Toch Nog Een 4e Parkietje?

Gestart door LisLer, augustus 29, 2005, 11:41:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LisLer

Beste Lezers,

Is alweer een lange tijd geleden dat ik hier ben geweest. Enkele maanden geleden had ik een parkietje aangeschaft, waarvan ik had gehoopt dat het een mannetje was, maar wat achteraf toch een vrouwtje bleek te zijn. Ze heeft de naam 'Libby' gekregen en alles was toch nog goed gekomen, met tam maken etc.

Nu kwam ze de laatste tijd steeds minder de kooi uit en bleef ze echt obsessief veel voor de spiegel plakken, ze was er niet weg te krijgen. Ging helemaal uit d'r dak met haar spiegeltjes. Ik ben afgelopen vrijdag naar de dierenwinkel gegaan en heb er toen 2 parkieten bijgehaald (super mooie). Deze hebben de namen gekregen: Tommy & Demy. Ondanks dat ze in aparte hokken zaten, zijn ze direct min of meer een koppeltje geworden. Libby moet dan ook van beide niks hebben. De 2 zien er ook iets anders uit dan Libby, misschien verschil in engelse grasparkiet en niet? Nu begin ik het dan alsnog zielig te vinden voor Libby. Ze sluit zich een beetje buiten, maar kijkt wel opvallend veel naar ze? Misschien moet ik toch nog maar een 4e parkietje aanschaffen, een mannetje voor Libby? Zodat ik 2 koppeltjes krijg?

Mijn vraag is dus, is het in een situatie als hierboven nodig dat ik dan toch maar een 4e parkiet aanschaf? Zodat ze met een even aantal zijn en ik dan 2 mannetjes en 2 vrouwtjes heb?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes,

Leroy

Sonja

Hoi Leroy,

Persoonlijk lijkt het me voor je parkietjes leuker, als ze met zijn vieren zijn, dan hebben ze allemaal een maatje. :)
Wat wel heel belangrijk is, is dat je NOOIT meer popjes dan mannetjes hebt. Ik zou Libby fijn een mannetje geven, dan zal ze zich niet meer zo alleen voelen. ;)

Groetjes, Sonja.

LisLer

CiteerHoi Leroy,

Persoonlijk lijkt het me voor je parkietjes leuker, als ze met zijn vieren zijn, dan hebben ze allemaal een maatje. :)
Wat wel heel belangrijk is, is dat je NOOIT meer popjes dan mannetjes hebt. Ik zou Libby fijn een mannetje geven, dan zal ze zich niet meer zo alleen voelen. ;)

Groetjes, Sonja.
[snapback]12465[/snapback]


Dank je wel voor het antwoord! Dan ga ik vanmiddag toch maar even een 4e mannetjes parkiet halen.

Nog een vraagje...zoals ik al zei ziet Libby er heel anders uit dan de andere 2. Libby heeft namelijk een 'grove neus'. De andere 2 hebben gewoon nette platte neusen, maar Libby heeft echt een grove neus, komt een stuk naar voren? Is het een ander soort dan de andere 2 of?

Sonja

Hoi Lisler,

Wat bedoel je precies met een 'grove neus'? Heb je misschien een foto van Libby? Het is zo een beetje moeilijk te bepalen, wat het kan zijn.

Zou het kunnen zijn, dat Libby last heeft van schurftmijt?
Wat dit is, kun je hier lezen:

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Als dat zo is, is het noodzakelijk dat je je parkietje ervoor behandelt, want het is besmettelijk, en de anderen kunnen het dus ook krijgen.

Maar misschien kun je beter eerst een foto plaatsen, zodat het duidelijker wordt, wat je precies bedoelt.

Groetjes, Sonja.

LisLer

Schurftmijt? Het ziek er niet ziek of vies uit. De neusgaten komen gewoon naar voren...hoe kan dat dan? Schoner dan Libby kan een vogel bijna niet zijn :(


Ik heb een foto bijgevoegd. Heb deze zojuist gemaakt.

Groetjes

en bedankt voor alle info :)

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Lisler,

De neusdop van een popje kan weleens een beetje van structuur veranderen af en toe. Dit komt door de hormonen, en is niet erg.
Helaas is de foto een beetje onduidelijk, waardoor niet zo heel goed is te zien, of het een hormonenkwestie is, of dat er iets anders aan de hand is.
Ik twijfel een beetje, maar er komen zeker nog reacties van de anderen. Wacht deze maar even af, als je wilt. ;)

Groetjes, Sonja.

LisLer

Nou in iedergeval toch heel erg bedankt en ik wacht de reacties van anderen nog wel af :)

Ga in iedergeval vanmiddag een nieuwe parkiet erbij halen. Voor dat advies nogmaals bedankt.

Groetjes,

Leroy

Safrena

#7
Hey Lisler

Ik deel de mening van Sonja wat bertref nog een 4de parkietje.
Persoonlijk vind ik het ook altijd leuker dat met een even aantal zijn dan met oneven aantal omdat er dan altijd eentje naar mijn gevoel alleen is.

Let ook zoals Sonja al aangaf dat je nooit meer popjes hebt dan mannetjes. Koppeltjes mogen zeker en ook meer manntjes dan popjes is geen probleem ;)

Je parkietje is zeker geen ander soort dan een gewoon grasparkietje hoor. Alles ziet er naar mijn mening normaal uit.

Het komt vaker voor dat een popje haar neusdop een beetje ruwer en grover is dan een mannetje. Dit komt inderdaad door de hormonen waardoor zelfs de kleur van de neusdop kan veranderen en de broedperiode.

Veel succes met het uitkiezen van nog een 4de vriendje

vele groetjes

LisLer

Dank je wel allebei :)

Ik heb een echt mannetje uitgekozen. Hij is al wat ouder, net zoals Libby en een beetje een 'hoge heer', precies wat Libby die nogal extreem dominant is nodig heeft.

Groetjes,

Leroy

Dick uit Aruba

Leuk dat je er een kereltje bij hebt. Toch zou we wel eens beter naar die neusdop willen kijken. Misschien lukt het je een wat scherpere foto te maken?