Speeltuin

Gestart door pinootje, november 19, 2009, 18:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Ik wil een speeltuin voor Speedy gaan aanschaffen voor als hij binnenkort zijn eerste vlucht gaat maken, nu ben ik benieuwd welke van onderstaande jullie aanraden of misschien hebben jullie nog andere ideeen...

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/speelgoed/houten_speeltuin

Hoe krijg je je parkiet trouwens op de speeltuin, misschien vindt hij/zij het wel heel erg eng, zoiets groots van hout...

ibi

het is natuurlijk leuker als je zelf de speeltuin maakt  :)
Maar als je niet zo handig bent kan je hem natuurlijk ook kopen.
Je zou de parkiet er bijv. op kunnen zetten als die tam is, of gewoon de speeltuin interessant maken ;)
Hij komt er vanzelf op hoor ;)

Hier is ineenkeer de waterkoker heel interessant  :P

Groeten

Chicowen

Zelf je speeltuin maken is natuurlijk het leukst, maar wanneer dat niet lukt zijn er heel veel andere leuke speeltuinen.

Welke speeltuin het leukst is, is denk ik een kwestie van smaak. Ik vind zelf die Trixie leuker, omdat dat van het meest onbehandelde hout is gemaakt, waarbij ze dus nog lekker wat te knabbelen hebben. (bast)

En hoe je ze eraan kan laten wennen... Dat is in eerste instantie de speeltuin gewoon lekker laten staan, zodat je parkiet eraan kan wennen.
Het ligt ook een beetje aan je parkietje zelf. Als hij jou voldoende vertrouwd, dan kun je hem er zelf heen brengen op je vinger en hem erop zetten.
Hier verschilt het per parkietje, maar ik raad je aan er wat lekkers neer te leggen, zoals trosgierst. Dan zijn ze toch altijd net was sneller dan zonder trosgierst. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

pinootje

Bedankt al voor deze tips!

Als ik hem zelf zou willen maken he, hoe pakken jullie dat aan? Ben niet super handig ofzo en ook geen idee waar ik aan onbehandeld hout enzo kan komen... Misschien wodt het ook wel erg duur als je het zelf maakt, voor speelgoed ben je per ding al wel 3 euro kwijt dus kom je met onderstel enzovoort denk ik wel hoog. Deze zijn nog geen 15 euro kant enklaar...

Is dit trouwens een goede site, heb nog veel meer leuke dingen gezien zoals zon dikke houten stok met touwtjes eraan (al vraag ik me af of dat niet schadelijk is als dat ngeslikt wordt of afgeknauwd...)

Chicowen

De site heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Zelf een speeltuin maken hoeft niet duur te zijn. Bij een doe-het-zelf-zaak kun je gewoon een plank kopen (als onderstel) en een paar verschillende stokken hout, wat spijkers en een bol sisal touw en je kunt een heel eind komen!

Kijk hier maar eens ter inspiratie:
http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

ibi

Je kan ook gewoon een Tak in een pot met zand steken :D

Petr@

Maar dan wel een tak van fruitbomen ;)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

Ik heb nog nooit wat bij de site besteld, maar ze hebben er wel veel goede dingen. Binnenkort hoop ik op de duitse versie een voliere (of 2) te bestellen, die is namelijk niet via de nederlandse leverbaar en de verzendkosten zijn maar € 4,90.

Ik vind de eerste van die lijst wel leuk.
Als je parkiet het eng vindt, dan kan je laten zien dat het niet eng is. Zit aan de speeltuin, speel met de dingen, hang het favoriete speeltje eraan. Zo zal je parkiet vanzelf eens een kijkje komen nemen bij dat ding dat jij zo leuk vindt.