Met kopje tegen tralies aanduwen

Gestart door KiimmBiimm_, oktober 23, 2009, 17:56:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo Allemaal.

zoals ik al eerder had verteld hebben we sinds kort een lief leuk klein vogeltje erbij:D
en we hadden ze allebei een een aparte kooi gehad:D en ze zitten nu gelukkig bij elkaar.
en t gaat fantastisch.
ze is alleen nog wat bangig helaas. maar dat komt vast wel goed.
Mijn vraag was, het was me al eerder opgevallen dat ze met haar hoofdje tegen de tralies heen en weer gaat het is een soort schuren.
en ook op de bodem van de kooi gaat ze met haar kopje tegen de zijkanten aanbonken.
het is nu wel iets minder sinds ze bij elkaar zitten.
maar het klinkt mischien raar maar heb het gevoel dat ze niet helemaal 100 is ze is nogal dommig.
maar ik vroeg me af of iemand me kon helpen om dit te voorkomen. probeer haar zoveel mogelijk bezig te houden omdat ik eerst dacht dat het iets te maken heeft met eenzaamheid

iemand ideeen??


Petr@

Het zou best eens kunnen dat ze jeuk aan haar koppie heeft. En als niemand haar helpt moet ze het zelf oplossen op deze manier. Vaak gaan ze ook met het koppie over een stok schuren.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

NickyRose

Heeft ze pennen op haar koppie, dan zou het rui kunnen zijn maar dan is ze al minstens 3 maanden.
Of ziet haar snavel er droog uit, want het klinkt naar jeuk.

KiimmBiimm_

Het is niet de rui want ze verliest nog geen veren, en haar snavel ziet er volgens mij wel gezond uit.