Oogjes dicht

Gestart door IceParkiet, oktober 24, 2009, 16:49:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Ik heb deze vraag niet gevonden bij de zoek functie.
----------------------------------------------------------
Soms als mijn parkiet een beetje gespeeld heeft, doet hij in z'n kooi zijn ogen dicht. Meestal staat ie daarbij op 1 poot.
Ik neem aan dat dit om uit te rusten is?

Groetjesss

KiimmBiimm_

Jah inderdaad dit is uitrusten :)
mijn gevleugelde vriendjes doen dit ook :) vooral naar het spelen :)

IceParkiet

Dan klopt het, hij heeft het spiegeltje en belletje uitgevonden bij mij.
Nu nog die andere dingetjes

KiimmBiimm_

zolang ze maar niet bol gaat zitten is het volgens mij niets ernstigs

ibi

Je parkiet heeft ook tijd nodig om even te ontspannen en dat gebeurd meestal op 1 poot ;)

ronald95

het kan ook maar dan doet hij het wel lan en op 2 poten dat hij dorst heeft dus let daar wel even mee op

Moppers

Citeerhet kan ook maar dan doet hij het wel lan en op 2 poten dat hij dorst heeft dus let daar wel even mee op
Ik neem aan dat je hiermee het volgende bedoelt: Als hij lang stilzit en op 2 pootjes, dan heeft hij dorst.

Mocht ik het juist hebben geïnterpreteerd, dan vraag ik me af waar je dat vandaan hebt?

Iceparkiet, hij is dan gewoon even een dutje aan het doen. Soms gaat een parkietje dan ook lekker zitten knarsen met de snavel (dat is een teken van genot) of heel zachtjes zitten brabbelen (ook een teken dat hij zich op zijn gemak voelt).

Als hij het wat langer doet, of op 2 pootjes zit, dan geeft dat gewoon aan dat hij wat langer wil dutten, en dat hij liever op 2 pootjes wil zitten. Niet ieder parkietje slaapt en dut op 1 pootje, net als dat niet ieder parkietje met het kopje tussen de vleugels slaapt.
Als een parkietje dorst heeft, dan zal hij gaan drinken. Dat is de enige manier waarop je voor zover ik me kan bedenken kunt 'zien' of een parkietje dorst heeft. Zithouding heeft daar niets mee te maken.