Opvolger van Pino heet Speedy en is thuis

Gestart door pinootje, oktober 17, 2009, 16:52:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Vandaag een opvolgertje voor Pino gekocht. Zijn/haar naam is Speedy.
Een heel lief klein grasparkietje van ongeveer 6 weken, gekocht bij een dierenwinkel in Geertruidenberg.
Het is een blauw parkietje (echt blauw en niet het turqoise van Pino) met een wit kopje.
Toen hij thuis kwam moest ik hem het doosje uit schuiven, uit zichzelf ging hij niet.

Sinds 2 uur vanmiddag is hij hier en net heeftie even geslapen op een stokje.
Alleen toen ik net ging kijken zag ik aan de rand van de kooi onderin de bak dat er een soort gelig water ligt.
Ik denk dus een soort vloeibaar poep. Ook liggen onder het stokje waar hij sliep een paar groen achtige poepjes.
Pino zijn poep was donkergroen/zwart met een geel rondje erin. Dit is dus bijna vloeibaar geel en een paar donkergroene bolletjes.
Iemand enig idee of dit goed is? En is het beter vannacht nog even geen doek over de kooi te doen zodat hij kan wennen?
Misschien is het heel erg schrikken voor hem als we vanavond ineens met een doek aan komen lopen en die over de kooit gooien...

Alvast bedankt! Liefs, Pinolovertje, nu ook al Speedylovertje

Mars

De ontlasting kan eerst van de schrik (en weinig eten) wat anders zijn. Als hij straks goed eet en dan nog rare ontlasting heeft, dan is dat niet goed.
Maar nu dus geen zorgen.

Een doek kan ook erg rustgevend werken, dus als je van plan bent hem 's avonds een doek over te doen, zou ik het meteen vandaag al doen. Evt wel even een klein lichtje aanhouden ;)

Veel plezier met Speedy!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ester

Toen mijn parkietje net bij ons thuis was had hij ook vloeibare ontlasting ik denk dat het inderdaad van de schrik komt
Veel plezier met speedy