website

Gestart door tuurtje96, november 08, 2009, 13:12:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tuurtje96

hallo allemaal,

Ik heb een website gemaakt over parkieten.
Ik las altijd heel vaak parkieten websites en boeken, en toen dacht ik een jaar geleden ik weet nu zoveel van parkieten waarom maak ik niet zelf een site? Die heb ik al heel lang geleden gemaakt, en daarna niks meer aan gedaan, dus ik heb hem nu helemaal veranderd en ik ben nog bezig. Ik wil nog tips enzo wat er nog beter kan. mijn site heet www.parkieteninformatie.tk en daar heb ik een pagina die enquete heet. Willen jullie die alstjeblieft invullen?

PS. www.parkietenfreak.nl jullie zijn mijn grote voorbeeld! ;D

Wouter

hier doet ie et niet!

Caradow

Ik denk dat je eerst zelf een heleboel meer over parkieten moet leren en zeker moet zorgen dat de informatie die je plaatst ook wel klopt..

Een man heeft een lichtblauwe neusdop?

Er zijn al genoeg hele goede websites over dit onderwerp met hele goede informatie.. waarom nog een erbij?

ibi

Citaat van: Caradow op november 08, 2009, 17:11:12
Er zijn al genoeg hele goede websites over dit onderwerp met hele goede informatie.. waarom nog een erbij?

Nah Caradow...

Misschien klopt sommige informatie niet, maar misschien vind hij het gewoon leuk om een website te maken.

Als je de website een beetje aanpast, is het wel een goede site hoor ;)
groeten

Wouter

Citaat van: Ibrahim op november 08, 2009, 17:34:44
Misschien klopt sommige informatie niet, maar misschien vind hij het gewoon leuk om een website te maken.

Dit is nou net het probleem... Als je een site maakt, wil je dat er mensen op kijken. Maar als hier mensen op komen, wordt ze verkeerde informatie verschaft, waardoor zij misschien zelfs hun parkietje kunnen verliezen. Ik weet toch zeker dat dat je bedoeling niet is. Dus verzamel nog wat meer informatie voordat je een site begint.

Gr. Wouter ;)

ibi

Citaat van: Wouter· op november 08, 2009, 18:13:25
Dit is nou net het probleem... Als je een site maakt, wil je dat er mensen op kijken. Maar als hier mensen op komen, wordt ze verkeerde informatie verschaft, waardoor zij misschien zelfs hun parkietje kunnen verliezen. Ik weet toch zeker dat dat je bedoeling niet is. Dus verzamel nog wat meer informatie voordat je een site begint.

Gr. Wouter ;)

Daarom zeg ik ook dat ze de website een beetje moet aanpassen ;)

Wouter

#6
En ik bedoel dus dat ze dat niet achteraf moet doen, maar eerder had moeten nakijken of alle informatie wel klopt ;)

Het is trouwens wel heel duidelijk dat (in ieder geval et stukje bij valkparkieten) het gewoon copy-paste is van wikipedia, en dan een beetje in eigen woorden zetten. Wikipedia is niet te vertrouwen geloof me, je kan de grootste onzin die je maar wil opsturen en dat staat er dan twee jaar op. (zelfs het lettertype is hetzelfde)

Dit zou ik dus ook even veranderen.


Berichtjes samengevoegd, gr PF

Kleintjes

Heb 'n typfoutje onderschept op je website.
Valparkieten? Die ken ik niet maar wel valKparkieten ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Tips:
- Als je een website maakt, moet je eerst nagaan wie of wat je doelgroep is. Met andere woorden: voor welke mensen maak jij een website?
- kijk eens naar de kleuren die je gebruikt voor je sit. Sluiten die aan bij het onderwerp?
- zorg dat je eenheid hebt in lettertypes. (Gebruik er maximaal 2)
- Kijk naar de opmaak van de pagina's. Zorg voor eenheid.
- plaats ook eens wat plaatjes.
- Zet nooit een website online die niet af is. Je hebt er niets aan.
- Ga nooit inhoud jatten c.q. copy-pasten.

Verder ben ik het eens met Wouter: de informatie van Wikipedia is niet wetenschappelijk onderbouwd. Iedereen kan schrijven wat hij of zij wil.
Wel tips om verder te gaan, heb je nu. Ga ermee aan de slag en als je site helemaal klaar is wil ik graag nog eens kijken.




tuurtje96

Alle informatie die ik erop zet controleer ik eerst in een aantal bekende parkietenboeken en website´s, en dan pas zet ik het op mijn website
En ik vind het gewoon leuk om een website te maken.

tuurtje96

Heel erg bedankt trouwens voor de tips parkietenfreak!!! ;D

Parkieten-Freak

Graag gedaan tuurtje96 en succes! Ik kom graag nog een keer kijken als je website helemaal klaar is. ;)


liesanne

Ik vind het leuk dat je zelf een website maakt en ook niet alle adviezen die hier worden gegeven zijn altijd helemaal goed. Meeste wel, maar er zitten ook leken op deze site en die weten niet altijd alles zeker. Zo ben ik trouwens ook. Ik heb het beste voor, maar ik wil niet zeggen dat ik al alles weet. Wat voor mijn parkiet werkt werkt misschien weer niet voor een andere. Ook niet in elk parkietenboekje staat hetzelfde trouwens.
Ik snap de bezorgdheid wel, maar ik denk dat zo'n website echt geen kwaad kan doen. En geef anders eens een voorbeeld.
Succes met verder knutselen. (Ik kan dat niet dus vind ik het knap.)

Smikkelparkiet

Jah vind ik ook!  :)
Het is heel erg knap om een website te maken ik heb er niet voor geleerd. Ik kan trouwens sowieso niet veel, maar dit terzijde. 8)

Tja, ik ben dan wel een grasparkiet maar verder ook een leek hoor!
Gelukkig hebben veel leden hier veel kennis hebben vergaard en die delen ze met anderen. Ze dragen hun kennis over en dat is nou net de bedoeling.
De wijsheid hebben ze niet in pacht maar dat claimen ze ook niet.  ;)
Fora zijn leuk. Ze zijn toegankelijk voor iedereen, voor jong en oud. Het is leerzaam en gezellig. Tja, wat wil je als grasparkiet dan nog meer?  ;D
Ow ja! Een mooie website natuurlijk! Nou dat komt wel goed hoor tuurtje!  ;D

Sanne

Citaat van: liesanne op november 10, 2009, 15:57:06

Ik snap de bezorgdheid wel, maar ik denk dat zo'n website echt geen kwaad kan doen. En geef anders eens een voorbeeld.
Succes met verder knutselen. (Ik kan dat niet dus vind ik het knap.)


Beste Liesanne,

Op de website staat:

CiteerGeslachtsonderscheid: Bij de man is de neusdop lichtblauw, en bij het vrouwtje bruin.

Dit klopt niet. Volwassen mannen hebben een donkerblauwe neusdop. Parkietjes met een lichtblauwe neusdop zijn meestal jonge poppen. Iemand die een koppeltje zou willen en die een vrouwtje heeft en er dus een mannetje bij wil zou dus een parkietje met een lichtblauwe neusdop kunnen kopen. Diegene heeft dan wel mooi twee poppetjes in plaats van een koppeltje wat dan de bedoeling was geweest ;)

CiteerEten: Gemengd parkietenzaad, ze lusten graag trosgierst, zeekat (wel eerst schoonmaken) en gewoon groenvoer fruit e.d. En natuurlijk in de broedperiode eivoer.

Hierbij moet vermeld worden dat grasparkieten geen avocado mogen omdat dit giftig is. Als iemand dit leest en zijn/haar parkiet avocado geeft kan het parkietje hieraan dood gaan.

CiteerKunnen best wel lawaai maken, zijn gemakkelijk te kweken en tam te maken.

Hierbij moet vermeld worden dat het verstandig is om je eerst goed in te lezen voordat je begint met kweken. Dit is namelijk helemaal niet zo gemakkelijk omdat er heel veel dingen fout kunnen gaan. Bijvoorbeeld legnood, jonkies die niet gevoerd worden etc.
Bovendien zijn niet alle grasparkieten gemakkelijk tam te maken. Bij jonge parkieten gaat dit redelijk gemakkelijk, maar oudere parkieten zijn zeer moeilijk tam te maken. Hiervoor is heel veel tijd en geduld nodig ;)


Verder vind ik 't een erg leuk idee van Tuurtje dat hij een website maakt over grasparkieten ;D Maar ik hoop wel dat hij de inhoud (dus de informatie) eerst goed checkt zodat hij de juiste informatie geeft aan de mensen die zijn website bezoeken ;)

Groetjes,
Sanne

edit: typo

hillie

Maar ergens op dit forum weet niet waar meer precies had iemand ook op gezocht wat voor soort fruit een parkiet niet mocht hebben.
En daar stond bij citrusvruchten : manderijnen.
En die mag je parkiet wel hebben.
Dus er wordt wel eens meer verkeerde informatie gegeven via het internet. :-\

En van fouten leert men dus je kan degen er op wijze wat die fout doet.
Dan kan die het verbeteren.
En heb die weer wat geleerd. ;)


NickyRose

Citaat van: Parkieten-Freak op november 08, 2009, 21:32:54


Verder ben ik het eens met Wouter: de informatie van Wikipedia is niet wetenschappelijk onderbouwd. Iedereen kan schrijven wat hij of zij wil.
Wel tips om verder te gaan, heb je nu. Ga ermee aan de slag en als je site helemaal klaar is wil ik graag nog eens kijken.




Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb op mijn site ook een groot deel van Wiki gebruikt maar zelf hier en daar aangepast en aangevuld. Dat staat onder aan die tekst ook vermeld trouwens.
En zeker goed nagelezen. Ondanks dat ik ook copy - paste gedaan heb. ;)
Maar ik kan natuurlijk ergens over heen gelezen hebben dus mochten jullie iets zien wat niet klopt kan je het altijd zeggen. Niemand is perfect. 8)

Verder zijn kritiek of tips altijd welkom, bij iedereen denk ik wel, het is hem vaak alleen op de manier hoe iets gezegd wordt...
Ik denk altijd maar zo, het is beter vliegen vangen met stroop dan azijn! :P

tuurtje96

Bedankt voor dat van die neusdop, ik ga het gelijk veranderen!

Parkieten-Freak

Inderdaad Nicky, niemand is perfect en dat is maar goed ook ;)

Tja, we kunnen niet alles weten. Ik vind het overigens fijn als mensen me er op wijzen als ik foutieve informatie verstrek e/of als er nieuwe inzichten zijn.
Ik schroom ook niet om hulp te vragen aan derden en vaak krijg ik die nog ook. :)

Webdesign is heel erg leuk, maar het is ook een vak apart. Ik begrijp het enthousiasme van Tuurtje maar al te goed.
Het wordt echter nog veel leuker als je je echt in webdesign gaat verdiepen en cursussen gaat volgen!  ;)



tuurtje96

Ik heb nog een vraagje aan parkietenfreak.
Jullie hebben een hele mooie banner gemaakt vind ik.
Hebben jullie tips waar ik die kan maken?

Parkieten-Freak

De banner heb ik met Adobe Photoshop gemaakt, maar het kan ook met andere programma's zoals "The Gimp" (freeware) of "Paint shop Pro" (shareware).


Wouter

Ik ken die andere programmas niet, maar photoshop is echt aan te raden ;)
De banner in mijn handtekening heb ik daar ook mee gemaakt. Het is vrij makkelijk werken daarmee!

NickyRose

Ik doe ook alles met photoshop, versie Elements, beknopt en simpel in gebruik!

tuurtje96

Kan ik photoshop gratis downloaden?

Milo-Pixel

Photoshop is legaal niet gratis te downloaden. Gimp wel.

NickyRose

Niet legaal inderdaad maar het kan wel.  8)

Milo-Pixel

Citaat van: Nicky op november 15, 2009, 13:29:41
Niet legaal inderdaad maar het kan wel.  8)

Daarom zette ik het inderdaad zo neer  :-X

deborah

Citaat van: tuurtje96 op november 15, 2009, 12:01:05
Kan ik photoshop gratis downloaden?
Alleen probeer versies zijn er op het net te downloaden.
Ik vind de achtergrond wel grappig je eigen vogeltjes neem ik aan.

tuurtje96

Hoi deborah, sorry voor de late reactie, hem al een tijdje niet meer op het forum gezeten.
Het zijn mijn eigen vogels ja :)