hoe krijg ik mijn eigenwijze eter aan de pallets?????

Gestart door KIP EN KIM, november 25, 2009, 12:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIP EN KIM

mijn kippie zo heet mijn parkietje dus, is een heel moeilijke eter. groente en fruit moet ie niks van weten. ik blijf hte proberen
maar hij is gewoon veel te angstig. zelfs als ik het op me hand leg en hem zo probeer te lokken door middel van wat trosgierst erbij te leggen ofzo komt ie echt niet. gaat als een gek rondjes vliegen door me huis heel ongecontroleerd met rare bochten enzo. en zijn xtra vital voer zoekt hij alleen uit wat hij lekker vind. dus daardoor heb ik mede de keuze gemaak om op pallets over te stappen. hij zit ook erg veel aan zijn verenpak te plukken en doen en het valt me op dat er overal op zijn lijfje pennen zitten die nog helemaal dicht zitten. ook op zijn kopje en dat ziet er een beetje raar uit  :). hij is volop levendig enzo maaruh omdat het zo'n zeur is met eten hou ik me netjes aan dat schema wat ik erbij heb gekregen maar ik ben bang dat ie gewoon helemaal niet eet nou. zitten nou op dag 3 en dan moet het weer alleen maar pallets zijn en dan overmorgen weer wat zaad. ik voer hem nou af en toe uit me hand zaden bij omdat ik bang ben dat hij helemaal niet eet. maarja dan eet ie nog niet van die pallets. ook leg ik tijdens het bijvoeren wat pallets door het zaad heen maar dan eet mijn kippie daar dus mooi gewoon omheen of duwt ze van me hand af. ik wil me beestje niet uithongeren maar overstappen op pallets leek me gewoon het verstandigst omdat hij ook verder geen fruit en groentes eet enzo. nou gaat ie dus sinds hij die pallets heb zitten schreeuwen tot ik hem bijvoer met zaad. hoe ga ik dit aanpakken met mijn vogeltje?? ben namelijk erg bang dat hij als ik dat schema strikt gebruik hij zichzelf uithongerd. :( ik hoop dat jullie tips voor me hebben hoe ik dit eigenwijze beestje toch aan die pallets krijg. alvast bedankt weer in ieder geval

Mars

Zou je ook hoofdletters kunnen gebruiken en af en toe een witregel vergemakkelijkt het lezen ook erg..

Dus..

De eerste en belangrijkste tip die ik voor je heb is: laat je parkietje even een paar dagen op zaadjes bij eten en weeg hem dan even. Met een digitaal keukenweegschaaltje kun je zijn gewicht goed vaststellen en de regel bij het overzetten van een parkietje op pellets is: 10% verlies van lichaamsgewicht betekent bijvoeren.

Dan de tweede tip: je laat je beinvloeden door je parkietje. Als jij op zijn gebedel ingaat zal hij nooit overstappen. Zolang hij nog energie genoeg heeft om om eten te 'vragen', dan gaat het prima met hem. Er is ook geen reden om te denken dat dat niet zo is, bij een derde dag van zo'n schema.

Verder kun je even de zoekfunctie gebruiken door op zoek te gaan naar pellets, dan kom je allerlei tips tegen. oa verschillende manieren van overzetten.

Mocht je dan nog vragen hebben, dan horen we ze graag.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..