nieuwe parkiet laat oude parkiet maar niet met rust

Gestart door KiimmBiimm_, november 01, 2009, 14:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo allemaal

ik heb nu een week of 2 een parkietje erbij genaamd coco, een leuk maar raar beest:D
wij hadden al een parkiet genaamd barney en t is echt onze schattenbout, hij zit graag bij ons en kletst de oren van je hoofd ( letterlijk:P)
maar sinds een paar dagen zitten ze bij elkaar, en in het begin ging het super ze kussen met elkaar knuffelen. maar hoe langer ze bij elkaar zitten hoe meer mij op gaat vallen. iedere morgen als ik het doek van de kooi af haal zie ik dat coco barney maar niet met rust wilt laten. ook als ze los vliegen laat coco barney geen moment met rust, hij vliegt steeds van coco weg en hij zit ook steeds minder bij ons omdat coco zich er altijd mee bemoeid.
ik wil niet dat onze barney ongelukkig wordt. op dit moment laat ik barney soms alleen los dat hij even rust heeft.
moet ik ze weer allebei in aparte kooien zetten of hebben jullie tips.
coco komt ook alleen bij ons zitten als barney er is voor de rest ziet coco ons ook niet staan.
hoop snel iets van jullie te horen..


Gr wanhopige baasjes
en 2 lieve parkietjes:D

wat ik vergeten ben te vermelden is dat als coco contstant in barney zijn pootjes bijt en als hij iets aan het spelen is jaagt zij hem steeds weg

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

KIP EN KIM

hmm das wel heel vervelend, ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn parkieten.
was er 1 aan komen vliegen en die wilde ik een goed huisje geven. maar dat ging gewoon niet zoals ik gewild had,
ze zate int begin samen maar dat ging net als bij jou die nieuwe liet kip maar niet met rust,
heb ze apart geplaats en dat leverde in het begin een hoop geschreeuw op moet ik bekennen.
liet ze na een paar weken weer samen vliegen in het begin om de beurt was wel lastig ze allebei weer in hun eigen hok te krijgen.
maar ik vond wel dat als ze dan weer samen los waren het er wel een stuk vriendelijker aan toe ging. inmiddels heb ik die andere parkiet onder kunnen brengen in een mooie grote voilere bij een kennis. en nou ben ik wel bang dat ik te lang heb gewacht met het apart plaatsen want mijn kippie zo heet mijn parkiet dus is erg onzeker. hij was erg tam voor die ander e parkiet erbij kwam.
dus ben nou weer erg me best aan het doen zijn vertrouwen te winnen.
ik hoop dat het bij jou een stuk soepeler gaat en misschien heb je wat aan mijn ervaring.
heel veel succes met je 2 parkietjes !!!!!

Mars

Zo te horen zijn ze de onderlinge verhoudingen nog aan het bepalen en daar hoort ook volggedrag en een beetje jagen bij..

Gewoon even afwachten wat er de komende weken gebeurt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

Ik vind het vooral zielig voor barney, als hij even alleen bij ons zit zie je dat hij helemaal opfleurt en hele verhalen vertellen.
maar in de kooi gaat het soms goed soms niet dus ik wacht gewoon even af.
ben bang dat ik barney ongelukkig maar met zijn nieuwe vriendje/vriendinnentje en dat is wel het laatste wat ik wil

KiimmBiimm_

Hallo allemaal.

sinds een paar weekjes hebben we coco er nu bij, het is een lief maar moeilijk vogeltje. ze is geobsedeerd door barney onze andere vogel ( hij wordt er gek van) in het begin viel het ook wel mee maar we hebben ze weer apart gezet nadat we merkte dat barney niet meer mocht eten en drinken en zich erg opgejaagd voelde sinds 2 dagen zitten ze nu apart en ik zie aan barney dat hij zijn oude ik weer wordt. maar coco is nog steeds geobsedeerd door barney en vind maar geen rust ze springt van tak naar tak en duwt haar kopje hard tegen de tralies. wij krijgen ook heel erg moeilijk een band met haar ze wil niets van ons weten alleen als barney bij ons zit. ze is ook absoluut niet tam. ik vind het moeilijk want als ze samen in een kooi zitten gaat het niet goed met barney en als ze alleen zitten gaat het niet goed met coco. ze probeert ook steeds uit haar kooi te breken. coco heeft ook nooit zonder andere vogels gezeten. behalve in de periode dat ze aan elkaar moesten wennen maar toen stonden hun kooien dicht bij elkaar dus echt alleen zaten ze niet.
heeft iemand tips want wil natuurlijk dat allebei mijn vogeltjes gelukkig zijn.
ik heb er alles voor over.

alvast bedankt Kim en Robin