Heel boos op schommel

Gestart door IceParkiet, november 17, 2009, 16:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Ik heb vanmiddag een schommel gekocht voor mijn parkiet, maar hij is echt heel agressief. Ik heb hem 15 minuten geleden in zijn kooi gezet, maar hij blijft m maar bijten en laat dat geluidje zien wat ie altijd doet als ie boos is (kennen de meeste wel denk ik).
Hij is er ook onhandig mee, hij valt er steeds af enzo, heeft moeite om er op te komen en noem maar op.

(hij is 3 jaar en heeft nog nooit een schommel gezien)

Moet ik t zo laten of?

IceParkiet

#1
Hmm,  hij kan al redelijk op z'n schommel zitten. Maar het op en er af gaan...
Hij zit er al de heletijd op, hij is er niet eens af gegaan, behalve 1x om te eten.
Volgensmij oefent hij een beetje :P

Mars

Het boos zijn, kan zijn omdat hij het eerst als indringer ziet in ZIJN kooi ;)

Sommige parkietjes zijn helemaal wild van schommels (vaak omdat ze hoog hangen), anderen zijn er overigens met geen mogelijkheid op te krijgen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NickyRose

Ik zou het nog even aankijken, mss worden ze beste maatjes... ;)
Erger is als ie bang in een hoekje gaat zitten omdat dat ding daar hangt.

pinootje

Speedy is echt beste maatjes met zijn schommel, vanaf het begin!
Was ook zijn enige speeltje in de zuurstofkooi dus dat scheelt misschien.
Hi jzit er op als hij lekker zit uit te rusten en volgens ons brengt hij zelfs de nachts chommelend door!

Ik denk dat je pietje og even moet wennen, wie weet is hij er straks ook niet meer weg te slaan!

IceParkiet

Het grootste probleem is dat als ie wilt draaien, zijn staart aangeraakt word door dat tangetje, en hij boos word :P

Wouter


hillie

Dat hebben ze hier met belletjes waar ze onder door lopen.
En dan de bel raken.
En dan worden ze kwijt op de bel.
Maar we laten de bel gewoon hangen want verder hebben ze er geen last van.

NatasjaTommy

Mijn Tommy is ook heel gewend aan zijn schommel.Vanaf het begin heb ik die er op gedaan.
Telkens als ik 's avonds het licht uit doet om te gaan slapen gaat hij op zijn schommel zitten.
's middags ook af en toe.Maar denk indd dat hij er nog aan moet wennen.Het is overigens niet
z'n enige speeltje.Hij heeft nog een spiegeltje

Angelique Janssen

Bij ons zat de schommel al bij het kooitje toen we deze kochten, dus onze Anjo weet niet beter.
Al is de schommel wel zijn slaapplekje geworden.

NatasjaTommy

Tommy weet ook niet beter.Want had het schommeltje al meteen in het begin er in gedaan.Hij moest
er even aan wennen.Maar sinds het begin vind hij het heel erg leuk

Eressea

Mutz, mijn parkietje, heeft sinds het begin een haat-liefde verhouding met de schommel. Ze vindt het ding fantastisch, maar als ze er niet op zit (en soms zelfs dan), scheldt ze zich kapot tegen dat ding. Tot ik het zo zat wordt, de schommel er een kwartier uithaal, en ze daarna weer 5 minuten helemaal blij is met de schommel, en dan weer begint te schelden. Al zolang ik haar heb, doet ze het al. Maar goed, ze doet het ook de halve dag tegen haar kooigenoot, en de andere heft van de dag vindt ze haar fantastisch. Ik denk dat het bij het karakter hoort, hoge pieken en lage dalen :P