Mini behoorlijk ziek

Gestart door Kleintjes, oktober 21, 2009, 15:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Tja... wat moet je daarop zeggen..
Sterkte meis.. Laten we hopen dat Mini nog wat onverwachte energie vindt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Mini heef het niet makkelijk zeg...
Snap dat het voor jullie erg moeilijk is maar vind het heel knap dat jullie het aankijken en haar anders uit haar lijden verlossen ook al is dat nog zo moeilijk, als je ziet dat zon beestje het moeilijk heeft is dt denk ik ook moeilijk voor jullie.
Kop op Mini, zoek wat kracht om door te gaan en misschien komt het toch nog goed met je!
Sterkte voor jou!!

hillie

Sterkte allebei en hopenlijk gebeurt er nog een wonder met Mini....
Hier wordt erg hard voor jullie geduimd.

valenta

Kleintjes, ook hier wordt heel erg hard geduimd!! Sterkte ermee :o

Kleintjes

Mini's gewicht is net 'n jojo.. op en af en op en af... Vanavond brengt ze 32 op de schaal. Gisteren 29, daarvoor 30 (meen ik te herinneren)..

We doen ons best en zolang Mini nog wil zijn wij ook bereid haar lekker te laten genieten in zo ver 't gaat.
Als ze zit op stok, alleen of met gezelschap, zit ze echt als 'n kleine plumeau.. totaal opgepluist. Ze was wat bozer met wegen dan gisteren, kleine trutje heeft me weer eens hard gebeten; dit keer wel door m'n vel :)

Als ik eerlijk mag zijn, ik weet echt niet meer wat we aan moeten. Zo gaat 't iets beter en 't volgende moment is 't net 'n levende ragebol die stil zit te zitten. Ze maakt ook geen geluidjes meer, heel af en toe als er ruzie is over wie waar gaat zitten. Ze tjilpt niet meer, babbelt niet echt meer met Kruumel... Spelen doet ze al 'n tijdje niet meer... Ik hoop niet dat 't lijkt alsof ik haar geen leven gun, mocht dat wel zo zijn dan hierbij mijn excuses maar ik weet soms gewoon ook niet meer wat ik nog kan doen of moet zeggen zonder dat 't verkeerd over (kan) komt /komen.

Hoe dan ook, in ieder geval nog bedankt voor jullie lieve berichtjes, jullie allemaal :) Dus ook JIJ Wouter :), ik begrijp je helemaal ^^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

valenta

Hoi Kleintjes,

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, heel erg zelfs  :( Maar soms moet je helaas beslissingen nemen die voor je vogeltje beter zijn, maar voor jou wat moeilijker. Ik denk echt niet dat je het vogeltje het leven niet gunt, maar ik weet wel dat jij het beste voor hebt met je vogeltje. Het is heel erg om te moeten zien dat jou vogeltje pijn heeft (pff de wond is hier ook nog vers)... Heel veel sterkte!

Ik hoop nog steeds op een wonder voor jou en Mini...

Kleintjes

Pijn heeft ze niet, tenminste, niet dat we merken. Ze is wel behoorlijk lusteloos en lijkt wel 'verveeld'. Als de jongens te dichtbij komen wordt ze meestal flink boos en jaagt ze ze weg, 'n enkele keer mag Kruumeltje blijven zitten bij haar maar de meeste tijd zit ze bovenin op stok, helemaal alleen te slapen..
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

valenta

Ja ik kan me voorstellen dat dit moeilijk is. Maar misschien wil Mini wel met rust gelaten worden.. Tja jeetje ik weet het ook niet :(
Ik hoop alleen dat je voor jou gevoel een goede beslissing maakt. Jij weet zelf het beste hoe jou parkietje zich voelt en hoe hij/zij daarvoor was.

En anders zou ik eens goed overleggen met de da wat hij ervan zegt.

Kleintjes

Citaat van: valenta op november 02, 2009, 22:14:08
En anders zou ik eens goed overleggen met de da wat hij ervan zegt.

Die hadden me vanmiddag gebeld naar aanleiding van 'n emailtje dat ik gestuurd had over onderzoek op de megabacterie. Die zien de kassa al rinkelen... Kost me microscopisch onderzoek (ongeveer 10 euro, en terwijl nog niet eens weet of ze op mega onderzoeken) PLUS 'n consult (ongeveer 28 euro).. en dat terwijl Mini dan helemaal niet mee hoeft :(
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Hoihoi,

nog steeds niet wat beter, he. :(
Mag je de poepjes niet in de brievenbus gooien? Even bellen dat het erin zit en dan kunnen ze een kleuring doen.
Belachelijk dat je daar consultkosten voor zou moeten betalen, elke andere arts zou gewoon alleen het testje doen en klaar.

Bij Angie is er ook een gist gevonden, mega of een andere, dat is verder niet uitgezocht omdat de medicijnen hetzelfde zijn.
De va raadde mij ook aan niet te gaan wegen, vooral niet met een niet tamme parkiet, de stress die daarmee gepaard gaat is heel
slecht en laat het lichaam langzamer genezen.
Met wegen kan je aan het gewicht zelf toch niets doen, het geeft alleen informatie waar je nu weinig mee kan.

Heel veel sterkte en geef die geldbeluste dierenarts even een veeg uit de pan!

Kleintjes

Ik kan 't gewoon aan de balie afgeven, ik ken verschillende medewerkers persoonlijk (nog van toen ik 'n eigen paard had, 2 van die meiden hadden ook 'n paard staan op dezelfde manege als waar ik was ^^) dus dat zal 't probleem niet zijn. Snap alleen niet waarom er consult kosten bij komen... En 't probleem is: Er zij niet veel DA hier in de buurt. Die in Susteren zit, zit hier ook en Roermond net zo :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

valenta

Nee ik eigenlijk ook niet.. wat raar joh. Maar zelf zou ik het wel doen.. dan weet je in ieder geval hoe of wat :(

Kleintjes

Citaat van: valenta op november 02, 2009, 22:54:47
Nee ik eigenlijk ook niet.. wat raar joh. Maar zelf zou ik het wel doen.. dan weet je in ieder geval hoe of wat :(

Ik heb 't er over gehad met 'n mede-forumster en ze is 't eigenlijk grotendeels met me eens, de behandeling is zwaar mocht 't mega zijn, en omdat Mini al zwakjes is lijkt me 't geen goed plan om haar daar dan nog mee te gaan pesten; dat wordt 't voor mij gevoel dan.


Besmetting van de anderen: Dan zou dat al lang gebeurd (kunnen) zijn, omdat ik 't laat merkte bij Mini en ze wonen al bijna 3 jaar met hun 4tjes in 1 villa.. Dus daar kan ik toch niks meer aan doen. De anderen zijn kwiek als 'n hoentje :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Heb je overwogen om ontlasting op te sturen naar dierenziekenhuis Drachten?
Vraag eerst even na wat het kost, dat kun je via email opvragen!
Sterkte Maartje!


valenta

Ja dan laat je eerst haar ontlasting nakijken, dan kan je misschien later altijd nog beslissen of jij verder gaat met de behandeling.. Ja ik ben niet zo thuis bij de mega bacterie, maar het is zo machteloos als je niet weet wat je vogeltje heeft.. Had k ook met tjabie zijn benauwdheid..

Kleintjes

#55
Citaat van: Parkieten-Freak op november 02, 2009, 23:51:47
Heb je overwogen om ontlasting op te sturen naar dierenziekenhuis Drachten?
Vraag eerst even na wat het kost, dat kun je via email opvragen!
Sterkte Maartje!


Even opgezocht, ze zijn gelukkig open over hun prijzen:
Ontlastingsonderzoek
15,30 (incl 19% btw)

Moet ik toch even over denken, aangezien ik zelf geen geld kan overmaken op de bank :S

Editje: Typfout ondeschept :P

ehm...in je edit staan er nog twee  :P
Gr pf
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

Mijn  2 cents..

Mini is behoorlijk ziek en je bent al een behoorlijk tijdje aan het kwakkelen. Haar gewicht blijft schommelen enz. Ja, ook mij zou het niet echt verbazen als er Mega in het spel zou zijn, maar eerlijk gezegt... wat is de meerwaarde in dit stadium om het te weten...

Zou ze een behandeling met de nadelige effecten aan kunnen? Zou ze niet al te ver heen zijn om er bovenop te komen?
Fungizone is bocht en kan zeker bij langduriger behandeling (dus bij een zware besmetting, zoals het bij Mini al ontwikkeld zou zijn als het echt Mega is) richt het schade aan. In dat geval is het kiezen uit 2 kwaden.

Ukkie hier heeft langdurig fungi moeten gebruiken. Hij is vrij van Megabacterie, maar er is ook veel stuk gemaakt. Hij werd maandenlang elke dag gewogen, maar bleef hangen tussen 32 en 35 gram, ipv zijn normale gewicht van 40/42. Een ondergewicht van zeker 15 % gemiddeld. Met het wegen zijn we gestopt.. nu nog ongeveer eens per maand en hij kot niet aan. het is dat er nog veel leven in zit, hij het nog prima naar zijn zin lijkt te hebben, ondanks dat hij enorm veel/vaak eet. Zelfs snachts zit hij regelmatig te eten.

Ik denk dat je Mini met een eventuele behandeling geen goed doet. Zoals ik het lees, is ze te ver heen. Ze is nu al erg zwak en medicijnen hebben in de regel de eigenschap dat het voordat het beter gaat worden, het eerst nog even wat slechter gaat.
Ik wil jullie geen beslissingen in de hand schuiven, ik weet ook dat jullie zelf heel goed kunnen inschatten en relativeren wat wijsheid is en wat er ook gebeurt, ik zal jullie niet veroordelen op jullie beslissing, maar als je het mij vraagt, denk ik dat het tijd is om te stoppen met uitproberen en Mini het op eigen kracht gaat laten doen.

Wil je toch heel graag de ontlasting laten nakijken, ook op Mega, dan mag dat ook via mij. Ik neem dan wel even contact op met mijn VA en laat jou dan de ontlasting opsturen (als ik me niet vergis, 11,50 euro) Ontlasting word niet alleen door de VA bekeken, ook door een laborante. Ik zorg dat de rekening betaald word en reken wel weer met jou af. Denk er even over na.. en laat het me weten. De laborante komt over het algemeen op vrijdag langs, dus als we het morgen zouden regelen, weet je als het goed is vrijdag meer.

Ik hoor het van je ;)


Kleintjes

Hoihoi,

@ Caradow: Ik zal er even over nadenken, laat je zsm iets horen ^^

Updateje:
Vandaag was Mini weer wat actiever. Ze klimt wat meer (vliegen heeft ze geen zin in) en eet nog steeds goed (veel zelfs). Zoals 't nu ging ziet 't er naar uit dat ze nog wel even mee gaat. We kunnen voorlopig toch niet meer dan alles in de gaten houden en voor haar zorgen.
Ze is weer iets socialer aan 't worden, dat is ook 'n meevallertje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Smikkelparkiet

Dat vind ik heel erg lief aangeboden van Caradows!  ;)  :)

Kleintjes

Citaat van: Smikkelparkiet op november 04, 2009, 00:08:43
Dat vind ik heel erg lief aangeboden van Caradows!  ;)  :)


Ben ik helemaal met je eens Smakkeltje :)

Vandaag woog de kleine muppes weer 30 gram.. Echt 'n jojo... nog erger dan toen ik PROBEERDE te lijnen (ja ik heb 't geprobeerd en nee lukt niet -eet te graag hihi).
Ze zit nog steeds veel te slapen en vadaag zat er niet veel activiteit in, behalve dan protest bij 't wegen (en poging me te ontwijken).

@Renate: Als ik 't morgen op zou sturen dan is 't vrijdag daar, toch? Lijkt me wel te doen, alleen hoe stuur ik dat dan op? Ja kijk, ik heb nog nooit voegelpoepjes per post naar iemand gestuurd hihihi.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses