Luchtweginfectie - tips over warmte graag!

Gestart door Eressea, november 06, 2009, 14:29:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Het klinkt als een longontsteking...
Vogels die het benauwd hebben kunnen snel achteruit gaan, ik denk dat het verstandig is even terug naar de vogelarts te gaan.

Misschien kan de vogelarts een antibioticaprikje geven en eventueel een prik tegen vocht in de longen, als hij dat nodig heeft.
Dan weet je zeker dat hij de benodigde medicijnen binnen heeft. Het is betrouwbaarder dan door het drinkwater.
Het is soms ook mogelijk de benauwdheid wat te verlichten met een vernevelaar, of Sammy kan in een couveuze worden gezet, daarin
kunnen ze het lekker warm maken, en extra zuurstof en medicijnen in vernevelen.

Het is verstandig van te voren even te bellen of deze opties een mogelijkheid zijn bij je arts. Niet alle dierenartsen hebben namelijk
een couveuze in bezit.

Hier word geduimd voor je!

Eressea

Hij ligt nu ook weer in mijn nek... :) En ja, ik heb een afspraak gemaakt voor morgen, ondanks dat het nu wel ietsje beter gaat kan hij misschien toch wat doen wat helpt, ik vind het zo zielig om te zien...

Eressea

Sammie is dood...  :(

Het ging juist heel erg goed met hem de laatste week, de antibiotica werkte eindelijk, het staartwippen en kraken was helemaal over, en hij was heel vrolijk en speels. Hij heeft gister de hele middag in mijn nek gelegen om de film mee te kijken, en ik ben nog steeds doof aan mijn rechteroor omdat ie er zo hard in heeft zitten kletsen... Ook gisteravond is hij er nog uit geweest, heeft tegen de spiegel aan zitten kletsen, en wou absoluut zijn kooi niet in toen het tijd was om te gaan slapen. Het kwam echt totaal onverwacht. Waarschijnlijk is er vannacht iets ernstigs gebeurt, we zien een donkerbruine lijn lopen aan de zijkant van de kooi, misschien overgeefsel met bloed erbij. We hopen dat hij niet teveel pijn heeft gehad (we vermoeden van niet, het lijkt erop dat hij zo van de stok is gevallen), en nog meer dat hij niet is gestikt door zijn eigen braaksel, maar we laten het niet uitzoeken. Ik ben zo ontzettend verdrietig, niet normaal...





Ow, en nog een tip die we hebben ontdekt... voor warmte legden we elke paar uur een kruik óp de kooi van Sam (zodat ie niet gestresst raakte), en daar een deken overheen zodat de warmte in de kooi bleef. Werkte fantastisch.

NickyRose

Wat jammer, net nu het leek zo goed tegaan, veel sterkte met je verdriet.

valenta

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je vriendje.  :(

Moppers

Ach jeetje, arme Sammie!
Ik hoop ook dat hij snel weg was en niet geleden heeft. Het kan zijn dat de streep na zijn dood is gebeurd. Van veel vogels komt er vlak voor of vlak na de dood de maaginhoud eruit (bij meeuwen vaak ervoor, bij kromsnavels heb ik het 2 keer erna meegemaakt).

Sterkte meis!

syl

Veel sterkte met het verlies van Sammie


Syl. Nanoe en Ukkie

Parkieten-Freak



Wouter

Jeetje, das sneu! Heel veel sterkte toegewenst!

hillie

Wat sneu toch het leek zo goed te gaan.
Veel sterkte gewenst met dit grote verdriet :(

donsveertje

Ach jeetje, wat jammer! Het leek echt goed te gaan. Gelukkig heb je de troost dat hij niet heeft geleden. En gezond speelt bij de regenboogbrug.

Heel veel sterkte!


lovesbudgies

Oh toch nog.  :(

Wat naar dat hij is overleden, ik hoop dat je wat troost kan vinden bij je andere parkietjes...
De donkerbruine lijn is inderdaad waarschijnlijk de kropinhoud die na het overlijden naar boven komt.
Het lijkt erop dat hij een hartaanval heeft gehad en niet verder heeft geleden.

Je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon om hem beter te maken.

Veel sterkte.

Lisanne

Eressea

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes... sorry dat ik zo laat antwoord, ik kon even geen parkiet meer zien (als jullie het begrijpen). Zo'n klein beestje heeft zo'n grote impact op je leven... zelfs nu na een week, lopen mijn moeder en ik met rode ogen door het huis heen. Ik heb Mutz en Max, mijn parkietjes, nu maar in de huiskamer gezet, het is zo stil anders, maarja, het is toch niet hetzelfde als Sam. Zo'n fantastisch gek beest zullen we nooit meer krijgen. Ik ga binnenkort maar een album maken (we hebben +2000 foto's van Sammie), hopelijk helpt dat een beetje. We zitten al te denken aan een nieuw parkietje, we kennen een kweker met een nestje, maar we wachten nog even af, ondanks de afleiding die dat zal geven, vinden we het toch een beetje verraad aan Sammie.

Trouwens, die bruine streep zat wel helemaal aan de andere kant van de kooi dan de kant waar ie dood is gegaan... dus ik ben er nog niet helemaal zeker van, maar ik ga er inderdaad maar vanuit dat het een hartstilstand is geweest.

Wouter

Ik begrijp je hartstikke goed! :)
Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. :)

Marjon03

Hoi je verhaal komt best aardig overeen met mijn Coco. Die zat ook veel in mijn nek, voor de warmte. Harrisson voer via de DA, nou dat wilde ze al helemaal niet eten. Dus snel maar weer gewoon eigen voer gegeven. Veel sterkte met het verlies.