nog 2 erbij?

Gestart door elsvdspek, november 13, 2009, 17:00:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

elsvdspek

Ik heb 4 jaar geleden 2 parkietjes aangeschaft. Dit zijn beide vrouwtjes. Nu hebben we een grote kooi. lengte en hoogte 90 cm en diepte 60 cm. Er kunnen wel 2 mannetjes bij maar is dat wel verstandig. De dames kunnen erg goed met elkaar opschieten, veel kroelen enzo maar ik vind 2 eigenlijk wel weinig. Wie geeft advies?

Kleintjes

Hoihoi en welkom!

Vraagje: Waarom wil je er 2 bij doen? De 2 dames kunnen zoals je al aan geeft prima met elkaar overweg en hebben 't gezellig samen. Ik zie hier geen enkel probleem mee.

Als je er nieuwe vogels bij doet, moet je wel zeker weten dat dit dan 2 mannen zijn (of 2 vrouwen wat me niet echt ideaal lijkt), als er slechts 1 man bij zit dan krijg je geheid hommeles omdat de dames dan gaan knokken voor die ene bink wat bij zit.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

NickyRose

Ik vind het wel een goed idee, maar ik zou er geen jonge vogels bij doen maar op de Marktplaats bijv op zoek gaan naar afgedankte mannetjes.
Heb je 2 vliegen in 1 klap, vogels blij en dankbaar en jij 2 vogels erbij.
Het is zo leuk om een stel parkietjes te observeren!....
En errug verslavend hoor! ;)

elsvdspek

Omdat het volwassen poppen zijn wil ik er graag 2 mannetjes bij. Eerlijk gezegd geniet ik elke dag van die 2 maar 4 parkietjes lijkt me nog leuker. De kooi is ook groot genoeg, ze kunnen er in vliegen. Omdat hier ook kinderen, poezen en een hond lopen laat ik ze niet meer in de kamer vliegen en heb ik er ruim 2 jaar geleden voor gekozen een grote kooi aan te schaffen. Goeie tip om via marktplaats etc te zoeken naar oudere parkietjes.  ;D

ps wat een leuke website is dit!!!!!

pbos

Hoi,

ik denk dat je niet eens persee op marktplaats hoeft te kijken voor 2 mannetjes parkieten. Ik zie regelmatig wat oudere mannetjes bij dierenwinkels zitten. Helemaal zo buiten het broedseizoen om, is er volgens mij voldoende aanbod qua iets oudere vogeltjes. En ik moet zeggen dat ik het ook zeker een goed idee vindt om er 2 mannetjes bij te doen. Erg leuk om ze zien hoe er koppeltjes gevormd gaan worden. Succes ermee....

Groetjes Peter

elsvdspek

Vanmorgen 2 leuke mannetjes gehaald. Ze zaten in een overvolle voliere een dorp verderop dus nu mogen ze bij ons wonen. Gaat heel goed zo. Zijn alle 4 wel erg rustig

NickyRose

Leuk.  :)
Geef ze even een paar dagen rust om aan alles te wennen voor je van alles gaat uit proberen. Beide partijen moeten even aan de situatie weer wennen.  ;)

elsvdspek

Het gaat supergoed met de 4 vogeltjes, ze zijn allemaal dikke vriendjes geworden. Ik ben er blij mee. De 2 dames zijn veel levendiger.