Welke parkiet bij een kruipertje?

Gestart door Joyce, oktober 25, 2009, 13:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Citaat van: ronald95 op oktober 28, 2009, 20:42:48
deze vogels lijken mij interessant omdat ik wel eens zouw willen weten hoe zij zich gedragen,als je hen tam maakt denk ik dat je er ook veel vriendschap zult van krijgen en ze kunnen niet weg vliegen :P ik denk als ik ooit opnieuw plaats heb ik er zeker 1 neem of 2 neem

In principe haal je dan dus een zieke vogel in huis. Als dat per ongeluk gaat, ok. Maar er doelbewust naar op zoek gaan (zonder dat je er al eentje hebt), vind ik echt erg.
Op die manier moedig je dus kwekers aan om gewoon door te gaan met kweken met zieke, gehandicapte dieren omdat jij het wel handig vindt dat deze helemaal afhankelijk van je worden. Een vogel die niet kan vliegen is een beetje vergelijkbaar met een mens die niet kan lopen. En door ze doelbewust te gaan kopen moedig jij dat dus aan! Je beloond mensen door voor gehandicapte dieren te gaan betalen!

(dit geldt dus niet voor de mensen die al een kruipertje hebben, ik kan me voorstellen dat je op zoek gaat naar een maatje.. maar ik zou er ook zeker niet voor willen betalen!)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Joyce

Hey Mars,

Ik begrijp wat je bedoelt en ben het daarmee eens. Wanneer je al een kruipertje hebt, dan is een lotgenootje fijn (ik heb genoeg verhalen gelezen tussen de combi kruipertje en vliegende vogel, en meestal liep dat niet goed af voor het kruipertje dat helemaal gefrustreerd werd).

Ondertussen heeft Tijger nog steeds geen vriendje. Ben vandaag terug gegaan naar de betreffende vogelzaak, maar er zat geen kruipertje bij. Volgens de eigenaar moest ik morgen nog maar eens komen. Ik denk dat ik de Limburgse parkieten club maar eens ga bellen, kijken of zij weten of er een kweker in de buurt een kruipertje heeft . . .

Joyce

Heb inmiddels contact gehad met de betreffende parkieten club en heb mijn verhaal duidelijk uitgelegd . . . . Conclusie was dat zij niemand wisten, oke. Maar wat ik erg vond was, ze hebben me de gegevens van een vogelarts gegeven omdat ik het beestje maar dood zou moeten laten maken  :'( En ook niet op zoek gaan naar andere vogels omdat ik gezonde grasjes, via verenstof dat op mijn kleren zou zitten, dan zou besmetten met het kruipersvirus (kijk, wanneer je een kruiper in je kweekbestand hebt, dan begrijp ik dat een kruiper niet samen gaat met een gezonde vogel, maar in dit geval is dat toch iets anders).

Vervolgens heel veel verschrikkelijke verhalen op internet gelezen over hoe mensen hun kruipertje vermoorden (heb er echt geen ander woord voor) . . . verdrinken in een emmer, in een handdoek hard tegen de muur slaan, etc . . . :o Echt ongelofelijk.

Ik ga mijn kleine Tijger echt niet in laten slapen. Wanneer het niet anders kan omdat hij echt ziek ervan zou zijn en niet goed in zijn vel zou zitten . . . dan is het een ander verhaal.

Dus . . . . de zoektocht naar een kruipertje gaat verder!

Caradow

Tja, zo werkt het nu eenmaal bij kwekers.. ze kunnen geen kruipers in hun bestand gebruiken..

NickyRose

Op GO had ik de link ook al gezet maar zal hem hier ook zetten...

http://link.marktplaats.nl/291303950

Is deze afstand te doen, groene is man, andere pop.

Hier werkt de abonn.mail dus zie je het mss eerder. ;)

Mars

Er staat bij geboren in aug. 2009, maar het popje heeft een bruine neusdop...
Dus ik schat ze wel wat ouder...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NickyRose


Joyce

Nee, heb de advertentie wel gezien (bedankt daarvoor), maar heb niet gereageerd. Dit is ook nog erg ver reizen voor een klein vogeltje lijkt me, ruim 2 uur tijden met de auto.

Ik heb in het weekend met een kweker uit de buurt gesproken die contact heeft met meerdere kwekers uit de buurt. Hij houdt me op de hoogte wanneer er hier in de buurt een kruipertje geboren wordt.

Bedankt voor het meedenken en zoeken in ieder geval!

NickyRose

Ok, ik hoop dat er iets op je pad komt.

michellezevenaar

#29
wij gaan met ons kruiper 1 1/2 uur in de auto naar familie voor de kerst elke jaar. wij doen een doek over de kooi en hal alles uit de kooi maar de stoken blijven. wij gaan wel overdag zo dat ze met veel licht kunnen zien waar ze zijn en rustig worden.
ik woon in eindhoven, als ik van en kruiper hoor zal ik het ook hier voor je zeten

groetjes
michelle

Tijger heeft inmiddels al een nieuw vriendje gekregen, namelijk Tarzan. Gr. Lisanne