Verslag van een nestje

Gestart door chippie, oktober 15, 2009, 19:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chippie

Hee allemaal,

Vandaag teruggekomen van een week vakantie.
Mijn ouders hebben voor ze gezorgd.
Ik ging net even kijken en wat zijn ze gegroeid :-*

Hier twee foto's.
1 van de middelste en 1 van het hele nest.
Morgen maak ik duidelijke foto's en die zet ik natuurlijk ook op de site.


Ben ernorm benieuwd naar de kleuren.

[verwijderd door de beheerder]

Helena

Ja dat gaat hard en zeker als je ze een weekje niet gezien hebt.
Nog even en je kunt bij de grootsten de kleurtjes zien.
Het eerste zie je het in het ienie mienie staartje, kijk maar goed of deze groen, grijs of blauw is.  :)

chippie

Met de drie kleintjes gaat het goed.
De kleintjes krijgen goed te eten.
Moeder zit steeds minder in het nestkastje, maar geloof dat dat wel normaal is  :P.
Hoe lang mag je ze per dag eigenlijk vasthouden?
Ik wil ze de hele dag wel bij mij houden, maar weet dat dat natuurlijk niet kan!



[verwijderd door de beheerder]

NickyRose

Ze hebben veel rust nodig en ook moet je de mama niet ongerust maken dus zou het niet te lang doen en niet een paar keer per dag. ;)

Helena

Alleen als je het blok moet verschonen haal je ze er alle drie tegelijkertijd uit, maar verder kun je best één of twee keer per dag de kleintjes er even één voor één uithalen.

Mijn ervaring is juist hoe ouder ze worden hoe drukker voor het popje en die is blij als ze even haar pootjes kan strekken en haar jonkies worden bezig gehouden.
Laat ze maar vroeg wennen aan handen, des te tammer worden ze, maar het is niet de bedoeling dat minstens een half uur te doen, maar gewoon 2x op een dag een paar minuutjes per vogel.

chippie

Weer even een update..
Het gaat erg goed met de kleintjes. De oudste is al echt een vogeltje!
De kleur van de oudste en de middelste is groen. Ze worden echt sprekend de moeder.
Van de allerjongste is het nog even afwachten, maar het lijkt erop dat die ook op de moeder gaat lijken.
Moeder is bijna nooit meer in het nestkastje te vinden, alleen als ze de kleintjes moet voeren en natuurlijk 's nachts.
Ik zal vanmiddag of morgen weer even een aantal foto's maken.
Is er nog iemand op zoek naar een nieuw jong parkietje?

chippie

#26
De pop heeft zes eitjes gelegd.
Drie hiervan zijn uitgekomen, drie niet.
Mijn popje heeft waarschijnlijk één eitje opgegeten, want die kon ik niet vinden.
De andere twee heb ik bewaard!

Het gaat met de drie kleintjes erg goed.
De oudste zit steeds in de opening van het nestkastje, een beetje rond te kijken.
De andere twee zijn daar nog te klein voor, maar doen het ook prima.
Ze zijn zo lief, ik ben helemaal verliefd  :-*.
Toch kan ik er maar één houden, want ik heb echt geen plek voor ze.

Hier een aantal foto's van een paar dagen terug.
De oudste zit nu helemaal mooi in de veren en van de jongste zie ik nu ook de kleuren.
Dat is op deze foto's nog niet echt duidelijk.

Topic een beetje opgeschoond
gr pf



[verwijderd door de beheerder]

chippie

Ik heb een paar minuten geleden weer foto's gemaakt van de kleintjes.
Hier een paar!



[verwijderd door de beheerder]

Helena

Ze zien er schitterend uit vooral de jongste, dat wordt een mooie cinnemon.

ibi

Hoi

Leuke foto's

Maar op de eerste foto zijn de tenen scheef als ik goed kijk.
De nagels liggen plat op de grond.
Is dit zo bij jonge parkieten, of ligt het aan de foto?

chippie

Heey,

Dankjewel! Ja, ik weet het niet.
Ik ging net weer even kijken bij de kleintjes en even op de teentjes letten.
Maar volgens mij is dat bij die foto puur toeval.
Want ik zette de jongste net op mijn hand en toen waren de tenen wel gewoon recht zegmaar.

Mars

Bij kleine vogeltjes is dat wel normaal dacht ik hoor: dan zit er nog niet echt kracht in de teentjes. En op zo'n platte ondergrond gaan ze dan wat scheef staan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

chippie

Bedankt voor het antwoord! Ik ging er net even op letten en ik merk ook dat de jongste vaker met kromme teentjes staat,
dan de oudere. De oudste heb ik dat trouwens helemaal niet meer zien doen.

Ik haal de kleintjes er nu langer uit dan toen ze nog jonger waren. Ik vind ze zo lief en moet altijd even met ze knuffelen.
De oudste is echt een schatje. Heel erg geinteresseerd en totaal niet bang. De middelste is wel erg nerveus als ik hem/haar eruit haal.
De jongste is nog iets te jong om echt wat over het karakter te zeggen. Als ik hem/haar neerzet,
dan kruipt het zo snel mogelijk ergens tegenaan. Maar dat deed de oudste ook wel, toen hij/zij nog zo jong was. De jongste is trouwens
echt een heel mooi vogeltje vind ik zelf. Licht blauw met bruin.

Het wordt nog een moeilijke keuze. Ik kan één vogeltje zelf houden en de andere twee moeten weg, omdat ik er gewoon echt te weinig ruimte voor heb. Als iemand nog een vogeltje wil, laat het mij weten! Ik zou het fijn vinden als iemand van dit forum een vogeltje neemt, zodat ik misschien af en toe nog wat kan lezen of een fotootje zie.

En nog een foto van de oudste, wat een schatje hè!  :-*



[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Wauw! Wat een mooierd!

Misschien zou er hier nog een bij kunnen, maar dat wordt dan pas over ongeveer een half jaar of misschien wel langer.

Waar woon je ergens?

chippie

#34
mm.. dat is wel lang. Ik heb denk ik te weinig ruimte om nog zolang een kleintje te houden.
Ik woon in Apeldoorn. Nou de oudste is uit het nestkastje hoor. Hij vliegt al vrolijk rond!
Het is waarschijnlijk, aan de neusdop te zien, een mannetje. De andere twee zitten nog in het nestkastje.
Ook al zijn ze heel nieuwsgierig naar wat daar buiten is. Ze kijken allebei al wel door het gaatje naar buiten.

Hier nog wat foto's.





[verwijderd door de beheerder]

chippie

En nog een foto van alle drie.



[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Wat een prachtjes! :-*

Apeldoorn is net iets te ver, dus dat wordt 'em toch niet..  :-\
Als ik nou echt op zoek was was de afstand misschien nog te overbruggen, maar zolang er geen grotere kooi is, komt er waarschijnlijk ook niks meer bij...

chippie

Dankjewel  :) Ja, dat begrijp ik! Dan kijk ik even verder of er nog iemand is die er één zou willen hebben.
Als er bijvoorbeeld maar één weggaat is dat ook geen probleem, ik heb namelijk gister een voliere gekocht!
Ze hebben voorlopig wel even genoeg ruimte, alleen het liefst heb ik er gewoon vier.
Dit is een even aantal en dan weet ik zeker dat de voliere groot genoeg is.
Binnenkort zal ik even een foto plaatsen van de kleintjes in de voliere. De oudste eet al zaad!
De jongste is nog steeds in het nestkastje, binnenkort zal ik van hem/haar ook een foto plaatsen.
Ze/hij is ontzettend mooi!



chippie

Zoals beloofd, hier denk ik de laatste foto's. Anders is dit topic geen verslag van een nestje meer :-X.
Ook de jongste is uit het nestkastje. En ze zitten op dit moment alle drie in de voerbakken.

Sorry voor mijn fotokwaliteiten, de foto's van mij zijn namelijk gewoon ALTIJD bewogen.
Maar dan hebben jullie een indruk hoe de laatste is geworden. En dan de voliere, met mijn zes vogels.
Als het goed is kun je ze allemaal zien zitten. De voliere is nog wel wat kaal en er moeten nog houten stokken in.


[verwijderd door de beheerder]

chippie

En als afsluiter nog deze foto!
Zag je ooit een mooier plaatje, dan zij met zijn twee  :-* :P

[verwijderd door de beheerder]