Mini behoorlijk ziek

Gestart door Kleintjes, oktober 21, 2009, 15:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Kleine update:

Er is nog net niks veranderd helaas...
Ze heeft wel 'n paar rondjes gefladderd (echt vliegen is 't niet maar ja) en heeft voor 'n paar leuke foto's gezorgd ;)
Ze heeft wel weer moeten overgeven na haar druppeltje van vanavond, dus of ze wel genoeg binnen krijgt van de AB is maar de vraag...Mano denkt dat ze niet genoeg binnen krijgt, ik denk dat eigenlijk net zo maar ja, hoe vertel je 'n parkietje dat ze niet mag overgeven na 't druppeltje :S

We geloven niet echt dat 't zinvol is om haar zo te pesten met de AB, omdat, zoals Mars al zei, nog geen merkbaar effect is te zien / merken. Ze is eigenlijk gewoon Mini; zoals ze meestal is. Afgezien dan van dat overgeven en afvallen natuurlijk.
Of 't ook echt zin heeft om nog te testen op de megabacterie weet ik ook niet, omdat de behandeling nogal pittig is eigenlijk en ze is al behoorlijk aan de zwakke kant.

Dilemma's tot en met.. ik word er soms niet goed van :(
Aangezien Mini al zoveel is afgevallen zie ik er eigenlijk geen heil in om haar (indien nodig) nog eens te gaan pesten met kuurtjes. Ik ben bang dat ze dat niet haalt. Nog maar 30 gram van de oorspronkelijke 40 - 45.. is niet echt veel van haar over. 'n Hoopje veren dat eet, beweegt en geluid maakt (al maakt ze nog maar sporadisch geluidjes)...

Ik houd maar steeds in m'n achterhoofd dat 't zo afgelopen kan zijn maar dat 't zich ook kan rekken. Ik denk misschien wat negatief, maar dan kan de 'overleving' alleen maar meevallen.
Time will tell...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#21
Klinkt inderdaad allemaal niet zo goed, Kleintjes. Met name de afname van het lichaamsgewicht vind ik toch wel zorgelijk.  :(
Wat betreft het antibioticum:
Grasparkieten zijn maar kleine diertjes. Een vogeltje van 30 gram heeft maar heel weinig van het antibioticum nodig en vermoedelijk heeft ze toch wel voldoende binnengekregen. Het is nu afwachten hoe het zich verder ontwikkelt.
Sterkte!


Kleintjes

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 28, 2009, 23:28:53
Klinkt inderdaad allemaal niet zo goed, Kleintjes. Met name de afname van het lichaamsgewicht vind ik toch wel zorgelijk.  :(
Wat betreft het antibioticum:
Grasparkieten zijn maar kleine diertjes. Een vogeltje van 30 gram heeft maar heel weinig van het antibioticum nodig en vermoedelijk heeft ze toch wel voldoende binnengekregen. Het is nu afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.
Sterkte!


Dank je voor je lieve woorden meid :)
Maar als Mini regelmatig overgeeft direct na ze haar druppeltje heeft gekregen denk ik toch niet echt dat 't veel nut heeft. Lijkt mij tenminste (ben helaas geen -para-veterinair maar goed)..
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#23
Vogels spugen het wel vaker uit maar krijgen altijd wel wat binnen.
Bedenkt wel: 1 druppel is in verhouding voor een vogel van 30 gram ongeveer evenveel als 100 milliliter(!) voor een mens van 60 kilo.....




Kleintjes

Hm.. dan zou 't (theoretisch in ieder geval) wel goed moeten komen, alleen hadden we dan wel al iets moeten merken; bv toename gewicht en levendigheid.
'n enkele keer speelt ze met de spiegel maar merendeel zit ze maar wat te zitten, onder de doek (die ligt 'n stukje over 't dak van de kooi, zodat ze zelf kan kiezen of ze licht wilt of niet) en soest dan wat of slaapt echt.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

Het is allemaal zo dubbel..

Ikzelf heb ook al aan Mega gedacht, maar inderdaad, de behandeling is zwaar en de overweging zou bestaan uit kiezen tussen 2 kwaden. Mega is niet goed, maar de fungi is ook niet goed... ALS er al sprake zou zijn van mega...

Het klinkt hoe dan ook allemaal niet lekker...

Ik zou zodra de kuur klaar is afwachten... wat gebeurd er als ze gene AB meer krijgt. Ook van AB kunnen ze behoorlijk ziek zijn, zeker als ze al verzwakt zijn en ze zou op kunen knappen wanneer ze het niet meer krijgt, ook al zie ik dat zelf dan ook niet zo snel gebeuren. Maar alles kan..

Ukkie is nu al maanden niet goed. Veel te licht, komt niet meer aan en wisselend in gedrag. Wel is Uk over het algemeen "goed" te noemen, levendig, wel veel met eten bezig, ook in de nachtelijke uren. Mini lijkt in dat opzicht toch veel meer verzwakt dan dat Ukkie is.

Ukkie kwakkelt nu al een paar maanden zo door, maar lijkt nog steeds van het leven te genieten. Misschien is dat met Mini ook het geval en mag je toch nog een tijdje van haar genieten, ook al is ze niet zoals het moet. Zou ze echt alleen nog maar zielig blijven, dan zou je misschien een keuze moeten maken die je liever niet wilt, maar je zult zelf heel goed weten wanneer het zover is...

Heel veel sterkte voor julie alledrie!

Kleintjes

Heel erg bedankt voor je berichtje Renate :)

We hebben ons al 'n beetje voorbereid om (indien nodig) de laatste stap te ondernemen.
Als 't kuurtje voorbij is mag ze nog zeker 1 maand niet bij de anderen, ivm besmettingsgevaar (wat echter ook al te laat is aangezien de kleine Dame zich liet voeren en Kruumel op haar beurt weer heeft gevoerd, en Kruumel op zijn beurt weer Silly en zij Tweet), dus dat maandje alleen zitten is toch al nutteloos. Trouwens, Silly is wel iets afgevallen maar ze beweegt tegenwoordig meer (op haar leeftijd krijgt ze blijkbaar 'n 2de jeugd :D ). De jongens zijn nog op gewicht.
Probleem is, met sommige ziekten, dat ze jaren in-actief kunnen zijn en dan plots de kop op steken. zo mogelijk ook 't geval bij Mini.
We zitten met gemengde gevoelens, als Mini uiteindelijk er niet meer is, of we sectie laten doen ja of nee. Van de ene kant wel omdat we dan misschien weten wat er precies mis was en aan de andere kant nee, want zoiets willen we haar dan ook niet aan doen (ook over overleden dieren / mensen denk ik soms dat ze levend zijn en toch op de een of andere manier eits van gevoel hebben).
Ik denk dat ik haar na 't kuurtje nog 'n weekje apart houd, kijken hoe 't gaat met haar en haar dan weer bij de anderen zet. Alleen is ook maar alleen.... Dat verdient ze niet. 't Risico dat de anderen er ooit ook last van gaan krijgen is toch al te verwaarlozen, omdat ze al zo lang samen zijn en wellicht dragers zijn.

Weet niet hoe juullie er over denken, mbt tot haar terug zetten over 'n tijdje. Eerlijk gezegd; daar dub ik ook nog over. Zoals ik al zei; ik wil haar graag terug zetten omdat de anderen wellicht al drager zijn, maar stel ze zijn 't niet, dan stel ik ze onnodig bloot aan 't risico..

Argh.. word 'n beetje waus van mezelf nu :( Zoveel dingen, zo veel gedachten...

Groetjes, bedankt en liefs van ons aan jullie allemaal :)

*KNUFFEL* aan Naadje ^^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Ik zit persoonlijk sterk te denken dat er sprake is van Mega..
Als je besluit niet te behandelen, dan kun je haar best bij de rest terugzetten, want de bacterie is al langer in haar lichaampje aanwezig en bij de rest dan ook. Of het de kop opsteekt, komt vooral door een verzwakte gezondheid, dus bijvoorbeeld als gevolg van de rui.

Ik weet niet of je appelazijn in je water hebt, maar dat zou ik wel gaan overwegen als ik jou was.



Als het iets anders is, tja.. hoe besmettelijk is zoiets. Iets is vooral besmettelijk als het afweersysteem wat zwakker is. Maar zouden je parkietjes het niet toch al bij zich hebben, dan? Als je haar terug zet, houdt dan wel in de gaten of de anderen wel lief voor haar zijn.

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik ben ook niet zo van het apart houden...

Wat het ook is, ze zat voordien al bij de rest, dus als er iets over kan gaan, dan is dat al gebeurt.
Alleen als de rest haar duidelijk niet accepteerd, dan zou ik haar apart houden. Over het algemeen is mijn ervaring, dat zeker de vogels die elkaar al langer kennen juist extra beschermend zijn tegenover de zieke, ook al is dat aan de andere kant heel tegen natuurlijk...

Hier zit Boef regelmatig het koppie van Uk te kroelen, als het wat minder gaat, terwijl er verder nooit geknuffeld word.
Uk heeft op zijn beurt toendertijd langdurig zitten kroelen bij Binkie, de laatste dagen voordat hij overleed.
Moppie daarentegen heeft een enkele keer een periode dat ze wat lastiger is naar de zwakkere toe, maar dat is maar zeer zelden.

Maartje, jullie doen het allemaal prima en als de tijd daar is zul je weten hoe verder


Dikke knuf ;)

Kleintjes

We gaan Mini inderdaad terug zetten als 't kuurtje voorbij is. Misschien dat ze dan weer wat opknapt.

Wat betreft 't 'vreemdeling-effect', dat zal wel meevallen, aangezien ze niet met maar ook niet zonder elkaar kunnen. Zelfs de meisjes kunnen met elkaar overweg sinds ze allemaal samen wonen hihihi.
We gaan haar niet in haar eentje laten zitten, dat is niet goed voor haar en ook niet goed voor ons allemaal.

Ze zit nu weer te slapen, had zich net eventjes vlug vlug gepoetst. Ben benieuwd of ze vandaag nog wat gaat doen behalve slapen en eten. Gisteren heeft ze 'n paar rondjes gevlogen (en wasknijper gespeeld in 't gordijn).
Ik denk dat de tijd 't ons wel zal leren hoe 't verder moet gaan allemaal.. Is alleen zo enorm irritant dat je zelf verder niks kan doen dan alleen mooi zitten en afwachten :(
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

 ;)

Tja, mijn ervaring is net andersom... dat een ziek vogeltje er nog wel eens van langs kan krijgen. En dan gaat het er erg hard aan toe...
Maar ik heb misschien erg concurrentiegevoelige parkietjes..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Als Mini terug gaat blijf ik er de eerste tijd sowieso bij. Wil wel weten dat 't goed gaat met de 'geliefden'.
Mocht er dan iets mis gaan dan kan ik altijd ingrijpen. Kibbelen hoort er bij, dat doen ze regelmatig hier (Ik wil iop die stok! Nee ikke!! je kent 't wel ;) ). Als er echt hard op hard wordt gegaan dan vis ik haar er meteen tussen uit. Beter voorkomen dan genezen, hoewel dat in dit geval nogal raar klinkt :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Ik denk ook dat je er goed aan zal doen haar weer bij de rest te zetten. Vooral als een parkietje dat gewend is, kan gezelschap heel wat voor een ziek vogeltje betekenen. En wat betreft besmettingsgevaar, het lijkt mij een erg kleine kans dat in geval van iets besmettelijks de rest nu nog niet besmet is en dat vervolgens toch wel zal worden. De kans is groter dat ze dan al besmet zijn, of dat ze het niet zijn en het dan ook niet zullen worden.
Als je het goed in de gaten houdt, dan kan er weinig misgaan. Je zal snel zien of de groep haar accepteert of niet. Als ze weer in hun midden wordt opgenomen, dan zal Mini zich prettiger voelen. Zo niet, dan ben jij er om in te grijpen.

pinootje

Met parkietjes heb ik er niet veel verstand van maar ik weet wel dat als ik zelf ziek ben ik het erg fijn vind om bij mijn familie te zijn dus kan me voorstellen dat Mini het fijn vind bij haar andere vriendinnetje en vriendjes te zijn, voelt misschien toch wat vertrouwder en rustiger, veel sterkte ermee!

Kleintjes

We hebben besloten te stoppen met de AB aangezien er nog niks is veranderd.
Mini is vanmiddag terug gegaan naar haar vriendjes, dit ging totaal probleemloos. Ze ging meteen weer op haar plekje zitten en zit daar nu nog. Soms gaat Silly er naast zitten (die 2 zitten practisch altijd naast elkaar hihihi) en Kruumel heeft haar 'n paar kusjes gegeven.

Mini zit nu weer te slapen... ik denk dat dat ook wel zo zal blijven, dat ze veel slaapt. We houden haar uiteraard in de gaten en ik zal haar regelmatig wegen. Mocht ze nog meer gewicht verliezen dan denk ik dat we de knoop doorhakken. Als 't toch al zo kleine meiske nog meer gewicht verliest kan ze zich al bijna helemaal niet meer warm houden, dat zou 't allemaal nog erger maken. Ze rilt nu al vaker omdat ze 't koud heeft (ze voelt dan ook echt koud aan, zelfs tussen de veertjes).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

dikke knuffel, meer kan ik niet zeggen....

Chicowen

Jeetje... vanaf hier ook een dikke knuffel...
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Kleintjes

Tot nu toe gaat alles nog prima in zo ver 't mogelijk is met haar.
Kruumel verwent haar goed, zoals 't 'n echte kerel betaamt :) Ze schijnt zich iets beter te voelen, ze zit nu immers niet meer alleen maar gezellig bij haar vriendjes.

Vanavond weeg ik haar weer. Toch in de gaten houden dat ze niet te veel afvalt... En daar ben ik net bang voor.
Voorlopig schijnt 't dat ze nog niet weg zal gaan, maar de tijd zal 't ons leren hoe lang ze 't volhoudt.
We hopen natuurlijk dat ze genoeg herstelt zodat ze nog lang bij ons kan blijven maar we houden wel rekening er mee dat 't fout kan gaan.
Gisteravond is ze heerlijk vertroeteld geworden door Kruumel, hij heeft haar grondig gepoetst en geknuffeld (compleet met kusjes en voeren hihi).

*vingers gekruisd* Hopen dat alles beter zal gaan nu.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Groetjes, knuf en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pinootje

Fijn dat Kruumel zo lief voor haar is, zal haar goed doen!
Ik zal ook duimen, samen met Speedy natuurlijk!!
Succes en sterkte ;D

Kleintjes

De dames zijn weer op de weegschaal geweest. Silly is onveranderd gewicht maar wel 'n dikke buik / kont (had 'n cadeautje op de weegschaal gelegd.. groot poepje met veel vocht *zucht* die dus ook weer in de gaten houden..)
Mini is echter weer afgevallen, nog maar 29 gram... We wachten even af wat ze verder doet deze week anders denk ik dat 't er op zit als ze nog afvalt.
Ik moet er niet aan denken dat ik haar al zo jong kwijt raak.. Ik hoop enorm dat ze haar 3e verjaardag haalt (21 nov) maar als 't niet goed gaat of slechter wordt dan zit er niks anders op dan haar verder onnodige ellende te besparen...

Ik ben echt radeloos.. Wij allebei eigenlijk. We doen voor haar wat we kunnen maar Mini schijnt niet echt veel zin meer te hebben in lekkere dingen zoals sla en komkommer, sterker nog, ze kijkt er niet eens naar. Normaal was ze als 3de bij de sla (tja.. de heren eerst, dan de dames ;) ).. Ze heeft er geen trek in. We kijken dus nog even hoe 't verder gaat en dan moeten we doen wat we moeten, uit eerlijkheid tegenover haar. Onnodige ellende willen haar besparen, als ze nog dunner wordt kan ze niks meer en haar energie is ook snel op. Na 't wegen is ze even gaan vliegen maar na 'n goeie meter zat ze al op de grond en kon ik haar zo oprapen, ZONDER protest.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses