eigen poepjes eten

Gestart door pinootje, november 02, 2009, 12:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Pino at zijn eigen poepjes weleens, nou heb ik het forum afgezocht en gevonden dat dit kan duiden op vitamine b12 tekort.
Pino kreeg geregeld appel, komkommer en sla, weet niet of daar b12 in zit?

Het leek alsof Speedy vndaag ook een hapje van zijn eigen poep wilde nemen, is dit misschien gewoon nieuwschierigheid van wat is dit en hoe smaakt het of is het vitaminetekort?
Heb Speedy van de week voorhet eerst appel gegeven (in de kooi gehangen) maar hier kwam hij niet op af. Gisteren komkommer maar ook hier komt hij niet naartoe.
Heb net een stukje mandarijn op de bodem gelegd, benieuwd of hj daarvan gaat eten, blijfgewoon doorgaan met het geven van hetgeen hierboven stond en hopelijk begint hij binnenkort nieuwschierig te worden,g aat op ondezoek en vind het lekker!

Moppers

Vitamine B12 is een dierlijk product. Afgezien van in vlees zit het ook in zuivel. In groente en fruit zit dus geen B12.

Weet je zeker dat hij het echt opeet? Als mijn vogels los zijn, dan gaan ze vaak bovenop de voliere zitten. Daar komen dus ook peopjes op terecht, en die peuteren ze er vaak zelf af met de snavel. Opeten doen ze niet, maar ze zitten er dus wel aan met hun snavel.

pinootje

Nee, weet niet zeker of Speedy het heeft gegeten.. Pino zat er altijd met zijn tongetje aan dus nam aan dat hij het wel at...


Eressea

Mijn parkiet (Mutz), eet zeker weten ook poepjes. Maar goed, die eet alles wat los en vast zit als we haar niet tegenhouden (zelfs houtsnippers), dus misschien is dat niet helemaal het voorbeeld van de algemene parkiet :P Volgens mij doet ze het gewoon omdat het er ligt en het in haar snavel past.