Leeftijd

Gestart door valenta, oktober 14, 2009, 13:56:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

valenta

Beste Leden,

Ik kon helaas niets terug vinden via de zoekfunctie, maar ik heb een hele kleine vraag.

Hoe oud zijn parkietjes als zij het zwart op hun snaveltje hebben? Is dit per parkiet verschillend heeft de een het bijvoorbeeld eerder dan de ander??

Alvast bedankt!

Kleintjes

Hoihoi,

hele jonge parkietjes hebben 'n zwarte snavel. Na enkele weken begint dit al lichter te worden. Sommige snaveltjes blijven altijd 'n beetje 'n groenige schijn houden, andere zijn weer wat bleker / geliger.
Als ik me goed herinner varieert dit verkleuren 'n beetje, sommige al voor ze 6 weken zijn en sommige iets later. Kruumel (mijn jongste kereltje, inmiddels ook al 3 hihi) had tot ongeveer 2,5 maanden 'n donkere punt. Pino (toen ik hem kreeg) had al 'n lichte snavel ondaks dat hij net 7 weekjes was. Ik heb ook grasjes gezien die al voor hun 6de week 'n geheel lichte snavel hadden.
Zoals ik al schreef, hele jonge parkietjes hebben de donkere snavel / punt :)

Ik hoop hiermee je vraag beantwoordt te hebben. Mocht er iets zijn dan kun je altijd jevraag stellen (mocht de zoekfunctie niet baten :) )

Editje: Even 'n typfoutje er uit gevist hihih (Spellingscontrole baat niet echt bij 'n engelse versie windows :P )
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

valenta

#2


Het is het parkietje wat zichzelf vasthoud aan het papiertje rechts onderin :)

Graag uw mening

Owjah en zien ze er ziek/slecht of verwaarloosd uit?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

robby

volgens mij heeft elk jong grasparkietje een beetje zwart op de snavel .
dit gaat na verloop van tijd gewoon weg .
zo zien ze er toch altijd uit als ze zo jong zijn en niet zo'n goed evenwicht hebben.?
waarom dat dat zo is weet ik ook niet.

valenta

Oke dan, ja eigenlijk wilde ik het alleen weten om te kunnen schatten hoe oud deze schatjes zijn. Maar als het bij ieder parkietje verschillend is wordt dat lastig :)

Chicowen

De schatjes op de foto die jij erbij gezet heb zijn allemaal nog erg jong. Hun veren zijn nog lang niet allemaal volgroeid, ik schat dat het hier gaat om vogeltjes van ongeveer 3 weken oud.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

valenta

Oke dank je wel! ;D

Ik ben gister namelijk wezen kijken bij de dame die deze babys heeft, en dus eentje gereserveerd (rot woord ik weet 't) vandaar dat ik het even zeker wilde weten.
Wanneer hij of zij zelfstandig eet mag ik hem/haar op gaan halen. Dat was dus eigenlijk wat ik zocht, om mij nog even over tjabie heen te zetten.

Verder geen rare dingen op te merken?