lokken met trosgierst?

Gestart door kimbo92, november 03, 2009, 15:57:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimbo92

Sinds een week heb ik een parkiet, en sinds donderdag probeer ik hem naar me toe te lokken met wat trosgierst.
Alleen hij durft nog steeds niet, hij zit wel een beetje te kijken, of hij negeert me ;) Dan gaat ie gewoon voer zitten eten ofzo:p
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een parkietje naar je toekomt als je trosgierst vasthoud??

Wouter

Dit ligt aan het karakter van je parkiet. Bij de een gaat het veel sneller dan bij de ander. Je bent pas sinds donderdag bezig. Dat is hartstikke kort.

Zorg er wel voor dat je parkiet weet wat trosgierst is, dus hang eerst wat trosgierst in de kooi, en als je ziet dat hij wat gegeten heeft kun je hem proberen te lokken.

Succes! ;)

kimbo92

Hij heeft er al van gegeten, het heeft even in zijn kooi gehangen. Dus hij weet wat het is.
Ik weet dat ik nog niet heel lang bezig ben, maar ik vroeg me gewoon af wat de ervaringen van anderen zijn. :D

Wouter

Bij mijn eerste parkiet heeft het zon twee weken geduurd. Bij mijn tweede parkiet echter ong. een half jaar tot ze bij me kwam zitten. Dit verschilt dus heel erg.

kimbo92


pinootje

Ik zal je zeggen hoe we met Speedy bezigzijn al heeft die een ´traumatische start´ achter de rug waar je msshien wel over ebt gelezen op het forum dus is hij geen doorsnee parkiet meer.
Vorige week maandag begonnen met hand in kooi, sinds donderdag schrikt hij daar niet meer van en deden we trosgierst in onze hand waar hij sinds zondag van eet. Hij eet vanaf zijn stokje dus gaat nog niet op onze hand zitten.

Geef het wat tijd en laat hem rustig wennen, dat heeft met speedy ook geholpen, het gaat vanzelf,geloof me!