Mengen

Gestart door Vlo&Fladder, september 12, 2005, 11:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlo&Fladder




Edit//
Sorry Vlo, ik heb perongeluk een stukje van je berichtje gewist :blink:  :blush: .......
Ik wilde een quote zetten, maar ik heb per ongeluk edit aangeklikt....... . :withstupidsmiley:
Sorry!!!!!

De vraag van Vlo was ongeveer deze:

Kun je direct overschakelen van (Puik)  parkietenzaad naar XtraVital, of kan ik het beter mengen met het andere zaad?

En:

Kan je bijvoorbeeld ook standaard 2 verschillende merken mengen en dan voeren?

Safrena

Hey Denise

Je kan het beste beide mengen en niet van het ene voer naar het andere overschakelen.

je bouwt dan langzaam het oude voer af en xtravital op  ;)

vele groetjes

Parkieten-Freak

#2
En dan nu mijn antwoord op het tweede gedeelte van de vraag::whistle: :blush: (het eerste gedeelte heb ik dus naar de mallemoer geholpen :unsure:  

Ja, sommige mensen die veel grasparkieten hebben mengen extraVital ander parkietenzaad.
Ze geven dan echter wel andere voedingsstoffen bij, zoals eivoer, af en toe wat brood fruit, enz enz.
Als je maar enkele parkietjes hebt, zou ik XtraVital gebruiken!


Vlo&Fladder

Maakt niet uit hoor.

Helaas hebben ze X-travital niet in de buurt waar ik woon dus moet ik eerst zo'n half uur fietsen dus vandaar dat ik het even vroeg.
Maar ga pa lief aankijken :P

Dick uit Aruba

Waar Pa al niet goed voor is he?  :D

Zo'n pak Xtravital gaat natuurlijk lang mee dus zo vaak hoef je niet te fietsen (en zeker niet als je Pa je een handje geeft  ;) )

Je parkiet kan zich in ieder geval geen gezonder voedsel wensen!

birdy

hoi ik heb even een vraagje ,ik ben overgegaan van gewone parkietenzaad naar xtra-vital ,maar in de xtra-vital zitten ook van die grote stukken en die gooit Birdy allemaal op grond dat eet hij niet op ,mijn vraag is kan dat kwaad als hij dat niet opeet ,krijgt hij dan wel alles binnen.groetjes jolanda

Chantalleke

Hi Birdy,

Hahaha, ja ik heb gisteren ook de stofzuiger weer volop laten werken.  :P Sjefke gooit die dingen meestal regelrecht de kooi uit. Als hij ze op de bodem gooit eet Billy het wel op. :lol:

De grote stukjes zijn volgens mij de rozijntjes. Als jij jouw parkietje ook groenten en fruit laat eten, dan zal het niet zo erg zijn dat ie deze niet opeet.

Omdat mijn parkietjes ook nog eens weigeren groenten en fruit te eten, dus superdesuper kieskeurig zijn, heeft de dierenarts mij aangeraden om over te schakelen naar pellet-voeding. Dan weet ik zeker dat mijn vriendjes alles krijgen wat ze nodig hebben.

Groetjes,
Chantal

birdy

hoi Chantal ,BIrdy eet wel wat groente en fruit ,maar ik heb eigenlijk gekozen voor Xtravital omdat ik vond dat het er lekkerder uit zag dan pellet  :D en omdat je toch veel  hoord en veel leest over Xtravital ,maar Birdy gooit het niet uit zijn kooi maar op de grond in zijn kooi,dus ik zal er eens extra op letten of hij het niet van de grond eet ,bedankt voor je reactie Jolanda

Chantalleke

Hoi Jolanda,

Ben het helemaal met je eens dat XtraVital er veel lekkerder uitziet dan pellets  :P
We zijn op aanraden van de DA begonnen met NutriBird (Tenminste dat gaan we dit weekend doen). Dat zijn nog een klein beetje vrolijk gekleurde korreltjes (de kleurstoffen die daarvoor gebruikt worden zijn overigens niet schadelijk verzekerde ze mij) Maar Sjefke heeft naar alle tevredenheid bijna 3 jaar lang XtraVital gehad en die grote dingen eruit gegooid, nooit ziek geweest, altijd goed door zijn rui heen gegaan. Kortom ik ben ook grote voorstander van XtraVital! Het is puur dat de DA graag wilde dat ik over zou stappen, anders hadden ze zeker hun hele leven XtraVital gehad!

Groetjes,
Chantal

Parkieten-Freak

Ja, als parkieten echt "moeilijke eters" zijn en alleen maar parkietenzaad lusten, dan kun je beter overgaan op pellets.
XtraVital is heel goed en compleet, maar ook daar zullen kieskeurige parkieten dingen laten liggen, zoals de krentjes en wellicht het eivoer.
In pellets zitten echt alle voedingsstoffen die nodig een parkiet nodig heeft.
Wel zo verstandig om de vogels dan over te zetten!


birdy

hoi dan heb ik nog 1 vraagje ,ik ben pas maandag begonnen met Xtravital, kan het dan geen kwaad om nu al weer over te stappen op pellets.groetjes jolanda