grasparkiet en valkparkiet?

Gestart door ronald95, november 02, 2009, 17:11:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronald95

hallo allemaal ik heb 2 grasparkietjes die het heel goed met elkaar kunnen vinden. nu is er een man die ik ken en die heeft binnenkort jonge valkparkieten en ik krijg er 1. kunnen deze bij elkaar in een kooi,kunnen deze hetzelfde eten want nu zag ik in de dierenspeciaal zaak dat in het eten van valkparkieten nog zonnenbloem zaden zitten kunnen deze hierzonder of kunnen grasparkieten ook zonnenbloempitten eten ik hoop dat ik een antwoord en veel tips krijg.

Milo-Pixel

Grasparkieten en valkparkieten kunnen goed samen, mits ze een ruime voliere hebben. Als de ruimte te klein is, kan je problemen uitlokken.
Het beste is dan om ze 2 om 2 te houden. Dus dat de valkparkiet ook zijn eigen maatje heeft. Het voer kan je oplossen door de zaadmengsels te mengen *er zit niet zo heel veel verschil in de mengsels*, of door pellets te voeren. Pellets voeren is nog het beste, omdat ze zo niet de lekkerste zaadjes eruit kunnen snacken, en ze beiden hetzelfde dieet hebben.

ronald95

dat eten dat ik gezien heb ik heb de verpakkingen eens vergeleken en het enige verschil van zaden waren die zonnebloempitten

Helena

Valkparkieten hebben heel wat meer ruimte nodig dan grasjes, maar kunnen inderdaad heel goed samen met grasparkieten.
Ook zijn valkparkieten gemakkelijker tam te maken dan grasjes.
Dus zeker als ze ook los mogen, kunnen ze vrij gemakkelijk samen in een ruime kamervolière.
Wat het voer betreft, ze eten het zelfde als grasparkieten en hier bij mij eten de valkparkieten niet eens zonnebloempitjes.

Ik geef ze een mengsel van grasparkietenzaad en onkruidzaad en daar gaat af en toe nog een doos X-Vital doorheen.

Maar ik zou wel gaan voor 2 valkparkietjes net zoals je ook 2 grasjes hebt, om problemen te voorkomen.

ronald95

ja het hangt ervan af  hoeveel jongskes hij heeft maar ik krijg er zowiezo 1 en dan is mijn huisarts nog kweker en een vriend van mijn vader dus een 2de krijgen is niet zo moeilijk hoelang broeden valkparkieten eindelijk weet iemand dat?

Bas

heb ik dan zulke sterke grasjes dan? hier genieten ze eens in de week van een paar zonnebloempitten

Helena

De broedperiode maar ook de rest van de gang van zaken lopen aardig gelijk op met grasparkieten, soms net even iets langer.
Broedperiode is 20 tot 24 dagen en het uitvliegen is tussen de 5 en 6 weken.
Ook is mijn ervaring dat jonge valkjes veel langer blijven bedelen bij hun ouders nadat ze zijn uitgevlogen dan grasjes.

Ik heb hier wel af en toe wat zonnebloempitjes in het voer zitten en ook mijn grasjes eten er heel af en toe van, maar om nou te zeggen dat ze er gek op zijn, nee volgens mij niet en ze missen het dus ook niet als het er niet is.
Volgens mij hebben ze het ook niet persé nodig.