Parkiet weekends alleen thuis

Gestart door j-nna18, oktober 23, 2009, 12:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

j-nna18

Hallo,

ik zit erover na te denken om een parkiet in huis te nemen, maar ik weet niet of dat zo verstandig is.
Ik ga namelijk vrijdagochtend uit huis en kom dan pas de zondags weer terug.
Dit betekent dat de parkiet dan een hele tijd alleen thuis zit, maar kan dat wel?
Ik zat er zelf aan te denken om dan 2 parkietjes te nemen, maar ik weet niet of ze met z'n tweeën ook wel zo lang zonder mij kunnen.

Heeft iemand hier advies over?
Groetnis Janna

ibi

Hallo,

Soms ben ik ook wel eens een weekend weg, en laat ik de parkieten (4) en zebravinken (2) alleen.
Ik geef wel altijd een bakje extra voer en een extra drinkfontijn ;)

groeten

Mars

Een parkietje alleen heeft heel veel aandacht nodig. Die kun je dus echt niet een heel weekend alleen laten.
Twee parkietjes hebben er minder moeite mee, die hebben elkaar, maar dan nog zou ik je niet adviseren ze ieder weekend alleen te laten.

Kun je ze niet meenemen?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

j-nna18

Citaat van: Mars op oktober 23, 2009, 12:40:53
Een parkietje alleen heeft heel veel aandacht nodig. Die kun je dus echt niet een heel weekend alleen laten.
Twee parkietjes hebben er minder moeite mee, die hebben elkaar, maar dan nog zou ik je niet adviseren ze ieder weekend alleen te laten.

Kun je ze niet meenemen?

Nee, meenemen wordt 'm niet. Dan zou ik 'm de vrijdags ook mee moeten nemen naar school...
Denk niet dat de leraren daar blij mee zijn ;).

j-nna18

Citaat van: Ibrahim op oktober 23, 2009, 12:40:03
Hallo,

Soms ben ik ook wel eens een weekend weg, en laat ik de parkieten (4) en zebravinken (2) alleen.
Ik geef wel altijd een bakje extra voer en een extra drinkfontijn ;)

groeten


Dus dan zou ik mijn parkieten ook een tijdje alleen kunnen laten...

NickyRose

2 of meer parkieten kunnen wel even alleen zijn, als het moet maar ideaal is het niet zeker als het elke week is.
Ben je de rest van de week wel hele dagen thuis of ook pas na school?
Dan denk ik dat je je af moet vragen of het wel zo verstandig is, het blijven gezelschapsdieren...

ibi

Ik vind het eerlijk gezegd wel kunnen.
Maar aangezien jij 1 parkiet hebt, gaat die zich in zen eentje toch vervelen :-\
Misschien dat je een 2e parkiet mag zodat die zich niet eenzaam gaat voelen?

groeten

Parkieten-Freak

Bij twee of meer parkieten kan het incidenteel wel, maar ideaal is het niet.
Bij één parkiet vind ik dit geen reeele optie. Het vogeltje zit dan het hele weekend moederziel alleen en dat moet je hem niet aandoen.
Mijn advies: neem óf twee parkieten, of géén parkiet.


Mars

Ieder weekend vind ik echt te vaak. Het gaat gewoon om 3 dagen, in dit geval! Van vrijdagochtend (want ze verteld nog dat ze ze anders mee naar school moet nemen) tot zondagavond.

Twee parkietjes kunnen echt wel een nachtje zonder baasje, maar ieder weekend is wel heel erg veel naar mijn mening.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Één parkietje is naar mijn idee sowieso geen optie.
Bij twee parkietjes vind ik ieder weekend nog steeds te vaak. Tuurlijk kunnen ze best een keer een weekendje alleen zijn, maar ieder weekend is gewoon echt te vaak. Het gaat dan om bijna een halve week. Als je de rest van de week ook nog eens niet veel thuis bent, dan zitten ze gewoon heel erg veel alleen en wie doe je dan een lol? Denk ook aan de parkietjes zelf...
Ik raad het je echt af om dan parkietjes te nemen. Zoals al geschreven, parkietjes zijn gezelschapsdieren, ze hebben aandacht nodig.

Zit je school niet in de buurt van je woning dan? Dat je na school nog even snel alleen de parkietjes ophaalt en dan vertrekt?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.