Morgen Nieuw Parkiet

Gestart door khalid, november 23, 2009, 21:00:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

khalid

 :D :D :D :D

Morgen haal ik dus mijn nieuwe parkiet en heb de site goed door gelezen en hoop dat alles gaat lukken alleen heb ik nog een paar vragen die ik niet op de site kan vinden.

1.Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn parkiet die ik ga halen (9 weken oud ) echt naar mij komt vliegen.
2.Moet ik nog op extra voer gaan letten voor mijn parkiet zoals extra vitamine.
3.Ik heb mijn parkiet in mijn kamer en waar ook mijn computer staat en s'avonds zit ik er altijd achter is het dan verstandig om een doek over de kooi te doen anders denkt die misschien dat het licht is :P ?

Alvast bedankt

Rub3n

Hoi

Allereerst welkom op het forum!


Antwoorden: :)
1.Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn parkiet die ik ga halen (9 weken oud ) echt naar mij komt vliegen.
Dit vergt veel trainen en geduld. Laat de vogel kennis met jouw en jouw lichaam maken door in het begin elke dag enkele uren (niet aan 1 stuk achtereen) met je hand in de kooi te zijn. En als die op zijn gemak is met jouw hand in de kooi. Kun je hem proberen te "lokken" op je hand met trosgiers. En na verloop van tijd zal die het (misschien) uit zichzelf gaan doen. Zodra je parkietje handtam is kun je hem ook laten vliegen. Eerder is niet aan te bevelen, aangezien het voor een vogel vervelend is om gevangen te worden. Dit zorgt dat het vertrouwen van de vogel in jouw in 1x een heel stuk terugzakt.
2.Moet ik nog op extra voer gaan letten voor mijn parkiet zoals extra vitamine.
Je parkiet zaden, grit, eivoer en af en toe groente en/of fruit is volgens mij een prima dieet! Teveel groente en fruit kan leiden tot diarree!
3.Ik heb mijn parkiet in mijn kamer en waar ook mijn computer staat en s'avonds zit ik er altijd achter is het dan verstandig om een doek over de kooi te doen anders denkt die misschien dat het licht is?
Elke parkiet is verschillend. De ene slaapt probleemloos met de lampen aan, de andere wil weer niet slapen in het donker en weer een ander EIST duisternis. Als je merkt dat je parkiet niet gaat slapen voor jij het licht uit doet. Dan kan het verstandig zijn om een doek over de kooi te hangen.

Veel plezier met je parkietje en heb geduld met het tam maken. Aangezien je het meteen hebt over het "naar je toevliegen" door een parkietje. Denk ik dat je verwachtingen erg hoog zijn. Pas op dat je het niet overhaast. Geduld is één van de belangrijkste dingen bij het tam maken van een parkiet.

Nogmaals mijn advies: Zorg dat je parkietje handtam (hij wil probleemloos op je hand zitten) voor je hem laat vliegen.

khalid

Bedankt voor je advies  :D :D  :D

En hoop dat die goed tam word :D


Parkieten-Freak

#3
Citaat van: Rub3n op november 23, 2009, 23:10:00
..........Teveel groente en fruit kan leiden tot diarree!

Het is niet zo dat vogels diarree krijgen van het eten van (veel) fruit of groente.
Alleen de hoeveelheid urine in de uitwerpselen neemt toe, het "ontlastinggedeelte" (de faeces) blijft normaal gevormd.

Een belangrijkere reden om groente en fruit niet te overvoeren is dat vogels mogelijk tekorten aan andere essentiële voedingstoffen oplopen of te weinig calorieën binnenkrijgen waardoor ze vermageren.


ibi

hallo Khalid.

Leuk dat je je nieuwe parkiet al hebt :)
Waar is je andere vogel nu dan?
Zitten ze al samen of zitten ze apart?

Groeten