Popje of mannentje??

Gestart door KiimmBiimm_, oktober 18, 2009, 16:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo

sinds kort hebben we er een pietje bij en we vroegen ons af of jullie mischien wisten of het een popje of mannentje is.

gr Kim

[verwijderd door de beheerder]

trosgierstju

Ik denk dat dit een mannetje is.
Maar hij is nog wat jong om het te kunnen zeggen maar de neusdop ziet er toch al wat fel blauw uit. De vrouwtjes hebben een bruin/roze neusdop als ik het goed heb. ;)

Caradow

Dit is dus overduilijk een jonge pop...

trosgierstju

Oepsie...

Srry foutje van me. :-[

joopie en mutz


Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Wouter

Een jonge pop.

Citaat van: trosgierstju op oktober 18, 2009, 16:25:58
Ik denk dat dit een mannetje is.
Maar hij is nog wat jong om het te kunnen zeggen maar de neusdop ziet er toch al wat fel blauw uit. De vrouwtjes hebben een bruin/roze neusdop als ik het goed heb. ;)

Dat het een popje is is te zien aan het lichtblauwe neusdopje met wit rond de neusgaten. Bij mannetjes is het feller blauw en zie je geen wit rond de neusgaten. Als een popje ouder wordt zal hij inderdaad vanzelf bruin worden.

KiimmBiimm_

Wat leuk om te horen :d

Dan hebben we een mannentje en een popje
ze is alleen erg moeilijk tam te krijgen maar we gaan ervoor :D
en als het niet lukt helaas we houden nog net zoveel van dit gevleugeld vriendje :D

maar als iemand tips heeft altijd welcome (A)

KiimmBiimm_

hallo ik heb een betere en mooiere foto van coco en vroeg me af ish et nog steeds een vrouwtje want haar neusdop blijft redelijk blauwig

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Een mooie pop, zonder twijfel.  ;)


lovesbudgies

De neusdop van een popje verkleurd gemiddeld pas na 8 maanden naar bruin. Soms ook veel later.
Vandaar dat haar neusdopje nog steeds blauwig is.
Het is een mooi popje.  :)

Wouter

Mijn pop was ook pas 1,5 jaar toen haar neusdop verkleurde. Hij zal vanzelf bruin worden. Hij zal daarna waarschijnlijk ook wel een keer weer terugkleuren naar blauw (dit hoeft niet per see), maar dat is normaal. In dit geval is ze broeds.

KiimmBiimm_

zouden jullie dan ook eens naar mijn andere pietje willenkijken hij heeft namelijk ook wit rond zijn neusgaten.

Gr Kim

[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Het tweede parkietje dat je laat zien, is een mooi ventje :) Je hebt dus een popje en een mannetje.

Wouter

Ik zie geen wit rond zijn neusgaten hoor.. Alleen wat lichtblauw. Dit is gewoon een mooi ventje :)

Sanne

Je blauwe parkietje is 'n popje en de groene is 'n ventje. Je hebt dus 'n mooi koppeltje! :D

lovesbudgies

Citaat van: KiimmBiimm_ op november 02, 2009, 16:57:10
zouden jullie dan ook eens naar mijn andere pietje willenkijken hij heeft namelijk ook wit rond zijn neusgaten.

Gr Kim

Ik begrijp wat je bedoeld, maar dit 'wit' is te blauw voor een popje. Het is te donker.

KiimmBiimm_

OKe nou dankjwel voor jullie reacties:D

leuk hoor een mannentjes en popje :D