teveel schelp eten?

Gestart door pinootje, november 09, 2009, 21:45:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Kan het zijn dat een parkietje teveel aan zon witte schelp met roze buitenkant eet?
Ben even de naam kwijt van dat ding.. De normale zijn ook op het strand te vinden...

Speedy knauwt er de laatste tijd erg veel aan en vraag me af of ik me onnodig zorgen maak.

Sanne

Bedoel je zo'n sepia schelp? In sepia zit vrij veel zout. Je zou de sepia schelp kunnen vervangen door een mineralenblok, deze bevatten minder zout ;)

ibi

Citaat van: pinootje op november 09, 2009, 21:45:00
Kan het zijn dat een parkietje teveel aan zon witte schelp met roze buitenkant eet?


Heb je een roze sepia schelp?
Sepia schelp en roze mineraal blok zijn allebei iets anders :P

Milo-Pixel

Je hebt ze ook in combinatie ;) Een sepia schelp, met daaromheen mineralenblok.
Ja, ze kunnen hier te veel van binnenkrijgen, met als gevolg dat ze teveel zouten binnenkrijgen.
Het beste kun je hem vervangen voor alleen een mineralenblok :)

pinootje

Ik heb op de schelp gekeken en vooral het roze stuk is flink ingedeukt van het snoepen ervan dus ik maak me tot nu toe nog niet zo druk.
het is inderdaad dus een compinatie schelp, wit aan binnenkant, roze aan buitenkant!

NickyRose

Dat roze is prima, dat witte is heel zout, proef maar eens met je tong. ;)
De meningen zijn er erg over verdeeld over die sepia, vroeger wist je niet anders dan het hoort in de kooi en ze hebben het nodig...
Maar voor snavels slijten is het veel te zacht, dus dat is geen reden en of ze zout nodig hebben, ik weet het niet, weet wel dat ze het lekker vinden.
Ik heb er hier ook 1 hangen alleen sepia, 1 voor 34 parkietjes en er zijn er die er aan knabbelen en die er niet naar om kijken. Ik denk dat ze zelf ook wel weten waar ze behoefte aan hebben en niet. Ik doe er in iedergeval heel lang mee, met eentje.
In jouw geval als er met mate van dat witte gegeten wordt zou ik me er niet druk om maken. Slijt zo'n ding in rap tempo dan zou ik het er uithalen omdat het anders ten koste van de nieren kan gaan. Het is dan wel een teken dat er een behoefte aan is dus zou je wat ander zaad kunnen proberen of wat meer variƫren.