Mini behoorlijk ziek

Gestart door Kleintjes, oktober 21, 2009, 15:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

Ik heb besloten om vandaag met Mini naar de dierenarts te gaan, daarvan ben ik net 'n klein half uurtje terug.

Mini is enorm afgevallen (nog maar 32 gram in plaats van de normale 40- 45 gram voor haar), haar neusje is erg bleek en ze ziet er in z'n geheel ziek uit.
Ik weet dat ik lang gewacht heb, maar bij Mini is 't enorm lastig te herkennen of ze niet lekker is omdat ze 'n afwijkend type veren heeft (Buff veren, die zin wat grover en 'losser' dan de standaard veren). Ze was in de rui toen haar neusje begon te verkleuren maar dat heeft ze al eerder gehad tijdens de rui en ze is ook wat broeds, ook geeft ze regelmatig zaadjes op zonder dat 't stinkt of slijmig is (gewoon losse zaadjes dus, zonder plaktroep). Ik heb haar zaterdag gewogen en toen meteen besloten 'n afspraak te maken bij de dierenarts. Ik ben niet eerder dan vandaag kunnen gaan omdat we zelf ook naar 't ziekenhuis mosten...

Ze heeft nu AB meegekregen dat ik minimaal 2 weken moet geven, startend vanaf morgen. Ook moet ze alleen zitten ivm mogelijke besmetting van de anderen. Ze zit nu dus lekker bij mij op de kamer waar ik de PC heb staan, ze is dus niet de hele tijd alleen aangezien ik heel wat uurtjes achter dit ding doorbreng ;)

Wat is 't nu? Mogelijk 'n bacterie, dan moet ik binnenkort (binnen 2 weken) verbetering zien.
Heb ik pech dan heeft ze 'n virus te pakken en is 't risico aanwezig dat alle 4 mijn kleine liefjes ga verliezen... Vandaar dat ze alleen moet wonen.
Ze heeft speelgoed en haar natje en droogje, ook gaan we haar zo vaak als 't kan groente en fruit geven, alhoewel ze daar niet echt happig op is :S
Ook heeft 't arme meisje bloedarmoede. Haar voetjes voelen ook koud en soms zelfs haar hele lijfje voelt wat fris aan, maar anders fris dan bij de anderen. De DA heeft haar 'n prikje gegeven met AB, vocht en 'n 'opkikkertje'. Benieuwd of ze straks niet mer zo boos is, heeft bijna tot bloedens toe gebeten. Kan haar geen ongelijk geven hoor, ik zou ook bijten!

Weet iemand hoe lang 'n virus non-actief kan blijven voordat 't de kop op steekt? Of kent iemand 'n persoon aan wie ik dat zou kunnen vragen?

Hoe dan ook, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes en liefs van ons aan jullie



PS De reden dat ik de laatste tijd niet echt actief ben is (voor mij) simpel: Erg veel aan m'n hoofd.. zit nu thuis met iets van 'n burn-out of dergelijke :(
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Milo-Pixel

Arme Mini :( Wat vervelend zeg.. Sorry, ik kan je verder niet helpen.. :( Misschien kan je een (andere) VA bellen om het te vragen?
Sterkte met alles.. Met Mini, en met alles aan je hoofd..

Caradow

He bah..

Heel veel sterkte en hopelijk knapt ze snel weer op... En jij ook ...

Per virus wil het nog wel eens verschillen wat betreft de tijd tussen besmetting en ziek worden. Ik denk zelf, omdat je zelf ook al aangeeft er best "laat" bij te zijn dat wanneer de rest ook besmet zou zijn, dit nu al wel aan het licht was gekomen.  Daarnaas,t tot vandaag heeft ze bij de rest gezeten en zou de rest al besmet moeten zijn.. toch?

Hou je taai meis!

Parkieten-Freak

Ai Kleintjes, dat is niet zo mooi. Mini ziek en zelf zit je ook een beetje in de lappenmand.... :(
Laten we hopen dat jullie beiden snel weer de oude zijn.

Citaat van: Kleintjes op oktober 21, 2009, 15:16:15
Weet iemand hoe lang 'n virus non-actief kan blijven voordat 't de kop op steekt? Of kent iemand 'n persoon aan wie ik dat zou kunnen vragen?
Dat hangt van het virus af. Sommige virussen kunnen levenslang sluimerend aanwezig zijn (zoals het herpes virus), andere virussen (zoals het noro-virus) leggen het loodje als het immuunsysteem van de gastheer op volle toeren draait.
Of iemand ziek wordt of niet, hangt o.a. af van de algehele lichamelijke conditie van de gastheer. Als zijn of haar weerstand goed is, zal hij of zij minder snel ziek worden. Als de weerstand verlaagd is, door bijvoorbeeld een andere aandoening, dan kan het virus de kop op steken.
Een mooi voorbeeld bij mensen is het herpes virus wat onder andere een koortslip veroorzaakt. Iemand draagt het virus levenslang bij zich, maar krijgt pas een koortslip als de weerstand verlaagd is door bijvoorbeeld griep of verkoudheid.

Hoe dan ook, veel sterkte en beterschap jullie beiden!  :)


Chicowen

Jeetje wat vervelend zeg! Hopelijk knapt Mini snel weer op en jij ook.

Heel veel sterkte, ik duim voor jullie.
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

pinootje

Veel sterkte met Mini, hopelijk knapt ze snel op en jij ook!
Ik hoop voor je dat de andere parkietjes niets hebben opgelopen.
Misschien kun je een vogelarts mailen als hij/zij niet in de buurt woont?

Wat bedoel je trouwens met natjes en droogjes?

hillie

Nou heel veel sterkte met de kleine mini.
en hopenlijk valt het allemaal wel mee met der.
En hopenlijk knap je zelf ook weer snel op...

Met natjes en droogjes bedoelt ze waarschijnlijk het eten en drinken.

Kleintjes

Natjes en droogjes is inderdaad haar eten en haar watertje :)

Mini is net weer even wakker geworden en tjilpt weer wat.
Ze heeft vanavond bij Mano op de kamer gestaan (ik was doodop en lag te pitten op de bank - ben net weer wakker lol) en volgens alles heeft ze flink gebabbeld en gefladderd, waar vast door dat opkikkertje van vanmiddag komt.
Als ik eerder had geweten dat ze zo ziek was was ik echt eerder gegaan met haar, maar zoals ik eerder al zei, Mini is altijd anders geweest dan de anderen en haar veertype maakt 't er niet makkelijker op. Doordat de veren van haar grover zijn en zo, zag ze er altijd al dikker / bolletjes uit. Ze was toen wel nog op gewicht. Haar dopje begon te verkleuren en ik nam domweg aan dat ze broeds was (en dat is ze ook), dat zie ik wel aan hoe ze zich liet verwennen door Kruumeltje...
Ik kan me wel de haren uit m'n kop trekken hoor... met de bosjes tegelijk :(

Ik vroeg namelijk hoe lang 'n virus 'onzichtbaar' kan blijven omdat 't parkietje waar ze vroeger bij woonde overleden is aan 'n virus. Dat heeft hij me eerlijk verteld. Normaal vergeet ik veel dingen en dat kwam vanmiddag meteen weer in me op: Misschien heeft zij 't virus wel bij zich en komt dat er nu uit?
Niet dat ik voorbarig wil zijn, maar ik moet er wel rekening mee houden dat dat ook kan.

Wat Anneke zei klopt, dat voorbeeld van 't herpes virus wat koortslip veroorzaakt ken ik erg goed. Mano heeft daar last van en alleen als hij niet helemaal in orde is.

Ze fluit nu wel weer wat, maar ze fluit eigenlijk alleen omdat ze haar vriendjes mist. Ze is niet echt 't type dat de hele dag vrolijk kwettert en fluit. Ze is altijd rustiger geweest dan de andere en ook dat maakt 't verrekte lastig om te merken dat er iets mis is.

Morgen gaan we lachen (en ik waarschijnlijk net niet janken), dan moet ik beginnen met de druppeltjes en ze bijt echt enorm hard hihihi. Zo klein als ze is, hard bijten kan ze wel.

Ik houd jullie op de hoogte en bedankt voor jullie steun!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Mini heeft net 't tweede druppeltje gehad.. Begint ze me toch op te geven.. ach ja.. morgen stofzuigen dan maar ;)
Ik hoop niet dat 't veel kwaad kan dat ze zo snel weer zaadjes op geeft :( Vanmorgen ging 't goed, zonder problemen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Vandaag gaat 't redelijk met de kleine meis. Ze heeft 't koud, daarom heb ik de verwarming wat hoger gezet en doe ik de deur bijna dicht, zodat 't lekker warm blijft. Gelukkig geen last van droge lucht hierboven aangezien Mini's kamer (dus ook logeerkamer EN mijn computerkamer) ook dienst doet als drooghok voor de was (heb geen droger maar wel 'n mooi groot droogrek ;) ).

Ik ben gisteren eens iets gaan opzoeken, omdat ik 't gevoel had dat er iets niet helemaal klopte.
De ademhaling ligt normaal tussen de 80 en 100 per minuut, Mini haalt net 50 tot 52 per minuut. Komt dit vaker voor, dat de ademhaling minder snel is dan 'de norm'?
Ik schrok wel toen ik dat gelezen had. In rust tussen de 80 en 100... Kanonne.. en de kleine meid haalt goed en wel de helft:S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Ieder beestje ademt op zijn eigen tempo. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Je doet je uiterste best voor haar, meer kun je even niet doen!

Mini is in goede handen en als er iets met je andere parkietjes is, dan ben je nu extra alert. Maar over het algemeen zul je zien dat de ziekte bij 1 vogeltje blijft. Gewoon een verminderde afweer door de rui kan al genoeg zijn om het flink te pakken te krijgen.

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerBenieuwd of ze straks niet mer zo boos is, heeft bijna tot bloedens toe gebeten.
Ik ben altijd zo trots als een van mijn diertjes de dierenarts bijt. 'Verdedig je maar, kleine!' denk ik dan, stiekem wel blij dat het mijn vingers niet zijn.

Ik weet niets toe te voegen aan de informatie, maar ik lees het allemaal wel. Ook de vooruitgangen van Mini. Heel veel beterschap voor haar gewenst. En voor jou ook een extra steuntje, want ik weet hoe vervelend een burn-out is. *knuf*

Kleintjes

Dankje Moppersje, je bent 'n schat *knuf*

Net even Mini gewogen, ze is 2 gram afgevallen terwijl ze dik 2,5 schepje XtraVital echt totaal op eet (behalve de rozijntjes en 1 soort zaadje, dat vindt ze niks). Ze weegt er nu dus nog maar 30... minder dan Tweety (die is fijn en klein qua bouw, is 'zuiver' australisch gebouwd)...

Ze is nog steeds kouwig (voelt koud aan) terwijl ze 't toch wat warmer zou moeten hebben (wij hebben t al erg warm hierboven op de kamer waar ze nu logeert en beneden is 't ook errrrrrrrrg aangenaam hihihi). Ze slaapt nog steeds veel en (zoals wellicht al duidelijk was) eet ze erg veel. Drinken zie ik haar niet doen, terwijl ze normaal echt niet schuw is om 'n slokje te nemen als er iemand in de buurt is.

Ze krijgt nu ongeveer 1 weekje de AB en ze wordt er totaal niet vrolijk van (heft me vandaag weer gebeten, en dat omdat ik haar nieuw voer wilde geven :P). Ze krijgt wel 'n lekkere kriebel achter haar koppie (vindt ze lekker ^^) en 'n kusje maar ja... daar wordt 't niet echt beter van :(

Ik hoop echt ze wat aan gaat komen, als ze nog meer afvalt dan zie ik 't donker in voor haar :(
2 gram is niet veel voor ons, maar als je zo klein bent...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Vervelend dat het niet echt veel beter lijkt te gaan.
Spuugt ze nog steeds na het krijgen van de AB? Hoe lang moet je doorgaan?

We denken aan jullie!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Moet nog 3 dagen tot 1 week doorgaan. Krijgt nu vandaag precies 1 wk AB.

Vanmorgen toen ze haar druppeltje kreeg heeft ze gelukkig niet zitten te strooien met zaadjes maar moest ze wel flink niezen (tja.. ze blijft dan ook niet stilzitten hihi). Of ze vanavond weer overgeeft weet ik niet, dat zie ik straks pas.

Ik maak me echt zorgen om haar, vooral omdat ze afgelopen week dus weer afgevallen is terwijl ze echt vreet als 'n dolle :(

Editje, even de dagen aangepast.. kan niet tellen schijnbaar :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Is er ook getest op megabacterie?

Ik kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt. Zelf heb ik de ervaring dat een AB kuur meestal met een dag of 4 wel een duidelijk resultaat geeft, dus ik zou als ik jou was zeker even gaan informeren naar andere opties (andere AB, testen op mega ed.).

Sterkte!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Ik weet niet of ze dat hier bij de kliniek doen.. En helaas zit ik enorm krap bij kas. Niet dat dat 'n excuus is maar we moeten zelf ook rondkomen :(

Waarom gebeurd altijd zoiets als er al zoveel in de soep loopt? Ik weet 't echt niet meer...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Anders bel je even, of ze dat ook doen. Soms denken ze daar niet meteen aan.
En het klopt inderdaad, het gebeurt altijd als het niet uitkomt  :(
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Hopelijk gaat het snel wat beter met Mini, in ieder geval eet ze, dat lijkt me een goed teken al heb ik afgelopen week gehoord dat dat niet altijd goed hoeft te zijn...

Misschien kan de DA iets voor je betekenen als je belt, is ook nog eens gratis, en je weet nooit wat ze zegt!

Kleintjes

Bellen kan natuurlijk altijd dat klopt, en 't kost bijna niks.

Ik zal eens gaan kijken op hun site of ze nog open zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses