Mannetje of vrouwtje???

Gestart door kimbo92, oktober 30, 2009, 15:55:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimbo92

Ik heb sinds een week een parkietje, maar ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is. ;)
Wie kan helpen?? :D
(Sorry, de foto is een beetje vaag, ik hoop dat het te zien is)

[verwijderd door de beheerder]

pinootje

Ik ben hier niet de kenner maar de neusdop is zover ik kan zien nog roze en volgens mij heeft het snaveltje helemaal op het uiteinde nog een beetje zwart dus denk ik dat het nog een jonkie is en je het nog niet kunt zien.

Maar voor zekerheid zou ik wachten op antwoord van de experts!

hillie

De foto is zeker onduidelijk maar het is wit rond de neus gaatjes dus ik denk een mannetje.
Maar ik weet het niet zeker. :-\

kimbo92

Bedankt!!

Misschien is deze foto duidelijker??

[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Ik gok op een mooie man! :) Er zit wat wit rond de neusgaatjes, maar toch ga ik voor man door de kleur..

Citaat van: hillie op oktober 30, 2009, 16:13:56
De foto is zeker onduidelijk maar het is wit rond de neus gaatjes dus ik denk een mannetje.
Maar ik weet het niet zeker. :-\

Het is net andersom ;) Wit rond de neusgaatjes is meestal een pop, en juist geen man ;)

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Lijkt mij ook duidelijk een man, hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Helena

Bij grasparkieten met een hele lichte kleurslag  blijft het altijd lastig, maar over het algemeen als er paars of roze in de neusdop zit is het vrijwel altijd een mannetje.
Bij sommige kleurslagen zullen de mannetjes nooit een diep blauwe neusdop krijgen.

Ik denk bij het zien van deze 2 foto's ook dat het om een mannetje gaat.

Bas


Caradow


kimbo92


Crazy-karlijn

Zeker weten een mooi mannetje!