Koko wil niet in zijn kooi zitten

Gestart door Katja, oktober 19, 2009, 12:17:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Katja

Hallo!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :(

Mijn parkietje Koko is 2 maanden oud en hij vindt het super leuk om rond te vliegen, maar in zijn kooi zitten vindt ie niks. Als ik hem terug zet gaat die heel gek doen, zijn spiegeltje aanvallen, rond vliegen, met zijn pootjes op de bodem stampen... Sinds kort doe ik een dekentje over zijn kooi, maar dat helpt weinig.

Hebben jullie mssn wat tips om hem rustiger te krijgen?!!! alle reacties zijn welkom :-X

Alvast bedankt,
Katja



Rub3n

Negeren lijkt mij de beste oplossing. Hij zal toch moeten leren dat tie soms gewoon in de kooi moet verblijven.

NickyRose

Ja, heb er hier ook 1 die er liever uit is dan in. Maar dat is dan jammer voor hem, op bepaalde tijden moet ie er toch echt in of in blijven.
Het is een kwestie van wennen dus gewoon niet kijken, doek er over heen alleen sávonds als je wilt dat ie gaat slapen, nooit overdag doen dat is zielig en onlogisch. Wat je kan doen om het leuker te maken in de kooi is op het moment dat hij er in moet hem iets lekkers te geven, iets gezonds wat hij lekker vind ( andijvie werkt meestal wel maar ook appel of peen om aan te knagen al is het uit frustratie.
Spiegel zou ik er uit halen, beter touw/houtspeeltje met belletje.

Mars

Als een vogeltje er zo graag uit wil, zou ik hem of haar eerst goed laten wennen aan zijn kooi, voor ik hem uberhaupt zou laten vliegen.
De kooi moet toch het eigen beschermde huisje zijn of worden..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..