Parkieten voor de eerste keer bij elkaar

Gestart door missie_go, november 29, 2009, 18:31:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

Hallo,

Grote kans dat jullie mij niet meer kennen, ik ben al een tijdje hier niet geweest. Mijn parkietjes heten Kiwi en Uni-eyed Pukkel. Nu zit het zo: Kiwi heb ik echt al heel lang, en is echt een schat van een beest. Uni-eyed Pukkel hebben we overgenomen van iemand, aangezien de moeder van haar haar niet zo mocht, en een oog heeft uitgepikt. Half getraumatiseerd dus kwam ze hier en we hebben haar in een aparte kooi gezet. Ze is erg moeilijk tam te krijgen door het gebrek aan vertrouwen en ze schrikt heel erg snel.
Als Kiwi uit zijn kooi is gaat hij vaak naar Pukkel toe, en hij voert haar ook. We hebben haar nog niet uit de kooi laten komen, omdat de kans groot is dat ze overal tegen aan botst doordat ze geen diepte kan zien.
Nu heb ik een uurtje geleden de deurtjes van de kooien aan elkaar gezet, en mevr. Pukkel is in de andere kooi gegaan.
Nu gaat 't best wel goed, in de kooi heeft hij haar al vaker gevoederd. Enkel, als Pukkel iets te snel richting Kiwi gaat, schrikt hij en vliegt ie snel naar een ander stokje. Ook merk je wel dat hij zich niet helemaal op z'n gemak voelt soms, maar hij blijft vrolijk doorkletsen/wassen/eten/spelen, dus dat zit wel goed. Verder schrikken ze beide soms van een onverwachte beweging ofzo.
Pukkel maakt nog niet echt aanstalte om terug te verhuizen naar haar eigen kooitje.

Nu is mijn vraag: what next? Een grotere kooi kopen en ze beide erin doen? Pukkel 's nachts weer in haar eigen kooitje laten slapen (hoe ga ik dat voor elkaar krijgen :') )? Of ze nu bij elkaar laten..

ibi

Kiwi zal vanzelf gaan wennen dat hij de kooi nu deelt met een andere vogel ;)
Je kan pukkel deze nacht wel met Kiwi laten slapen.

En als 1 van de 2 kooien niet groot genoeg is zou ik een grotere kooi kopen.

Groeten

Parkieten-Freak


Goed idee om ze bij elkaar zetten in een grotere kooi, ik denk dat het helemaal goed gaat komen tussen die twee!  :)