mannetje of popje

Gestart door syl, november 24, 2009, 13:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

syl

Graag zou ik jullie mening willen weten of jullie denken dat ons Ukkie een mannetje of een popje is.


[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

het lijkt mij een mooi manneke!


Sanne

jep, duidelijk 'n manneke ;D

syl

Kan het dan kwaad om onze engelse grasparkiet Nanoe (een popje die al eens eitjes heeft gelegd zonder mannetje en zonder nestkastje)
bij een gewoon parkietje een mannetje te zetten.
ze kunnen het al redelijk goed met elkaar vinden.


Mars

Nee, hoor... Geen probleem.
Engelsen en australische (gewone) gaan heel goed samen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Helena

Wauw, dat is een hele mooie jonge man hoor.

Mocht je popje op een gegeven moment zo erg in hem geinteresseerd zijn en weer een poging doen om eitjes te leggen, kan het zelfs gunstig zijn dat hij geen Engelse is, want zo ver ik nu begrepen heb gaat er nog al vaak iets mis bij het kweken van volbloed Engelsen.

Alleen als je met tentoonstellingen mee zou willen doen heb je niks aan halfbloedjes, maar ik persoonlijk vind juist het karakter van deze halfbloedjes wel aantrekkelijk.
Net wat rustiger dan de gewone grasparkiet en niet zo heel erg rustig als de volbloed Engelsen.  :)

syl

okee dit is fijn om te weten, Ukkie zit wel steeds zaadjes op te halen voor Nanoe en die eet ze dan fijn op, maar als Ukkie gewoon aandacht wilt zonder wat "lekkers" loopt Nanoe weg
Ik was alleen bang dat er juist ongezonde parkietjes zouden komen.

Bedankt voor de info