groene kool

Gestart door *wendy*, oktober 22, 2009, 18:10:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Mag een grasparkietje groene kool bladeren? Dat hebben wij namelijk in de tuin groeien (onbespoten). Aangezien hij erg van sla en andijvie houdt, bedacht ik dat groene kool misschien een optie is. Ik kon op de site niets erover vinden....

Kleintjes

#1
Met de zoekfunctie kom je al 'n heel eind :)

Ik heb gezocht op: Groente wel. Krijg je bv dit als resultaat (verwijzing van 'n oud topic) http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Heb nog wat aanvullende informatie geozcht met Google:(wellicht ook handig voor de website?):

Groente en fruit
Groente en fruit zijn een benodigde aanvulling op de voeding van een grasparkiet. De meeste parkieten vinden het daarbij ook nog eens heel erg lekker. Wanneer je een vogel voor de eerste keer groente of fruit geeft, zal deze waarschijnlijk niet meteen beginnen te eten. Met een beetje geduld leert hij het uiteindelijk wel. Het beste kun je de parkiet dagelijks een klein beetje groente of fruit geven, en regelmatig afwisselen welke groente je geeft. Let op dat je niet teveel geeft, want hier kan een parkiet diaree van krijgen.
Bepaalde groenten en fruitsoorten zijn giftig voor grasparkieten. Geef daarom nooit:

   * avocado
   * rabarber
   * citrusvruchten
   * kool (iedere soort)
   * rauwe of groene aardappelen

Bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/28576-de-grasparkiet-voeding-en-verzorging.html
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ibi

Citaat van: Kleintjes op oktober 22, 2009, 18:42:52




Geef daarom nooit:

    * avocado
    * rabarber
    * citrusvruchten
    * kool (iedere soort)
    * rauwe of groene aardappelen

Bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/28576-de-grasparkiet-voeding-en-verzorging.html

Citrusfruit mag toch wel   :-\
Ik geef mijn parkieten wel eens een mandarijntje  ;)

kijk dit topic: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=20626.msg117537#msg117537

Groeten

Kleintjes

Goed dat je die zag staan Ibrahim :) Ik had er overheen gelezen. Citrus fruit mag natuurlijk wel, als ze 't lusten ihihihihi.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

Ja ik dacht ook al, vreemd. Hier hebben ze ook gisteren met z'n zessen heerlijk sinaasappel gegeten.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

hillie

Volgens mij is een mandarijntje geen citrusvrucht.(is toch een citrusvrucht) foutje van mij ???
Daar bedoelen ze meer citroenen en grapefruit mee


te gelijk met kleintje

Kleintjes

Ik zal eens proberen met de site contact op te nemen zodat ze de text ietwat kunnen aanpassen / corrigeren. Zou jammer zijn als onze kleine vriendjes geen mandarijntjes meer krijgen :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Oké. Hoe betrouwbaar is dat lijstje? Aangezien er ook citrusvruchten bij staan, die dus niet giftig zijn..

Ik lees regelmatig dat vogeltjes bloemkool krijgen, dit is lijkt me ook een koolsoort, die ze dus blijkbaar niet mogen hebben..

Maar goed, bij twijfel niet geven, dus zal ik maar geen groene kool geven..

Ingrid

Je kunt gerust groene kool geven hoor ;) Zou alleen niet teveel geven, want koolsoorten kunnen nogal zwaar op de maag liggen.

Sjaakie

Zodra ik maar in de keuken sta zit Sjaakie in de buurt. Hij heeft ook weleens wat geknabbeld aan Spitskool, maar niets eraan overgehouden hoor. Hij eet weleens meer dingen die niet voor hem bedoeld zijn, je draait je om en hij zit er al voor je er erg in hebt. Bij mijn parkiet heb ik het idee.... als het maar bij knabbelen (snoepen) blijft en gewoon de hele dag door ook zijn kooi ingaat voor zijn eigen voer, helemaal goed! Begrijp mij niet verkeerd, ik geef hem niet bewust verkeerde dingen maar hij is razendsnel als je je even omdraait of niet uitkijkt. Wijn is hij helemaal gek op. Hij heeft er nog nooit van geproefd, maar zodra de fles of een glas op tafel komt is hij er als de kippen bij. Er ligt ook standaard wat op het glas zodat hij er niet bij kan.............
Misschien in zijn vorige leven een alcoholist geweest  ::)