Tam maken

Gestart door PUCK, oktober 18, 2009, 16:58:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PUCK

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb sinds 5 weken een jong grasparkietje "Puck" we hebben hem bij de kweker vandaan, zo uit het broedkistje, we hebben haar de eeste dagen met een lepeltje water gegeven en eten deed ze al zelf. We hadden een mooie kooi gekocht, maar na 2 wkn hing puck klem met zijn kopje tussen de spijlen, we schrokken ons een hoedje en hebben hem gelijk weer terug gezet in een kleiner hokje.
In het begin stapte hij op je vinger maar door dit incident niet meer, nu zet ik elke keer zijn hokje op tafel met het deurtje open, en dan neem in trosgiest in mijn handen en lok haar zo op mijn vinger, de ene keer stapt hij sneller op als de andere keer, is dit de juiste manier om hem tam te krijgen. Af en toe vliegt hij wel uit zijn kooitje maar niet elke keer.

Hebben jullie nog tips om hem tam te krijgen.


trosgierstju

Gedult...
Je hebt Puck nog maar 2 weekjes, en moet nog wat vertrouwen winnen en zeker na dat ongeval. Hij heeft toch geen pijn aan zijn kopje? Want dat kan ook een reden zijn.

Grtjs, strosgierstju

PUCK

Ik heb Puck nu 5 weken, maar na 2 weken is dat ongelukje gebeurd.
Hij heeft niks aan zijn kopje hoor, want hij is voor de rest levendig zat en ik merk dat het vertrouwen wel beetje bij beetje terug komt, wel kan hij nog al eens in je vingers bijten, maar dat wordt ook al minder.

Wouter

Gewoon geduld hebben, dat is het sleutelwoord :)

Dit ongeval is niet erg goed geweest voor de vertrouwensband en deze zal opnieuw opgebouwd moeten worden. Geduld is erg belangrijk. Opzich heb je een prima manier om je beestje tam te maken, maar kun je dat niet beter in de kooi doen? Dat je het buiten de kooi doet is wat mij betreft prima, aangezien hij gewoon opstapt, maar normaal gesproken maak je hem eerst in de kooi tam en haal je hem daarna pas uit de kooi. Dat hij opstapt met trosgierst is een goed teken. Probeer ook eens hem op te laten stappen zonder trosgierst. Als hij dan opstapt kun je hem belonen met trosgierst.

Ik wil je vriendelijk verzoeken voortaan eerst de zoekfunctie te gebruiken ;)

Groetjes :)

veje

Citaat van: Wouter· op oktober 19, 2009, 20:33:26
Gewoon geduld hebben, dat is het sleutelwoord :)

Dit ongeval is niet erg goed geweest voor de vertrouwensband en deze zal opnieuw opgebouwd moeten worden. Geduld is erg belangrijk. Opzich heb je een prima manier om je beestje tam te maken, maar kun je dat niet beter in de kooi doen? Dat je het buiten de kooi doet is wat mij betreft prima, aangezien hij gewoon opstapt, maar normaal gesproken maak je hem eerst in de kooi tam en haal je hem daarna pas uit de kooi. Dat hij opstapt met trosgierst is een goed teken. Probeer ook eens hem op te laten stappen zonder trosgierst. Als hij dan opstapt kun je hem belonen met trosgierst.

Ik wil je vriendelijk verzoeken voortaan eerst de zoekfunctie te gebruiken ;)

Groetjes :)


hallo  ik  wou  gwn  vragen of je een parkiet zindelijk kan maken  want  als hij soms op mijn  schouder zit laat  hij zijn bootschap  achter  :(

Caradow

Tik bij de zoekfunctie eens zindelijk in, dan krijg je een heleboel informatie...