sjonny ligt vaak in een hoekje van zijn kooi

Gestart door rosalientje, november 02, 2009, 15:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rosalientje

hallo allemaal

Johnny is nu 1.5 jaar bij me en al vanaf het begin ligt
ze vaak met haar kontje omhoog in een hoekje van
haar kooi, wat betekent dat ?
ze doet dat al zo lang !
wilde net een foto ervan maken maar dan rent ze snel weg.

verder is ze super speels, lief een praat zelfs hele zinnen !

Mars

Het kontje is vaak opwinding  ;) bij een vogeltje. Zie je haar oogjes dan ook veranderen?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

rosalientje

ehm dat weet iik niet :S
want zo dra ik in de buurt kom rent ze naar mij naar
het deurtje toe.

wat versta je onder veranderen...

valenta

Haar oogjes worden dan vaak wat witter (weet niet precies hoe het heet) heb ik met mijn oude parkietje namelijk ook gehad.. ;)

lovesbudgies

Dat heet pinpointen, de pupil van een vogel word kleiner bij opwinding, en dan zie je dus een bredere witte iris.

rosalientje

ooo ik heb geen idee zou ik eens op moeten letten

Parkieten-Freak

#6
Misschien vindt je parkietje het gewoon prettig om daar zo te zitten?
Niet iedere vogel is hetzelfde. Ik heb vroeger ooit een parkiet gehad die zich 's-middags heel comfortabel installeerde in een hoek van de kooi. Vond hij gewoon lekker. Dezelfde vogel ging 's-avonds in een hoek van de kooi hangen als de schemer inviel. (Altijd dezelfde hoek).
Als ik wegging, bleef hij daar de hele avond hangen (dat kon ik zien aan de hoeveelheid uitwerpselen). Als ik weer thuiskwam en het licht aandeed, hing hij nog steeds op dezelfde plaats maar ging dan wel naar zijn zitstok toe.
Waarom hij het deed? Geen idee...... 8)