Foto's voor kleurslagen overzicht

Gestart door Mars, november 11, 2009, 12:29:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Op de meeting kwam ter sprake dat het leuk zou zijn een kleurslagenoverzicht te maken. Daarvoor hebben we zo veel mogelijk foto's nodig van parkietjes: zowel de meer gewone kleurslagen als ingewikkelde. Ik heb hier eerder een oproep voor gedaan, maar vooral van de meer 'doorsnee' kleurslagen miste ik foto's.

Dus opnieuw een oproep! Stuur de foto's van je parkietje naar mijn mailadres en misschien kun je ze straks wel bewonderen op het kleurslagenoverzicht van Parkieten-Freak!

Wat voor foto's zoeken we?
- Foto's van opzij van volwassen parkietjes van alle kleurslagen: groen, geel, blauw, wit, bont enz.
- De foto's moeten onbewerkt zijn, dus niet verkleint.
- Ik kan ongeveer 6 mb aan foto's per e-mail ontvangen, dus heb je meerdere foto's dan is het soms nodig om ze in verschillende mailtjes te versturen.
- Vermeld even de naam van je parkietje er bij.
- Mocht je parkiet een enorme verandering ondergaan hebben na de eerste rui, stuur dan ook even een foto van voor de rui mee.

Mijn e-mailadres staat in mijn profiel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne

Hoi Mars,

Wat een leuk initiatief! ;D

Ik ga zo snel mogelijk geschikte foto's zoeken. En als ik die niet heb dan zal ik ze wel even maken ;)
Voor wanneer wil je de foto's hebben? Levi heeft namelijk net z'n eerste rui, en het zou mooi zijn om dus nog 'n 1 a 2 maandjes te wachten totdat hij z'n volwassen verenpakje heeft ;)

Groetjes,
Sanne

NickyRose

Ik zal een kijken of ik nog wat voor je heb...

Chicowen

Leuk! Maar dat had je al van me gehoord. ;)
Foto's staan (deels) al in je mail, rest komt er nog aan, moet even goed gaan kijken tussen mijn digitale stapel foto's. :P
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=15545.0
Heb je mijn foto's van toen nog?

Ik zal op mijn thuiscompu eens even gaan spitten naar zijwaardse foto's. Die van Koosje mag je sowieso gebruiken, hier een directe link naar het onverkleinde bestand:
http://i62.photobucket.com/albums/h101/dragonoflight/grasjes/Koos.jpg

Mars

@Moppers
Ik moet even zoeken wat ik nog heb..

@Sanne, ik weet niet precies wanneer ik voldoende foto's heb. De volwassen eis is eigenlijk ook een beetje voor vogels die waarschijnlijk nog aardig gaan verkleuren en voor zover ik in kan schatten, valt dat met Levi mee (zal wat donkerder worden, maar geen grote veranderingen).
Dus je kunt altijd even een foto sturen.


Hierbij even een voorbeeld van een hele mooie kleurslagfoto van Lancelot van Nicky ;)

[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinky


Mars

Het gaat overigens niet om het parkietje, maar meer om de foto, waarbij je heel mooi en het lijfje en de vleugels/rug ziet. ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter


Milo-Pixel

Citaat van: Wouter· op november 11, 2009, 17:48:05


Is deze goed?

Citaat van: Mars op november 11, 2009, 17:36:24
Het gaat overigens niet om het parkietje, maar meer om de foto, waarbij je heel mooi en het lijfje en de vleugels/rug ziet. ;)

Ik zal binnenkort ook even door mijn foto's spitten!

Helena

Ik zal ook eens spitten in die duizenden foto's die ik inmiddels heb.


Mooi is die Lancelot hè ?
Is bij mij geboren, zei ze met enige trots.  :)

Parkieten-Freak

Mijn lieve ventje Croky is (als het goed is) inmiddels ook bij Mars in de mailbox beland. :)


Parkieten-Freak

Heb je inmiddels al genoeg foto's gekregen Mars? :)
Ben erg benieuwd naar het overzicht, is het misschien een idee om dit later als poster te laten printen?  :)


Mars

Nee, zeker niet genoeg. Hoewel de hele verzameling van Nicky natuurlijk wel al heel mooi is  :-X.
Ja, we zouden ze evt. als poster kunnen laten drukken, maar dan zullen we eerst meer vogeltjes moeten hebben.

Dus mensen, stuur je vogeltjes in!


Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Moeten het per se je eigen parkietjes zijn?
Ik bedacht me namelijk dat ik ook een grote verzameling foto's van ambulanceparkietjes heb, en bij de meeste daarvan zitten ze in precies de goede houding.

Mars

Nee, hoor. Het mogen ook andere parkietjes zijn.
Het gaat puur om de kleurslagen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..