geen fruit of groente

Gestart door tweety en pino, oktober 12, 2009, 19:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tweety en pino

wij hebben twee parieten ze zijn hier nu ander half maand
maar ze eten geen groente of fruit elke dag hangen we vers fruit opmaar eten ho maar
kunne we waar wat aan doen

hillie

Je kan doen net of je het zelf eet parkietjes zijn nog wel nieuwsgierige diertjes van aard dus kijken dan gauw wat je aan het doen bent.
En het blijven ophangen op de zelfde plek ze worden vanzelf wel nieuwsgierig er naar.
Dit had je ook met de zoekfunctie kunnen vinden.

tweety en pino

ook dat mee eten en net doen of je op eet hebbe n we al geprobeerd. maar we blijven volhouden

roha


Mir

Ik "hing" eerst ook alle fruit en groente op in de kooi maar daar werd door mijn parkieten nooit van geproefd. Sinds ik een bakje met kleingesneden fruit onderin de kooi zet eten ze daar wel van en lusten ze ook bijna alles (vooral aardbei, braam, witlof en appel, het groen van wortels (de wortel zelf niet). Ik ben begonnen met kleingesneden fruit/groente met wat zaad erover gestrooid. Intussen eten ze het "groenvoer" ook zonder de zaadjes erop en alleen een blaadje witlof wordt ook "hangend" als blaadje gegeten, maar bijv. een stukje appel niet (alleen in het bakje).

Ze zijn ook dol op Golliwoog, maar ook dat alleen onder in de kooi (afgeknipte takjes, gestrooid), het plantje zelf laten ze met rust als ze vliegen, ze komen er nog niet eens bij in de buurt.... het zijn prachtige eigenwijze vogels!!!

tweety en pino

dank je voor de tip
die ga ik ook maar eens proberen

Mars

Ik merk dat ze hier vooral gek zijn op groente. Witlof vinden veel parkietjes onweerstaanbaar, maar ook andijvie, komkommer en (ok, geen groente) appel.

Ik denk dat je niet iedere dag moet varieren maar het steeds op dezelfde plek, een week lang hetzelfde op moet hangen. Uiteraard wel steeds vers. Dan hebben ze tijd om er aan te wennen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..