Speelt niet.

Gestart door trosgierstju, oktober 18, 2009, 15:01:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

trosgierstju

Hy!

Ben net nieuw hier en heb 2 parkietjes(daarvoor had ik er nog 3 maar die zijn allemaal gestorven op 1 jaar tijd :( ik haat die dierenwinkels!).

Eén van die parkietjes heb ik al ong. 1 jaar. De andere sinds vrijdag.
Hij eet al uit mijn hand enzo.

Ik heb ze in een papegaaien kooi zitten die ik ooit kreeg.
De kooi kan langs boven open en dan zetten we er wat takjes.

Mijn probleem is nu dat ze niet in de kooi spelen. Ik heb er een schommel in hangen een touw met ringen op en dan nog een bakje waar je snoepjes in kan verstoppen.

Kan iemand mij wat tips geven zodat ze toch wat meer spelen.
Want ze zitter er maar wat doelloos rond te kijken :P

Alvast bedankt voor de tips!

fullmetalgirl

niet elk parkietje speelt graag :)

wat ik zie is dat balletjes met belletjes erin vaak populair zijn,
je kunt ook met sisseltouw en daar belletje aanhangen.. z vinden het heerlijk ergens aan te knagen :)

vaak als ze wat conditie krijgen spelen ze ook meer.

Caradow

Een papegaaienkooi?
Is de tralieafstand niet te groot dat ze dar tussen klem kunnen komen te zitten?


trosgierstju

Van dat sisseltouw hangt erin en daar knagen ze ook aan.
Ik heb hier denk ik nog wel een balletje met een belletje erin liggen.

En ze spelen ook met hun veren, als er dan eentje uit hun vacht komt dan gaan ze ermeer ronddraaien en vastnemen met hun pootjes.

Ze kunnen niet door de tralies. Daar zijn de tralies te klein voor.

Ik heb er ook al aan gedacht om het eten een beetje lager te zetten.
Ze eten bovenaan de kooi en daaronder hangen de speeltjes.
Misschien dat dit dan helpt? :-\

fullmetalgirl

ik doe eten altijd onder aan de kooi omdat je dan minder rotzooi hebt om de kooi heen :)

denk niet dat het heltp voor het spelen,
maar lekker veel laten vliegen/conditie kweken helpt wel.

trosgierstju

Vliegen kan hij niet. We hebben hem voor het tam maken een klein beetje laten kortwieken. De andere kan wel vliegen.

Ik zal het dan maar eens proberen met het eten wat lagen te hangen.

Bedankt voor de reacties!

trosgierstju

Ik heb net het eten lager gezet en alle speeltjes nog eens verhongen.
Ik hoop dat ze er nu toch wat meer bezig mee zijn.

Moppers

Mijn vogeltjes kijken vaak vreemd naar nieuwe speeltjes. Wat is dat voor raar ding, wat moet dat in onze voliere?
Als ze na 2 dagen zelf nog geen initiatief hebben getoond, dan doe ik het voor. Ik laat ze zien hoe je met het speeltje kan spelen en dat het leuk is. De interesse is dan al snel gewekt. Als er eenmaal 1 vogeltje aan het speeltje gaat zitten, dan is het spreekwoordelijke schaap over de dam en gaan ze allemaal eens kijken of ze het leuk vinden.

IceParkiet

;o 3 vogels dood? Je moet ook nooit vogels in een dierenwinkels kopen he!
Had ik ook met mijn kanarie, na 3 jaar was ie dood, terwijl hij volgens de winkels nog 10 jaar kon.

Verder weet ik over het spelen niet veel, mijne doet dat gewoon :P

Mars

Even daar op inhakend.
Een parkietje uit een dierenwinkel hoeft niet minder sterk te zijn als een parkietje bij een kweker vandaan.

Je kunt natuurlijk heel veel pech hebben met 3 dode vogeltje in een jaar, maar het is ook belangrijk alert te zijn (goed op te letten). (Dit is even in het algemeen en niet persoonlijk bedoeld/beschuldigend bedoeld, het is nu eenmaal mogelijk dat je erg veel pech hebt).
Parkietjes zijn erg goed in het verbergen van ziektes. En als je parkietjes dus stiller is dan normaal of bijvoorbeeld dunne ontlasting heeft is het belangrijk om zo snel mogelijk naar een (vogel) dierenarts te gaan.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

Citaat van: IceParkiet op oktober 24, 2009, 18:46:29
;o 3 vogels dood? Je moet ook nooit vogels in een dierenwinkels kopen he!
Had ik ook met mijn kanarie, na 3 jaar was ie dood, terwijl hij volgens de winkels nog 10 jaar kon.

Verder weet ik over het spelen niet veel, mijne doet dat gewoon :P

Sweety komt ook uit de dierenwinkel en die heb ik al 4 jaar..



Dwing je parkiet niet om te spelen, als hij wil spelen gaat hij er van zelf wel naartoe.
Sommige zijn nieuwsgierig andere weer niet ;)

groeten