Speedy kan voerbak niet vinden

Gestart door pinootje, oktober 27, 2009, 16:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Gisteren Speedy's voer- en drinkbakje van de grond weggehaald zodat hij uit de normale bakjes moet gaan eten en drinken.

Hij heeft de hele dag nog niks gegeten of gedronken want hij kan de bakjes gewoon niet vinden, zoekt er ook niet naar. HIj heeft alleen wat losse zaadjes van de bodem gegeten. We hebben op het randje van het eetbakje wat zaadjes gelegd zodat hij ze MOET kunnen zien.

Heb net de kleine bakjes op de bodem maar weer teruggezet want wil niet dat Speedy honger lijdt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij zijn voerbakjes vindt? Hem erop zetten is geen optie, hij laat zich niet meer pakken sinds de AB van afgelopen week en als hij dat wel laat doen en je zet hem terug dan vliegt hij gelijk naar het meest veilige plekje.

Kleintjes

Hoihoi,

je kan proberen de nieuwe bakjes steeds iets hoger te hangen. Dus eerst zo laag mogelijk boven de bodem en dan elke dag wat verder omhoog te hangen tot de hoogte die je in gedachte had. Dit helpt soms goed omdat je parkietje snel in de gaten heeft dat zijn voer wat hoger is (hun neusjes werken prima ^^) en zal deze steeds volgen omhoog :)
Ook kan 't gewoon de nieuwigheid zijn omdat hij, zoals je aangaf, gewend is om op de vloer te eten. Ik denk persoonlijk dat dit 't punt eigenlijk is; Nieuwigheid. Hij zal er aan moeten wennen en dat zal hij helemaal zelf moeten doen :)

Wel verstandig van je dat wat voer hebt gegeven op de bodem zodat hij niet met 'n leeg kropje gaat slapen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pinootje

Het bakje laag hangen zal niet gaan, er zitten twee 'inhammen' in de kooi waar de bakjes precies in passen begrijp je?

Heb nu dus eht kleine eet en drinkbakje teruggezet op de bodemv oor vanavond en vannacht, zal het morgen weer weghalen en afwachten, moet ik hiermee doorgaan tot hij ze vanzelf vindt of af en toe ook de nacht geen bakjes op de bodem zetten? Wil niet dat Speedy met honger gaat slapen.

Mars

Hij heeft natuurijk geen gemakkelijke tijd achter de rug en dan is alles best wel eng..
Dus als ik jou was zou ik hem nog lekker een weekje van de grond laten eten en het dan nog eens proberen.

Laat hem nu eerst maar even flink aansterken! En een beetje wennen dat je hem echt niets doet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Oke, dan ga ik het nog even wat daagjes zo laten.

Is het dan niet zo dat hij straks zo gewend is aan de 'bodembakjes' dat hij de anderen gewoon niet meer aanraakt?

Mars

Als een parkiet zich een beetje thuis voelt in zijn kooi gaat hij wat op onderzoek uit: wat trosgierst eten dat in de ene hoek hangt, wat fruit in de andere, een speeltje... En dan vindt hij ook echt de etensbakjes wel als hij honger heeft.

Maar ik denk dat je parkietje nu een beetje veel meegemaakt heeft en schat zo in dat hij vooral heel veel op 1 stokje zit? Daarom zou ik hem even laten wennen aan het weer thuis zijn en aan zijn kooi. En dan kun je het volgende week weer eens een dagje proberen ;)

Misschien dat andere mensen daar anders over denken hoor, maar ieder parkietje is anders en die van jou heeft gewoon ineens een hoop meegemaakt, dan zou ik ook niet zo ondernemend zijn.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Klopt, ik snap wat je bedoeld! Hij zit inderdaad vaak op 1 stokje, sochtends op een 'tak', smiddags bovenin en savonds voor de spiegel, hij is verder wl zijn kooi aan het verkennen en de speeltjes, trosgierst enz. vandaar dat het me een beetje tegenviel misschien dat hij zijn eten nog niet heeft gevonden. maar daarvoor moet hij tegen de spijlen klimmen en dat heeft hij alleen nog aan de achterkant geprobeerd, de vooraknt moet nog dus misschien dat hij er dan vanzelf achter komt!

pinootje

Speedy is nu ruim een week thuis en eet nog steeds alleen van het bakje voer op de bodem...
Alles in zijn kooi heeftie verkend behalve de eet en drinkbak aan de voorzijde van de kooi...
Wat te doen, gewoon zijn hele leven als een babytje van de gond blijven eten?

Ook is Speedy begonnen met schreeuwen, hij krijgt aandacht zat en wordt genegeerd wanneer hij schreeuwt...

Anders gezegd, er zijnw eer wat vragen omtrent speedy :P

ibi

Ik zou gewoon de bakjes weghalen en als hij honger krijgt gaat hij vanzelf wel zoeken ;)

Moppers

Komt Speedy naar je gezicht toe als je die bij de kooi houdt? Je zou hem op die manier naar de juiste voerbakjes kunnen lokken.
Als hij dat te eng vindt, dan kan je ook je aandacht richten op een voerbakje en tegelijkertijd zelf iets eten. Hij ziet dan dat je eet, en hij ziet dat je dat op die ene plek doet. Hij zal dan vanzelf een kijkje gaan nemen, en zo komt hij erachter dat daar zijn eten te vinden is.
Heb je afgezien van de bakjes op de grond ook bakjes op de daarvoor bedoelde plek hangen? Mocht dat niet zo zijn, hang ze er gewoon bij. Zo leert hij in ieder geval dat bakjes op die plek niet eng zijn, hij zal dan vanzelf eens gaan kijken. Intussen kan hij gewoon nog zijn eten op de vertrouwde plek halen.

CiteerOok is Speedy begonnen met schreeuwen, hij krijgt aandacht zat en wordt genegeerd wanneer hij schreeuwt...
Je gaat hier op de juiste manier mee om. Hij zal snel genoeg doorkrijgen dat schreeuwen niet tot aandacht leidt. Het zal vast nooit helemaal ophouden, sommige parkietjes houden er gewoon van af en toe even lekker herrie te maken.

pinootje

Speedy heeft vanmorgen zelf zijn voerbak gevonden dus hier een bericht van een trots baasje! Hij snapte niet da hij op het bakje zelf kon gaan zitten maar at terwijl hij in de tralies hing. Zijn drinkbakje moet nog gevonden worden maar het bakje drinken op de bodem heb ik laten staan omdat drinken toch wel erg belangrijk is.
Hij komt nog niet narm n gezicht toe als ik die bij de kooi hou, maar het probleem lijkt nu opgelost. Het eten op de grond heb ik weggehaald, zet ik vanavond weer terug als hij de rest van de dag neit meer eet en dan haal ik ze morgenochtend weer weg.

Schreeuwen doet hij sinds vanmorgen weer heel erg.. Wordt er moedeloos van, hoe zit het nou met aandacht geven na het schreeuwen, gelijk erna naar hem toe gaan of als hijzon 5 minuten stil is aandacht gaan geven? Soms begint hij na een seconde of 20 namelijk weer ;)