Verslag van een nestje

Gestart door chippie, oktober 15, 2009, 19:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chippie

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer  :). Nog voordat ik het nestkastje van het eerste nestje had kunnen weghalen, lag er alweer een eitje in. Ik wilde eigenlijk niet nog een nestje, maar ik wilde de eitjes ook niet weghalen/schudden. Omdat Noa (het vrouwtje) nog erg fit was en er niet zwak uitzag, heb ik besloten haar dan nog maar een nestje te gunnen. Maar dan ook echt (voorlopig) de laatste!

Inmiddels liggen er zes eitjes in het nestkastje. Zover ik weet is er nu één uit het ei. Vandaag nog niet kunnen kijken (Noa is er nog niet uit geweest), dus het zou ook goed kunnen dat er inmiddels twee kleintjes zijn  :D. Ik wil daarom dit topic weer oppakken en een verslag van het tweede nestje uitbrengen  :P.

Ik heb nog één kleintje van het vorige nestje. De oudste :'( en jongste hebben een nieuw huisje gekregen. De middelste is er nog. Die hou ik ook zelf, tis wel zo leuk om een kleintje van je eerst nestje te houden. Uit dit nestje is er al één gereserveerd en ik wil er graag zelf één houden. Als er nog meer kleintjes uit het ei komen, zoek ik daar nog een goed huisje voor. Dus ben je opzoek naar een jong parkietje, kan je mij een pb'tje sturen.

Hier een foto van het eerste kleintje. Ga straks kijken of er een tweede geboren is en uiteraard zal ik daar dan ook een foto van plaatsen.
Hier is het kleintje één dag oud, dat was vrijdag.




[verwijderd door de beheerder]

chippie

#41
Gister is ook het tweede kleintje uit het ei gekomen!
Op dit moment zijn de kleintjes 1 en 5 daagjes oud.

Deze foto is nog van gister dus; 0 & 4 daagjes oud.



Meest duidelijke foto laten staan. De andere twee heb ik verwijderd ;) Foto's plaatsen is prima, maar meerdere soortgelijke foto's plaatsen voegt niets toe. Ik wil je tot slot nog wijzen op de regels die gelden voor "Hot Stuff" topics: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=20778.0
Gr. Ingrid

chippie

Ook het derde kleintje is geboren. Eergister al.
Vandaag verwacht ik de vierde. Ik hoop dat ik vandaag weer een goede foto kan maken.
Dan zal ik hem hier plaatsen.

chippie

Hier is de beloofde foto.
De kleintjes zijn hier 2, 4 & 8 dagen oud.



[verwijderd door de beheerder]

chippie

update;
Het is bij drie kleintjes gebleven. Op dit moment zijn ze 4, 6 & 10 dagen oud.
De oudste begint nu echt op een vogel te lijken. Heel mooi om te zien hoe ze groeien.
Met vader en moeder gaat het allebei goed. De vader is het nu wel een beetje zat, want ik merk heel erg dat hij zijn vrouwtje mist.
Maar gelukkig voor hem komt Noa (het vrouwtje) sinds gister wat vaker en langer uit het nestkastje.
Vandaag ook het oudste kleintje vastgehouden, jammer genoeg zijn de foto's die ik daarvan gemaakt hebt erg bewogen.
Vandaar dat ik nu alleen even een foto doe van alle kleintjes in het nest.
Wat zijn ze gegroeit eh  :-*



[verwijderd door de beheerder]

chippie

De drie kleintjes. Ze doen het alle drie harstikke goed  ;D.



[verwijderd door de beheerder]

chippie

Hier de kleintjes weer; 18, 14 en 12 dagen oud.



[verwijderd door de beheerder]

chippie

Ik heb dit topic al een tijdje niet meer bijgehouden.
Dit zijn foto's van een aantal daagjes terug. De oudste en het hele nest.

Hier waren ze 21, 17 & 15 dagen oud. Inmiddels zijn ze 25, 21 & 19 dagen oud.
Ik zal morgen een recente foto plaatsen.

[verwijderd door de beheerder]

chippie

De beloofde foto's. Ze zijn van vandaag.
26, 22 & 20 dagen oud.



[verwijderd door de beheerder]

taar95

#49
Wauw mooie kleuren!
vooral die middelste met groen/blauw vind ik erg mooi  ;D
Kun je per parkietje al een beetje zien wat voor een karakter het krijgt?
Groetjes Tara

chippie

Bedankt :D! Ja dat kun je zeker wel merken. De oudste is lekker brutaal en heeft een eigen wil. Bijt ook al erg hard in de vingers.
De middelste doet geen vlieg kwijt. Lekker rustig en nieuwsgierig. Kijkt graag lekker om zich heen.
De jongste zit er een beetje tussenin. Zoekt nog wel erg snel naar bescherming en warmte, maar is ook wel weer heel nieuwsgierig.
Als ik het nestkastje een tijdje open heb staan, komt de jongste ook wel even over het randje mee naar buiten kijken.