Speedy eet alles!!

Gestart door pinootje, november 06, 2009, 13:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Hoihoi, ben ik weer...

Speedy probeert sinds een paar dagen zelfs de beukensnippers die op de bodem liggen te eten. Hij neemt er eentje tussen zijn snavel en likt hem helemaal af en spuugt hem dan in het waterbakje op de grond weer uit. De pellets die ik heb gestrooid daar doet hij hetzelfde mee.

Verder is hij zijn houten zitstok aan het afpeuzelen en zijn spiegel. Ook het klepeltje uit de bel neemt hij in zijn mond en sabbelt hij helemaal af. In een half uur heeft hij zijn twee schepjes xtravital weggegeten en daaronder liggen pellets die hij niet aanraakt.

Mijn vraag, is het erg dat speedy likt aan alles wat in zijn buurt komt? Straks eet hij de houtsnippers ofzo... Of is het een 'kleine kinder ziekte' ik bedoel peuters stoppen ook alles in hun mond wat er in de buurt komt..

ik hoop op goede reacties en tips, alvast bedankt!

Mars

Daar is op zich niets ergs mee hoor. Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat hij honger heeft omdat je hem op pellets over probeert te zetten. Maar hier wordt ook regelmatig op stukjes hout geknabbeld.

Als er aan plastic of metaal geknabbeld wordt is het wat minder.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Het klepeltje van de bel is metaal... Ook een deel van het spiegeltje waar hij aan knauwt en de schommel een deel...

Probeer hem nu nog te latn wennen aan de pellets dus leg twee schepjes xtravital op een hele laag pellets. Als zijn eten nu op is moet hij dus over maar hij doet het nog niet...