Speeltjes. Goed of slecht?

Gestart door IceParkiet, oktober 22, 2009, 15:27:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Ik heb sinds kort een nieuwe parkiet (hij is tam), en ik wou wat speeltjes kopen. Sommige mensen zeggen dat dat niet goed is voor een tamme vogel, dat ie dan niet zo vaak met jouw wilt spelen. Klopt dat? Of is het gewoon het zelfde. Mijn mening is dat het wel beter is om een speeltje te hebben.

(deze vraag kon ik niet vinden bij zoekfunctie).

Mvg.

Kleintjes

Hoihoi,

speeltjes zijn helemaal niet slecht hoor. Aangezien onze huisvriendjes niet hoeven te zoekn naar hun eten kenne ze 't begrip vrije tijd ook. Ze hebben dus iets nodig om zich bezig te houden omdat er anders 'n kans is dat ze ongewenst / ongezond gedrag kunnen gaan vertonen.

Groter is de kans dat je vriendje 't leuk vindt als jullie samen spelen met de speeltjes zoals bv balletjes en dergelijke. Vele parkietjes vinden 't enorm leuk als hun grote huisvriend (de baasjes dus) mee speelt :)

Ikzelf heb 4 parkietjes zoals de meesten weten en ook hun hebben speeltjes, in allerlei soorten, maten en kleuren. Ze spelen er graag mee en 't is enorm leuk om te zien hoe zich amuseren met de speeltjes :D

Als je speeltjes net hebt hangen hoef je je geen zorgen te maken als je parkietje wat stiller is, alles wat nieuw is is eng maar dat gaat al snel weer over.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ingrid


liesanne

Speeltjes zijn juist leuk voor je parkiet. Die van ons speelt heerlijk in de kooi, maar ook buiten de kooi met een balletje ofzo. Je kan ook aan wilgentakken denken om lekker aan te knagen. Het hoeft niet duur te zijn. Ik heb  er ook een knijper van hout in gedaan en die vind ze ook interessant. Gewoon vanaf de buitenkant aan de tralie klemmen. Ik wiebel er dan aan en ze gaat dan aan de andere kant eraan zitten.
Ik zou er alleen geen spiegeltjes in hangen, want dan ziet ze die als maatje.
Succes.

IceParkiet

Bedankt voor jullie tips  ;)
Ik heb vanochtend wat speelgoed gekocht en jullie hadden (zoals ik al dacht) gelijk  ;D
Prachtig hoe ie zich zelf ziet in de spiegel :P
Je hoort ook de hele dag : Tringelingeling. (  soms om gek van te worden:-\ , maar als m'n parkiet het goed vind vind ik het oke :D)
Ook nog dat klimrekje kan het niet overleven :P