De eerste dag van mijn eerste parkietje Coco!

Gestart door lizencoco, oktober 28, 2009, 11:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lizencoco

Goedemorgen allemaal!  :D

Even geleden heb ik besloten om een parkietje aan te schaffen! Door deze site ongeveer bijna uit mijn hoofd te kennen van het zo vaak lezen en een kooi met alle attributen enzovoort aan te schaffen was ik goed voorbereid!

Gisteren ben ik Coco gaan halen bij de boerenbond! Ze was dezelfde dag binnen gekomen en daarna mocht ze gelijk met mij mee dus je kan wel begrijpen dat het nogal een dag was voor haar! Ze kwam best snel uit haar doosje (dat had ik in de kooi gezet) en begon zaadjes te pikken van de grond. Ze maakte al wat geluidjes enzovoort! Ik ben gister een paar keer bij haar gaan staan om tegen haar te praten en daar reageerde ze goed op. (geluidjes maken met snaveltje en een beetje kwetteren) We hebben s'avonds nog wat takken in haar kooitje gemaakt zodat ze niet op die plastic stokjes hoeft te zitten.

Vanochtend werd ze wakker en ze is nog niet van haar stokje afgekomen. Niet om te eten, niet om te wiebelen. Niks. Haar ontlasting ziet er goed uit maar ze had daarstraks echt een enorme hoop aan haar kontje hangen. Die heb ik even afgeveegd met een wattenstaafje. Als ik nu naar haar toe ga om tegen haar te praten merk ik dat ze dat best fijn vind maar soms trilt ze nog een beetje. Ook ben ik een paar keer met mijn hand in de kooi geweest en dat leverde geen vladderende taferelen op maar ze bleef rustig zitten.

Ik voel me een beetje onzeker nu, is ze niet ziek? Is het gewoon stress? Ga ik te snel? Reageert ze normaal? Ik weet dat het de tweede dag is en waarschijnlijk moet ze gewoon wennen maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen!  :(

Ik hoop snel van jullie te horen!

Liefs!

Liz en Coco


ibi

Je parkiet is net nieuw bij jullie, en is nog niet gewend aan alles.
Dit is normaal dat ze op 1 stokje zit, ze moet nog alles verkennen ;)

Strooi wat zaadjes over de grond, die willen ze meestal wel eten ;)

lizencoco

Zaadjes had ik inderdaad op de bodem gestrooid maar Coco is vandaag erg bijgetrokkken!! Ze werd veel levendiger en heeft uitstekend gegeten! Ze heeft zelfs haar eivoer en grit ondekt en probeerd al wat te spelen en kwettert steeds meer!

Ook kon ik haar vandaag over haal bolletje aaien! Heel zachtjes! Dat vond ze erg fijn want ze schaarde met haar snaveltje!

Liefs!

Liz

tweetyensylvester

hoi hoi
ik vind het best leuk te lezen want ik en me vriend hadden nog nooit een parkiet gehad.
toen wij tweety voor het eerst kregen heb ik de man waar we hem vandaan hadden wel 10 keer gebeld
of we het wel goed deden nu sinds gister hebben we een kleine erbij gekocht en was het weer raak
het is zo teer beestje en zoals ik lees ben je net als mij echt een dieren vriend en wil je het best voor het beestje. maar naar mijn ervaring is als je maar handeld zo als je gevoel je ingeeft komt het wel goed.
;D heel veel plezier
groetjes rienna