Geschrokken parkiet.

Gestart door khalid, november 24, 2009, 13:22:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

khalid

Heb zojuist 10 minuten geleden mijn parkietje opgehaald.
Toen ik hem uit het doosje haalde schrok die evetjes en beet die mij, vervolgens deed ik hem in de kooi en vloog er uit   :( :( :(
Hij vlogo rondjes kwam langs de muren van boven naar onderen op het bureau van de bureau in de gordijnen toen had ik hem gepakt en in de kooi gedaan en begon die te vliegen in de kooi.
En af en toe vliegt die nog is hard door de kooi. Komt alles nog goed met hem :( :( :( :( :(

topictitel aangepast
pf

Nathas

#1
aai dat was geen handige start  ;) maar lekker laten uitrazen, met rust laten en zachtjes praten, het duurt even voor ze
tot rust komen, zeker als er al "gejaagd" is op de kleine gevederde vriend...  Geduld.....  :-X
Veel geluk met je nieuwe parkietje!!

syl

Zou hem even met rust laten, even wennen aan zijn kooitje, dan rustig beginnen met bij zijn kooi staan en zachtjes praten en geruststellen.
Als die dan rustig blijft rustig beginnen met je hand in de kooi en dan de stappen voor tam maken gebruiken die op deze site staan.

Want het parkietje zou wel erg geschrokken zijn en moet denk ik even bijkomen van deze ervaring.

Heb geduld, en je zal zien dat ie rustig word

khalid

Nou ik had hem 24 uur in de kooi gelaten wat mij verteld werd.
De volgende werd ik wakker en zat hij in zijn kooi rond te springen en hij piepte af en toe.
IK ben gelijk opgestaan en gestart met het trainen van mijn parkiet zoals op de site staat.
Het begon erg goed hij kwam zelfs heel dichtbij mij, en opeens begon hij ook te eten uit het bakje  :D :D.
Maar toen gebeurde er iets raars hij tikte het dekseltje van het voerbakje eraf en ik wou hem niet in de kooi jagen.
Vervolgens liet ik hem gaan en hij vloog rond in mijn kamer.

Hij zit nu op een plekje maar hij is nog niet echt tam dus wat kan ik het beste doen  :P :P

Wouter

laat hem even uitpuffen, en probeer hem daarna te lokken met bijvoorbeeld wat trosgierst. Ik wil je aanraden andere voerbakjes te gebruiken. Probeer niet achter hem aan te jagen, maar hem rustig te lokken. Je wil hem natuurlijk niet bang maken ;)

jojo

doe anders plakband, ziet er niet echt uit maar ik wil niet echt rommelen en mijn parkietjes zijn er al aan gewend dus ik verander niet maar daarom hoeft het ook niet ;D

Rub3n

Citaat van: khalid op november 25, 2009, 14:20:43
Nou ik had hem 24 uur in de kooi gelaten wat mij verteld werd.
De volgende werd ik wakker en zat hij in zijn kooi rond te springen en hij piepte af en toe.
IK ben gelijk opgestaan en gestart met het trainen van mijn parkiet zoals op de site staat.
Het begon erg goed hij kwam zelfs heel dichtbij mij, en opeens begon hij ook te eten uit het bakje  :D :D.
Maar toen gebeurde er iets raars hij tikte het dekseltje van het voerbakje eraf en ik wou hem niet in de kooi jagen.
Vervolgens liet ik hem gaan en hij vloog rond in mijn kamer.

Hij zit nu op een plekje maar hij is nog niet echt tam dus wat kan ik het beste doen  :P :P

Je verwacht toch niet dat hij binnen een week tam is?