Show met parkietjes.

Gestart door ibi, november 25, 2009, 20:29:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

Moeten jullie dit eens zien, ik weet niet hoe de man heet maar hij praat frans engels door elkaar.

http://www.youtube.com/watch?v=fkN_dtP2i-w&feature=fvw

Goede show  :D

Topictitel aangepast. Gr. Lisanne

Wouter

Volgens mij heet hij Norman Barret. Ik vind het zeker een goede show, maar helaas worden die parkietjes vaak niet goed (genoeg) behandeld. In het algemeen ben ik dus ook tegen circusdieren en dus ook tegen dit. Maar wel een goede show ja.

Moppers

Tja, deze man laat de parkietjes inderdaad perfect doen wat hij wil, om mensen te vermaken. Wat mij betreft mag het gebruik van dieren in circussen en andere acts gisteren nog verboden worden.

Het schattigste vind ik dat er twee pietjes aan het einde zitten te snavelen :-*.

Nathas

Zielig! Geloof niet dat het fijn is voor die kleine vogeltjes om in zo'n zaal te zijn, onnatuurlijk. Met Moppers en Wouter eens: ophouden met circussen
en dieren, het is een veredelde vorm van wat er nog steeds met dansende beren enz. gebeurd. Ok, dit  filmpje lijkt tamelijk onschuldig maar toch, denk je in de leefwereld van je kleine vrienden in.....
ehum ik heb gesproken (sorry, erge hekel aan gedrilde dieren).

ibi

Mensen, hier kunnen jullie niet over oordelen, omdat het vaak bij andere shows gebeurd bijv. bij beren
hoeft dat hier niet zo te zijn.
Ik denk dat die parkieten goed worden verzorgd, bij leeuwen is er bijv. een zweep nodig om ze te laten gehoorzamen,
maar deze parkieten doen het gewoon.

Ik vind het knap van die man :)

Moppers

CiteerMensen, hier kunnen jullie niet over oordelen
Ja dat kunnen we wel, in ieder geval net zo goed als jij.

Er is uiteraard een verschil tussen gedomesticeerde dieren en wilde dieren, maar toch:
Als jij je huisdier een trucje wil leren, dan doe je dat om een hechtere band te creeëren met dat dier. Als je een groep parkietjes trucjes leert zodat je ermee op kunt treden voor een groot publiek..... Waar ben je dan mee bezig? Geld verdienen, entertainen. Ooit een parkietje uit zichzelf iets zien doen om die redenen?

ibi

Citaat van: Moppers op november 26, 2009, 16:25:09
Als jij je huisdier een trucje wil leren, dan doe je dat om een hechtere band te creeëren met dat dier. Als je een groep parkietjes trucjes leert zodat je ermee op kunt treden voor een groot publiek..... Waar ben je dan mee bezig? Geld verdienen, entertainen. Ooit een parkietje uit zichzelf iets zien doen om die redenen?

Die parkieten weten het verschil niet als iemand met ze aan het oefenen om trukjes te leren voor het geld, of voor een
hechtere band.
Tuurlijk is er vertrouwen van de parkieten nodig om de trucjes te leren, dat blijkt dan ook uit het filmpje.

Maar dit topic gaat eigenlijk over het filmpje en niet om wat er buiten gebeurt.

groeten

NickyRose

Citaat van: Moppers op november 26, 2009, 10:30:10


Het schattigste vind ik dat er twee pietjes aan het einde zitten te snavelen :-*.

Precies, een teken dat ze het naar hun zin hebben...
En ja de man verdient er zijn brood mee, geen reden om slecht te zijn voor zijn beesten, integendeel juist.

Ok ik geef toe dat veel dieren uitgebuit worden in bepaalde circuits en dat vind ik verschrikkelijk maar daar is hier geloof ik geen sprake van.
Ik vind het ook een erg leuk filmpje.

Milo-Pixel

#8
Ik sluit me aan bij Nicky. Als ik grasjes een beetje ken, doen ze eigenlijk niets wat ze niet willen doen (zijn ze veel te eigenwijs voor in mijn ogen ;) ). Verder zijn ze allemaal ongewiekt, en zitten ze aan het einde te kroelen.. Volgens mij hebben ze het aardig naar hun zin!
Ik vind het een erg leuk filmpje, en volgens mij is die man dol op zijn pietjes :)

Edit: Volgens mij zijn ze wel voor een deel gewiekt, verkeerd gezien ;)

hillie

Sluit me bij Marit aan parkietjes zijn zo eigenwijs ze doen gewoon waar ze zin in hebben.
Dat zie je bij het parkietje wat niet genoeg kan krijgen van de glijbaan.

Dus om te zeggen dat het zielig is voor die parkietjes ben ik het niet mee eens.
Dat zie ik wel bij ons mannetje die doet van die gekke dingen. :P

Moppers

CiteerDus om te zeggen dat het zielig is voor die parkietjes
Even voor de duidelijkheid: dat was ik dus niet.
Ik ben gewoon van mening dat dieren niet als gebruiksvoorwerp horen te dienen, en in mijn ogen gebeurt dat hier wel.

Nathas

Ben het met Moppers eens en lamplicht, hitte, stress van vervoer, ik blijft het wel zielig vinden en het lijkt me niet gezond voor de pietjes, hoe lief het baasje ook zal zijn... maar goed..... ieder zijn mening hoor.

Mars

#12
Ik heb overigens het idee dat het dwarse parkietje (dat wil blijven glijden) ook gewoon ingestudeerd is, hoor..

Maar ik heb er niet iets kwaads ingezien.. Ik kan me niet voorstellen dat hij ze op een andere manier 'gedwongen' heeft dan ze met eten te belonen, dus dan is er nog altijd sprake van vrijwilligheid..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Citaat van: Moppers op november 26, 2009, 20:58:10
Even voor de duidelijkheid: dat was ik dus niet.


Ik heb niet gezegd dat jij het zielig vindt moppers  ;)
Dat is gewoon mij mening.

lovesbudgies

CiteerIk kan me niet voorstellen dat hij ze op een andere manier 'gedwongen' heeft dan ze met eten te belonen

Hij wiekt ze wel, en pakt ze wel vast. Ik ben ook geen voorstander van dieren in shows.

Ik vind dat het er ook aan ligt hoe hij ze traint en de rest van de tijd houdt. Een keer per dag een show van 5 minuten zal het probleem
niet zijn als ze verder in een grote voliere mogen vliegen. Als hij ze altijd met zoveel in zulke kleine kooitjes houdt als in die show is het
gewoon mishandeling.

Ik denk dat we het pas kunnen beoordelen als we het hele verhaal weten.

Trouwens, hij schijnt ook in Britain's got talent te zijn geweest, en daar ontsnapte een parkietje. :o