Innocent pure fruit smoothie

Gestart door valenta, november 24, 2009, 20:56:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

valenta

Hallo leden,

Ik heb eigenlijk een hele kleine vraag. Er is sinds kort een nieuwe smoothie op de markt en Charlie lijkt het erg lekker te vinden. Maar mijn vraag is, is het gezond voor Charlie.

Ik zal even opschrijven wat er allemaal in zit:

- 1/5 ananas (geperst)
- 3/5 bananen
- 2/5 appel
7% cocosmelk
- een halve sinasappel
- een beetje citroensap.

Ik hoop dat dit erg gezond voor hem is namelijk, want hij is een beetje bang voor alle stukken fruit. Als hij op deze manier zijn voedingsstoffen binnen kan krijgen dan kan ik de volgende keer zelf een smoothie maken.

Alvast bedankt voor de reacties!

ibi

Ik denk dat je beter zelf een smoothie kan maken.

Er zit altijd wel iets extra's in;)

Mars

Een slokje is niet heel erg, maar over het algemeen zitten er wel conserveringsmiddellen in zo'n drankje. En bijvoorbeeld extra suiker.
Ik zou je dus aanraden om dan zelf eens wat sinaasappeltjes uit te persen en daar een banaan of wat ander fruit door heen te doen. Voor je zelf erg gezond en voor je parkietje ook.

Hier merkte ik in het begin ook wel dat bijvoorbeeld een mandarijnenpartje heel eng was, maar een klein sausschaaltje met wat uitgeknepen mandarijnensap niet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Het is altijd het beste om het zelf vers te maken.

Maar wat Mars zegt klopt niet helemaal, want in Innocent smoothies zitten verder geen andere stoffen dan fruit.

Bij de meeste supermarkten kun je ook vers geperste sappen kopen, ook biologisch.
Poekie drinkt altijd verse biologische appelsap (Jumbo, glazen fles),
dat kan je bv. mengen met gepureerde groenten, kruiden, of ander fruit. Citroen is moeilijk verteerbaar, dus kan je er beter niet doorheen doen.

Succes!

valenta

Bedankt voor de reacties.. Nou dit wilde ik eigenlijk even weten. Er staat tevens niet op het pak dat er suiker in vermengd is. Maar voor de volgende keer zal ik zelf voor het kleintje een smoothie maken :)

lovesbudgies

Inderdaad, in Innocent zitten geen extra suikers en ook geen conserveringsstoffen, maar het fruit is niet biologisch, en bv. citroen en cocosmelk zijn niet zo geschikt in een parkieten-smoothie.

Smoothies zijn een goed alternatief als je het gevarieerd houdt. Maar soms duurt het even voor parkietjes aan fruit gewend raken, dus blijf het zeker ook met 'normaal' fruit proberen.

edit, er gaan hier steeds meer rare dubbele zinnen in het topic staan, haha.

valenta

Ik blijf het zeker wel proberen met normaal fruit. We gaan hier van alles uitproberen.

Bedankt voor de reacties :D