parkieten gaan snel dood

Gestart door tommiee, oktober 22, 2009, 09:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommiee

Ik zit met een probleem..
2 Maanden terug heb ik mijn parkiet die bij mijn moeder stond naar mijn eigen huis gebracht.
Ik heb hierna een vogeltje er bij gekocht.

Na 4 dagen was de vogel die ik verhuist had dood..
Ik dacht dat het toeval was dus dacht er verder niet overna.

Ik heb er vervolgens weer 1 bij gekocht en deze gingen alle 2 na een week dood.

Eerst veel slapen en opeens kan die bijna niet meer bewegen. Alleen z'n kopje en z'n ogen. En na een paar uur waren ze dood.
Erg zielig!!

Ik ben terug gegaan naar de dierenarts omdat ik dacht dat die nieuwe parkietjes een ziekte met zich mee hadden gebracht.

Na 2 weken heb ik de kooi erg goed schoongemaakt en alles er om heen en wou ik het nog 1 keer proberen..

Helaas lag deze na 4 dagen ook onder in de kooi.



Nu heb ik echt werkelijk geen idee waar dit aan kan liggen..
Ik heb ze goed verzorgt.


Heeft iemand een idee hoe dit gekomen kan zijn?


Groeten,
Tom

Two-Two

whhhooo da tis echt heel erg voor je.
mijn parkiet is weggelvogen.
Maar het kan best zijn dat ze een ziekte hebben overgebracht of dat ze op de tocht stonden.
Dat kan je zien door op de plek waar ze staan een kaars neer te zetten als de vlam veel beweegt tocht het er.
Succes

Parkieten-Freak

Dit is heel naar Tommie.  :(
Kun je eens precies beschrijven op welke plaats je vogels staan in huis (huiskamer, keuken, slaapkamer).


Mars

Heel erg vervelend. Naast de plaats in huis zou ik ook graag willen weten wat de dierenarts heeft gezegd en wat voor onderzoek hij heeft gedaan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tommiee

HIj staat in de woonkamer tegen de muur, niet op de tocht want het raam zit meestal dicht.

Ik heb h'm niet naar de dierenarts gebracht. De eerste keer wel maar ze zeiden dat ze er niks aan konden doen, alleen op sturen en dat kosten 120 euro en kwam waarschijnlijk niks uit.

Dus dit heb ik niet gedaan.


Zou het niet iets met het kraanwater kunnen zijn ofzo?


Mars

Heb je een open keuken, waar de parkiet dicht bij staat, of bak je bijvoorbeeld zelf brood? (kan teflon zijn)

Heb je de vogels allemaal bij dezelfde kweker of dierenwinkel gekocht?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..