Mijn parkiet

Gestart door birdy18, november 22, 2009, 15:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

birdy18

Hallo, ik zit met een vraag.
Ik had altijd 2 parkietjes nou is er 1 van de 2 dood gegaan een half jaar terug.
Ik had er geen nieuwe parkiet bijgenomen omdat hij een gezwel had en we dachten dat hij toch dood zou gaan.
Nu is dat gezwel weg gegaan en nu weet ik dus niet wat ik moet doen.
Ik heb niet zo heel veel tijd voor mijn parkiet dus ik dacht zal ik weer een nieuw parkietje erbij nemen.
De parkiet die ik al heb is een mannetje van 4 jaar oud. Mijn parkietje dat overleden is dat was ook een mannetje.
Zou het gezwel weg zijn gegaan omdat hij in zijn eentje veel gelukkiger is? of is dit toeval?
Parkietje erbij nemen of niet?

Groetjes.

Wouter

Mag ik vragen waarom je niet met de vogel naar de vogelarts bent gegaan?
Een gezwel gaat niet weg omdat een parkietje gelukkiger wordt, dus daar zal het niet aan liggen. Je kan wel zien of de dood van je andere parkiet het beestje gelukkig heeft gemaakt, dus dat hij het fijn vindt om alleen te zijn. Dan zou je positieve gedragsverandering moeten zien.

birdy18

Citaat van: Wouter· op november 22, 2009, 15:47:19
Mag ik vragen waarom je niet met de vogel naar de vogelarts bent gegaan?
Een gezwel gaat niet weg omdat een parkietje gelukkiger wordt, dus daar zal het niet aan liggen. Je kan wel zien of de dood van je andere parkiet het beestje gelukkig heeft gemaakt, dus dat hij het fijn vindt om alleen te zijn. Dan zou je positieve gedragsverandering moeten zien.


Ja. ik ben ook naar de dierenarts geweest, die zij dat het een vet gezwel was en dus niet kwaadaardig.
Nou was het wel zo dat die andere parkiet de baas was over hem. dus hij is nu wel wat actiever en bijdehanter geworden. maar hij zit wel bijna heel de dag in het spiegeltje te kijken

ibi

Birdy, je Parkiet mist iets en dat is een vriend waaraan die zich kan hechten ;)
hele dag in de speigel kijken is een teken van eenzaamheid, dat is wat ik te horen kreeg toen falco dat de hele dag deed ;)


Je zou best een parkiet erbij kunnen nemen, als je niet genoeg tijd hebt voor de parkieten