Peterselie en waterige urine?

Gestart door Joyce, november 01, 2009, 23:27:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi,

Even een vraagje. Tijger is gek op peterselie. Hij eet hem niet op, maar kneust de blaadjes en de steeltjes in zijn snavel zodat de sappen vrij komen. Aangezien een kruiper nooit genoeg vitamines binnen kan krijgen, heeft hij vandaag zeker 10 takjes op deze manier "gegeten" (is dit te veel?).

Nou heb ik gelezen dat fruit en groenten voor waterige ontlasting kunnen zorgen. Daar heeft Tijger vandaag dus echt veel last van. Zijn poep is donkergroen en gevormd (in de vorm van een wormpje), maar het middelste witte deel, wat normaal hard is, is nu zo vloeibaar als water (zijn urine). Ook liggen er meerdere plassen witte urine in zijn kooi, die ik regelmatig schoon maak met warm water en een sopje.

Wordt deze urine door de sappen in de peterselie veroorzaakt (Tijger drinkt niet overdreven veel), en gaat dit weer over wanneer ik hem geen peterselie meer geef? Of is het iets anders?

Groetjes, Joyce.

Parkieten-Freak

Het witte gedeelte van de ontlasting is inderdaad de urine.
Peterselie heeft van nature een vochtafdrijvend effect. Dat is op zich niet erg, maar het lijkt me verstandig om het bij af en toe 1 takje peterselie te houden.
Ik zou voor alle zekerheid uitproberen of peterselie de oorzaak is van de waterige uitwerpselen: geef eens een dagje geen groenvoer of fruit. Mocht Tijger één tot twee dagen daarna nog waterige uitwerpselen hebben dan is het verstandig om even een dierenarts in te schakelen.