gedrag van mijn parkiet

Gestart door Tsjeefke, oktober 27, 2009, 17:15:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsjeefke

Ik heb mijn parkiet sinds begin augustus. In het begin liet hij zich gemakkelijk aaien over zijn borst. Hij kwam gewillig op mijn vinger zitten, hij at al van de eerste dag uit mijn hand enzoverder. Opeens is hij nu en dan beginnen bijten. Ik ben dan meer op zijn lichaamstaal beginnen letten en hij beet niet meer. Hij heeft een 'speeltuin' en een paar speeltjes in zijn kooi. Hij lijkt tevreden maar hij bijt meer en meer en hij komt nog zelden gewillig op mijn vinger zitten. Op mijn schouder of mijn hoofd komt hij helemaal niet meer zitten. Ik ben echt wanhopig. Is het mogelijk dat ik hem veel te veel aandacht geef, hem té veel uit zijn kooi haal etc. ? Ik wou hem beginnen trainen in woordjes leren en spelen met mij, vb. door een takje trosgierst onder een papier te leggen en hem laten zoeken. In de boekjes stelt men dat je een paar keren per dag met je parkiet moet bezig zijn, maar die van mij wil dus niet meer in mijn nabijheid zijn blijkbaar. Wat ging er fout ? Hij is wel in de rui momenteel maar minder actief is hij daardoor niet. Ik heb echt raad nodig. Bij voorbaat dank.
:(

Kleintjes

Ik schat dat je parkietje dus zo'n 3 maanden is (ik ga er van uit dat hij 6 -7 weken was toen je hem kreeg). Dan is hij waarschijnlijk in de puberteit. Net als mensen-kinderen (klinkt dat raar zeg hahaha) verandert er dan veel in hun lichaam en worden ze vaak wat brutaler, eigenwijzer en dat soort zaken.
Dit is allemaal van voorbijgaande aard. Je kunt er niet veel aan doen, behalve sout gedrag NEGEREN en goed gedrag te belonen. Als hij bijt niet reageren (is lastig ik weet) en als hij niks doet belonen met lieve woordjes of iets lekkers.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Tsjeefke

Bedankt voor deze vlugge reactie ! Het ruien is in volle gang en de gestreepte veertjes boven zijn neus vallen allemaal uit en hij krijgt nieuwe, gele. Dat is dus een teken dat hij volwassen wordt. Geduldig afwachten dan ? Bedankt voor het advies ! Groetjes van mij en van Tsjeefke.

Kleintjes

Geduldig afwachten en goed gedrag belonen en stout negeren :)

Zo te horen ben je al goed op weg ^^ Je herkent de rui, dat is prima :D In de puberteit ruit 'n parkietje en verliezen ze hun 'baby golfjes', net boven de neus en laag op 't voorhoofdje.
De kleur is al bepaald toen hij nog in z'n eitje zat, en geel is toch ook 'n mooie kleur? ;)
Lijkt net alsof ze dan met hun snoet in de vanille vla hebben gezeten hahahaha.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses