Taco's manier van landen

Gestart door InekeTinekeToverfee, november 14, 2009, 18:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

InekeTinekeToverfee

Een tijdje geleden plaatste ik een post over dat ik mijn pieten wilde laten vliegen. Enfin, dat mogen ze geregeld en ze vinden het heel spannend, interessant, eng en leuk tegelijk. Vandaag eindigde Uk toch helemaal boven (twee maal open trap) en zat serie te kijken op de computer. Haar heb ik moeten vangen om naar beneden te brengen. Daar heb ik haar een half uur niet gehoord  :-X

Maar de rede van de post is toch wel de absurde manier van landen van Taco. Het vliegen gaat goed, ook kan hij goed sturen. Zonder moeite vliegt hij gewoon weer de kooi binnen om te landen op een tak. Maar als hij na een rondje wilt landen in de kamer dan stopt hij gewoon met vliegen en laat de zwaartekracht zijn werk doen. Dat resulteert dus geregeld in TOK! als hij de grond raakt. Zijn er meer parkieten die dit doen? En heeft iemand een oplossing? Of zie ik problemen waar ze niet zijn?

ibi

Hoi

Is het niet gewoon dat hij moe is en naar beneden fladdert ?
of echt dat hijj stopt met klapperen van zijn vleugels en op de grond knalt.
Doen de andere vogels dit ook?
Vindt dit echt heel raar, Misschien dat de experts dit weten.


Petr@

Raar vind ik het niet. Ik heb er hier ook zo 1  een echte brokkenpiloot. Gisteren nog met zijn snavel op de voliere geklapt(geen paniek niet 'hard"). Als hij aan komt zweven schiet hij vaak door en beland naast de stok en zo kan ik nog wel een paar dingen op noemen. Maar vliegen doet hij wel als de beste soms wel eens te overdreven ;)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

tuurtje96

Die van mij laat zich ook vaak vallen, ze moet denk ik gewoon nog een beetje leren.

hillie

Hier gebeurt het regelmatig als ons mannetje erg veel gevlogen ook opeens op de grond land terwijl een eindje verder bijv. de kooi staat.
Net of die opeen niet meer kan vliegen.
Blijkbaar niet grote vlieger

NickyRose

Nee, hier gebeurd dat alleen met een gewiekte parkiet. De rest weet wel waar te landen. Mss is het een conditie probleem of het even niet meer weten waar te landen.
Mijn kamer is niet zo groot en ze hebben verschillende 'hang'plekken dus daar landen ze altijd, en goed.
Ze landen ook wel op de grond gewoon om dat ze daar even willen zijn, maar niet hard.

Carola32

Die van mij zijn soms ook de weg een beetje kwijt tijdens het vliegen. Het lijkt er trouwens op dat ze het in de kooi veel leuker vinden. Vaak moeten we ze echt boven op de kooi zetten anders blijven ze lekker binnen. Maar als ze gaan vliegen gaat het soms goed en vliegen ze een rondje en landen dan weer netjes op de kooi maar het komt ook weleens voor dat ze tegen een deur/muur vliegen en dan naar beneden op de grond vallen. Het lijkt alsof dat heel hard gaat en dan hou ik mijn hart vast maar gelukkig hebben ze zich nog niet bezeert. Ik had van de week nog dat er eentje iets te hoog vloog en het plafond iets raakte. Misschien is het een kwestie van nog leren:)

NickyRose

Ja dat koppie stoot tegen het plafond ken ik weer wel, haha, maar dat is alleen in het begin.
zodra ze de ruimte goed kennen gebeurd dat niet meer. ;)

InekeTinekeToverfee

Nou zo te lezen zijn niet enkel die van een stel brokkenpiloten. Ik vermoed dat het een kwestie van conditie is ofzo. Hij vliegt ook niet vaak en is van de drie ook het kortst uit de kooi. Dat mannen het sterke geslacht zijn telt zeker niet bij parkieten ;-)

jojo

soms maakt die van mij een "wingflip" ofzo en daarna doet ie duikvlucht , komt die bijna bij de grond begint die weer te fladderen
das een beetje vreemd : waarschijnlijk die ww2 videos die ik altijd draai en dan doen die dat (is raar)