discuseren,...

Gestart door NickyRose, december 03, 2009, 13:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NickyRose

Waar is een discussie topic voor als je zonder pardoes de mond wordt gesnoerd! >:(

eerdere quote;

Ik ga dit topic voorlopig op slot doen en kom hierop terug. Van een ander lid heb ik een soortgelijk topic op slot gedaan en om dan een zelfde topic te openen is niet de bedoeling. In overleg is natuurlijk veel mogelijk, maar voor nu vind ik een slotje gerechtvaardigd.

Dat was in een verzorgings topic geopend en dacht dat het daarom gesloten werd, te begrijpen, ok verhuizen kan ook maar nu in het discussie forum ook al?

Waarom mag hier nu niet over gediscuseerd worden,...is toch leerzaam weten wat voor kooien er zijn en hoevel men er in heeft zitten?

Ingrid

Niet zonder pardoes ;)

Zoals je kunt lezen staat er voorlopig op slot.

Dat andere topic had ik al verplaatst naar overige vragen. Ik ga hier verder niet op in, zoals ik al aangegeven heb, kom ik nog terug op mijn besluit. Ik vind het persoonlijk jammer dat er meteen op deze manier wordt gereageerd. Geef mij en mijn medebeheerders even een kans (en de tijd) om op een besluit terug te komen of niet.

Je weet nog helemaal niet of het gesloten blijft ;)

NickyRose

Ok, we wachten wel hoor, maar dat er zo gereageerd wordt is op zich niet zo raar, er wordt hier wel heel snel een slotje op iets gedaan en dat vind ik persoonlijk weer jammer.  ;)

fullmetalgirl

ook al wil je later je besluit maken.

mensen mogen hun mening kenbaar maken.
dit zodat jullie nóg beter jullie besluit kunnen maken.

daarvoor is het discussie forum voor.

mening van de forumleden is belangrijk lijkt mij?

nu kunnen wij onze mening niet geven.

de mond word nu wel degelijk gesnoerd.
ookal is het misschien maar tijdelijk

Ingrid

De mening van forumleden is zeker belangrijk. Jouw mond wordt niet gesnoerd, ik heb duidelijk erbij vermeld waarom er een voorlopig slotje komt. Hoe zou jij het vinden dat jouw post wordt gesloten en een ander mag het wel plaatsen ;)

fullmetalgirl

vind zowieso dat dat topic veelste snel is gesloten.,

daarom heb ik het opieuw ge-opend.

omdat ik het een geweldig idee vind van des betreffende forum lid.
pak het niet af.
probeer het in leven te houden.

als iemand mijn topic leuk vind zou ik blij zijn als ik erachter kom dat meerdere mensen het leuk vinden.
terwijl hij al op slot is gegooid.

valenta

Hoi,

Ik begrijp de reacties van beide kanten. Ingrid heeft een slotje op het topic gezet omdat er op het andere topic ook een slotje is gezet. Dit omdat zij dit eerst even zal overleggen met de beheerders van het forum en om een heleboel gezeur van beide kanten te voorkomen. Ik denk zelf niet dat het de bedoeling is van Ingrid om je het gevoel te geven dat je jouw mening niet mag uiten.

Naar mijn mening worden er inderdaad veel slotjes geplaatst op nieuwe topics. Met name bij nieuwe leden. Ik denk zelf persoonlijk als ik hier nieuw ben en ik stel een vraag, waarop een reactie komt van he je had de zoekfunctie kunnen gebruiken ik heel raar sta te kijken en denk van nou ik ga wel verder googleen.
Ikzelf begrijp wel dat we niet iedere keer dezelfde antwoorden willen geven op vragen die destijds al gesteld zijn, maar het komt toch onaardig over al is dat niet eens de bedoeling.

Groetjes Natasja

Moppers

Je gaat toch niet eenzelfde topic opnieuw openen als er een slotje op is gedaan?
Als je het onderwerp een leuk idee vindt en je bent van mening dat er geen slotje op moet, dan kan je dat bespreken met het forumbeheer. Maar om vervolgens eenzelfde topic te openen, ja dan kan je er naar mijn mening op wachten dat daar ook een slotje op komt. Ongeacht of dat een permanent of tijdelijk slotje is.
Eenzelfde topic openen vind ik dwars gedrag. Als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat ook heel anders te kennen geven.

fullmetalgirl

#8
mooi gesproken valenta.

merk ook vaak dat nieuwelingen snel slotje krijgen.
waaronder soms erg jonge mensen, word volgens mij geen rekening mee gehouden.

een jaar of 2 geleden heb ik via pb geprobeerd mijn mening te geven en werd daar bijna voor gebanned.

maak een keer een poll,
of leden vinden dat er snel slotjes geplaatst worden.
en kijk dan naar hun reactie.

maar als je slotje gooit op topic die om die reacties vraagt.
krijg je nooit een idee wat je forum leden willen m.b.t. dit onderwerp.

ik weet nog dat veel mensen naar zoekfunctie gewezen werden en gelijk slotje kregen.
dat die mensen opnieuw topic moesten openen omdat ze hun antwoord niet gevonden kregen door de velen dode links.
toen had ik dit ook al aangekaart.
nu is er gelukkig een sticky voor gemaakt.

hierover had ik des tijds ook al een pb over gestuurd, maar dat had niet gebaat.


een forum moet leerzaam zijn.

maar leerzaam kun je perfect combineren met klein beetje gezelligheid.

ik snap dat dit even besproken moet worden met de moderators.
maar door snelle slotjes worden vaak goede ideeen vergeten. vandaar dat ik het topic opnieuw had geopend.

het is maar wat je dwars noemt.
probeer wat leerzaams/gezelligs in leven te houden.
dat het zo moet is helaas.

valenta

Ik ben het er mee eens dat een forum leerzaam en gezellig moet zijn.

Nu moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ik altijd wel met Tjabie mijn vorige parkietje erg goed geholpen ben en dat ik echt heel veel van parkietjes te weten ben gekomen. Daarvoor wist ik ook al het een en ander, maar niet zoveel als nu.

Natuurlijk vind ik ook dat hier gezelligheid plaats moet vinden, leuke topics over jezelf voorstellen bv, die is pas online gezet. Vond ik echt een heel leuk idee, zo weet je iets meer van elkaar.

Om even terug te komen op jou mededeling vaak zijn het jonge mensen. Ik denk wel dat er degelijk rekening mee gehouden wordt, alleen als je sommige topics leest die wat jongere mensen geopend hebben kan je vaak niet eens lezen wat ze nou bedoelen (uitzonderingen daar gelaten).
Vaak is het dan ook het geval, dat als ze kritiek krijgen hier boos om worden, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zelf vind het goed dat er inderdaad een poll geopend moet worden met deze vraag. We zien dan wel wat de resultaten zijn toch?

Wij op dit forum kunnen van elkaar leren, elkaars ervaringen delen en laten we het vooral gezellig houden :)