Gekortwiekt?

Gestart door KiimmBiimm_, oktober 18, 2009, 15:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo allemaal

sinds kort hebben we er een nieuw vriendinnentje of vriendje voor onze barney bij
genaamd Coco:D
ze doet het heel erg goed en kopieerd echt het gedrag van barney ze is nog een klein beetje bang voor ons maar iedere dag winnen we toch weer wat vertrouwen van Coco
alleen tijdens het losvliegen merken we dat ze daar niet zo goed in is. als ze vliegt gaat ze steeds lager vliegen.
het was ons ook opgevallen dat bij barney het uiteinde rond is en bij Coco recht net of er iemand iets af heeft geknipt.
we vroegen ons af of ze gekortwiekt is ze is nu pas 6/7 weekjes oud en ze kan wel vliegen maar heel erg onstabiel.

mvg Kim en Robin
Pootjes Barney en Coco

Caradow

Dat is iets wat op afstand zo niet beoordeeld kan worden he ;)

tweetyensylvester

#2
ik heb een parkiet Tweety hij is ook gekort wiekt aan 1 vleugel.
bij hem was goed te zien dat de vleugel geknipt was,
omdat de vleugel geen ronde veren heeft aan de onder kant maar recht.
als je de staart bekijkt van je vogel aan de onder kant zijn de veren heel mooi rond
van vorm.
als dat ook zo is bij de vleugels zijn de vleugels niet geknipt.
En als dat wel zo is hoef je je geen zorgen te maken het groeit vanzelf weer terug.
en waarom je vogel laag vliegt kan ook komen doordat hij jong is.
en nog niet zo veel uithoudings vermogen heeft om lang te vliegen.
sorry van dat andere hoop dat je hier meer aan heb.
groeten rienna

KiimmBiimm_

oke ja het vliegen gaat gelukkig iedere x weer een beetje beter maar het tam maken een ramp haha. ze komt nu alleen bij ons zitten als onze barney bij ons zit ( die is overgings veel en veel tammer geworden sinds coco er is) maar als barney niet bij ons zit wil ze niets van ons weten.

tweetyensylvester

gelukkig maar.
wij hebben Tweety en Sylvester.
Tweety hebben we nu zo ongeveer 5 maanden
Sylvester 3dagen, maar bij ons is het juist anders om.
Tweety is jaloers denk ik. elke keer als we naar de kooi komen
wil hij pikken. niet hard, maar zo van nee ik heb nu geen zin,ga maar lekker naar die andere
hihihihhihi maar komt wel goed. is puur wennen aan het idee dat hij moet delen.
succes er mee
;D

KiimmBiimm_

nouja we zijn maar aan het idee gaan wennen dat coco waarschijnlijk niet de tamste wordt:D zolang ze maar gelukkig zijn samen.:D
ben blij met beiden vogeltjes ook al blijft barney mijn knuffelbeertje:D

Gr Kim

Mars

Het tam maken kan best een paar maanden duren.
Tenminste, bij mij is het nog nooit gelukt om een vogel binnen een paar weken behoorlijk tam te krijgen. Maar ik heb ook best wel angsthaasjes...

Dus geef het niet op en ga lekker door met trainen, dan komt het zeker goed!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..